Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Odgovori
Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8853
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od PECELJ »

Stajalište Brčigovo

Stajalište Brčigovo nalazilo se sa lijeve strane rijeke Prače u čijoj se blizini nalazio i poznati Grefof most gdje je pruga iz pravca Mesića prelazila na desnu stranu rijeke Prače.
Putnici su Brčigovu mogli da izađu iz voza samo prema rijeci Prači jer je sa druge strane bio veliki potporni zid. Nalazilo se duboko u kanjonu rijeke Prače.
Međutim uvjek je tu bilo putnika u odnosu na stanicu Dub gdje je putnika bilo vrlo rijetko. Valjda se u okolini Brčigova iznad kanjona rijeke Prače nalazi više sela.
55087_10150108611722952_277672952951_7495620_8335477_o Brcigovo.jpg
55087_10150108611722952_277672952951_7495620_8335477_o Brcigovo.jpg (115.07 KiB) Pogledano 2185 puta
25407_399949962951_588513_n Brcigovo.jpg
25407_399949962951_588513_n Brcigovo.jpg (246.46 KiB) Pogledano 2185 puta
Izvor : http://rogatica-bih.blogspot.com/2011/0 ... ga_04.html

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1958
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od mali.paja »

ivanjz napisao:
PECELJ napisao:Negde na Istočnoj pruzi ?
DraganFo napisao:Sjajna fotografija PECELJU. Moje mišljenje vezano za ovu fotografiju je da je snimljena u Prači. Voz ide u smjeru Mesića. Sa desne strane je rijeka Prača. Mislim da je ovo nedaleko od željezničke stanice Prača.
Nep.1 -11.JPG
Ukoliko je bilo potrebe za 2 lokomotive na brzom vlaku onda je to uglavnom bila serija 83. Drugu lokomotivu u pravcu Sarajeva je davala ložionička ispostava Ustiprača, od kuda se vlak i zaprezao ili potiskivao. Ona nije imala u svom sastavu lokomotive serije 85. Seriju 85 u ŽTP-u Sarajevo imale su ložionice Mostar, Sarajevo i Višegrad. Uspon je počinjao od Ustiprače, koji je konstantno bio oko 18 promila osim Sudići-Banja Stjena gdje je bio oko 8 promila. Serija 85 za brzinu 30km/h sama je vukla iz Ustiprače oko 180/165t. Ova razlika u opterećenju veća je za manji dvoosovinski tender a manja za veći četvoroosovinski. Ukoliko je vlak imao u svom sastavu sve vagone ANTONIJEVIĆ onda je to bilo 8 vagona. Antonijević je imao bruto težinu oko 20t. Drugi vagoni su bili lakši 4-6t. Opterećenje vlaka je uglavnom bilo manje od 18o/165t. Zašto? Znalo se dogoditi da se mora umjesto serijom 85 supstituirati serijom 83 a ona je bila slabija za nekih 100KS. Radi toga se ostavljao prostor da vlak može održavati vozna vremena između 2 kolodvora. Isto tako manjim opterećenjem vlak sa prijevozom putnika je brže postizao svoju redovitu brzinu. Kod teretnih to nije bilo bitno jer su oni imali i duža vremena vožnje. Zaprega ili potiskivalica se skidala u Stambulčiću.
Za one koji nisu željezničari i ne znaju što je zaprezanje i potiskivanje malo pojašnjenje.Vlak uglavnom vuče 1 lokomotiva koja se zove VOZNA. Ukoliko za vožnju vlaka nije dovoljna jedna lokomotiva u tom slučaju se dodaje na čelo još 1. Ta lokomotiva se zove ZAPREGA. Tada kažemo da se vlak zapreže. Ukoliko lokomotiva ide na kraj vlaka onda se zove POTISKIVALICA ili POTISAK. Tada se vlak potiskuje. Vlak može imati i zapregu i potiskivalicu na kritičnim mjestima (usponima).

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8853
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od PECELJ »

Ulazak kompozicije u stanicu Sarajevo, odnosno Čengić Vilu.
Snimano verovatno pred kraj eksploatacije Istočne pruge.
Ulazak u SA-Cengic Vilu 88883375.jpg
Ulazak u SA-Cengic Vilu 88883375.jpg (166.38 KiB) Pogledano 2153 puta

colicdusan325
Šef stanice
Postovi: 444
Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od colicdusan325 »

potiskivalica ili potisak moze biti zakacen-a za voz ili nezakacen-a.zna se kako se trazi dopustenje za voz koji saobraca sa zakacenom potiskivalicom,tj.sa nezakacenom potiskivalicomn.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1958
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od mali.paja »

colicdusan325 napisao:potiskivalica ili potisak moze biti zakacen-a za voz ili nezakacen-a.zna se kako se trazi dopustenje za voz koji saobraca sa zakacenom potiskivalicom,tj.sa nezakacenom potiskivalicomn.
Ukoliko se potiskuje sa nezakvačenom potiskivalicom u dopuštenju je potrebno naznačiti da li se ta lokomotiva vraća ili nastavlja vožnju iza vlaka.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8853
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od PECELJ »

Meni logika nalaže da nezakačena potiskivalica se koristi tamo gde je konstantan uspon.

U suprotnom , ako ima i uspona i padova na tras pruge onda se lokomotiva potiskivalica zakačuje.

Da li sam u pravu ?

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1958
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od mali.paja »

PECELJ napisao:Meni logika nalaže da nezakačena potiskivalica se koristi tamo gde je konstantan uspon.

U suprotnom , ako ima i uspona i padova na tras pruge onda se lokomotiva potiskivalica zakačuje.

Da li sam u pravu ?
Na dužim usponima se potiskivalica kvačila za vlak. Potisak sa nezakvačenom lokomotivom je uglavnom bio na kraćim usponima. Samo ni to nije baš uvijek strogo bilo tako. U nekim kolodvorima je bilo predviđeno potiskivanje na izlazu iz kolodvora. Ukoliko je u kolodvoru bila manevarka onda je ona vršila potiskivanje. Točno se propisalo do kuda ide potiskivalica. Nekad se za potiskivanje znala uzeti i lokomotiva kojeg suprotnog teretnog vlaka. Nije sa ove pruge ali navest ću neke primjere iz Hrvatske. Dok su vozile parne lokomotive neke teretne vlakove je manevarka trebala pogurati iz ZGK prema Ljubljani. Potiskivanje se vršilo do visine ulaznog signala sa suprotne strane.Ovo je vrijedilo samo za vlakove ukoliko su stajali. Prolazeći vlakovi su mogli proći. Ukoliko je bilo potrebe za stajanje već bi se prometnik obavijestio ranije kako bi mogao osigurati manevarsku lokomotivu. Ili znalo se vlak zaustaviti na ulaznom signalu i kada je sve bilo spremno dao bi se prolaz u pravac kako bi vlak dobio zalet. U Varaždinu prema Čakovcu bilo je moguće potiskivati vlak sa manevrom do dravskog mosta. Da ne odemo van ove pruge za sada dosta.

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od ivanjz »

Putnički voz u Međeđi.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Medjedja.jpg
Medjedja.jpg (100.9 KiB) Pogledano 2063 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od ivanjz »

Doček Kralja Aleksandar I Karađorđevića u železničkoj stanici u Sarajevu. Godina nepoznata.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Kralj-Aleksandar-Sarajevo.jpg
Kralj-Aleksandar-Sarajevo.jpg (128.57 KiB) Pogledano 2035 puta

zokivoz
Šef stanice
Postovi: 422
Pridružio se: 29 Maj 2012, 11:18

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od zokivoz »

83-036 i 85-008 na čelu teretnog voza u blizi Stambulčića.
Prikačeni fajlovi
83-036-85-008-Stambulcic.jpg
83-036-85-008-Stambulcic.jpg (160.57 KiB) Pogledano 2110 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 33 gosta