Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Stajalište Brčigovo
Stajalište Brčigovo nalazilo se sa lijeve strane rijeke Prače u čijoj se blizini nalazio i poznati Grefof most gdje je pruga iz pravca Mesića prelazila na desnu stranu rijeke Prače.
Putnici su Brčigovu mogli da izađu iz voza samo prema rijeci Prači jer je sa druge strane bio veliki potporni zid. Nalazilo se duboko u kanjonu rijeke Prače.
Međutim uvjek je tu bilo putnika u odnosu na stanicu Dub gdje je putnika bilo vrlo rijetko. Valjda se u okolini Brčigova iznad kanjona rijeke Prače nalazi više sela.
Izvor : http://rogatica-bih.blogspot.com/2011/0 ... ga_04.html
Stajalište Brčigovo nalazilo se sa lijeve strane rijeke Prače u čijoj se blizini nalazio i poznati Grefof most gdje je pruga iz pravca Mesića prelazila na desnu stranu rijeke Prače.
Putnici su Brčigovu mogli da izađu iz voza samo prema rijeci Prači jer je sa druge strane bio veliki potporni zid. Nalazilo se duboko u kanjonu rijeke Prače.
Međutim uvjek je tu bilo putnika u odnosu na stanicu Dub gdje je putnika bilo vrlo rijetko. Valjda se u okolini Brčigova iznad kanjona rijeke Prače nalazi više sela.
Izvor : http://rogatica-bih.blogspot.com/2011/0 ... ga_04.html
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Ukoliko je bilo potrebe za 2 lokomotive na brzom vlaku onda je to uglavnom bila serija 83. Drugu lokomotivu u pravcu Sarajeva je davala ložionička ispostava Ustiprača, od kuda se vlak i zaprezao ili potiskivao. Ona nije imala u svom sastavu lokomotive serije 85. Seriju 85 u ŽTP-u Sarajevo imale su ložionice Mostar, Sarajevo i Višegrad. Uspon je počinjao od Ustiprače, koji je konstantno bio oko 18 promila osim Sudići-Banja Stjena gdje je bio oko 8 promila. Serija 85 za brzinu 30km/h sama je vukla iz Ustiprače oko 180/165t. Ova razlika u opterećenju veća je za manji dvoosovinski tender a manja za veći četvoroosovinski. Ukoliko je vlak imao u svom sastavu sve vagone ANTONIJEVIĆ onda je to bilo 8 vagona. Antonijević je imao bruto težinu oko 20t. Drugi vagoni su bili lakši 4-6t. Opterećenje vlaka je uglavnom bilo manje od 18o/165t. Zašto? Znalo se dogoditi da se mora umjesto serijom 85 supstituirati serijom 83 a ona je bila slabija za nekih 100KS. Radi toga se ostavljao prostor da vlak može održavati vozna vremena između 2 kolodvora. Isto tako manjim opterećenjem vlak sa prijevozom putnika je brže postizao svoju redovitu brzinu. Kod teretnih to nije bilo bitno jer su oni imali i duža vremena vožnje. Zaprega ili potiskivalica se skidala u Stambulčiću.ivanjz napisao:PECELJ napisao:Negde na Istočnoj pruzi ?
DraganFo napisao:Sjajna fotografija PECELJU. Moje mišljenje vezano za ovu fotografiju je da je snimljena u Prači. Voz ide u smjeru Mesića. Sa desne strane je rijeka Prača. Mislim da je ovo nedaleko od željezničke stanice Prača.
Za one koji nisu željezničari i ne znaju što je zaprezanje i potiskivanje malo pojašnjenje.Vlak uglavnom vuče 1 lokomotiva koja se zove VOZNA. Ukoliko za vožnju vlaka nije dovoljna jedna lokomotiva u tom slučaju se dodaje na čelo još 1. Ta lokomotiva se zove ZAPREGA. Tada kažemo da se vlak zapreže. Ukoliko lokomotiva ide na kraj vlaka onda se zove POTISKIVALICA ili POTISAK. Tada se vlak potiskuje. Vlak može imati i zapregu i potiskivalicu na kritičnim mjestima (usponima).
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Ulazak kompozicije u stanicu Sarajevo, odnosno Čengić Vilu.
Snimano verovatno pred kraj eksploatacije Istočne pruge.
Snimano verovatno pred kraj eksploatacije Istočne pruge.
-
- Šef stanice
- Postovi: 444
- Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
- Kontakt:
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
potiskivalica ili potisak moze biti zakacen-a za voz ili nezakacen-a.zna se kako se trazi dopustenje za voz koji saobraca sa zakacenom potiskivalicom,tj.sa nezakacenom potiskivalicomn.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Ukoliko se potiskuje sa nezakvačenom potiskivalicom u dopuštenju je potrebno naznačiti da li se ta lokomotiva vraća ili nastavlja vožnju iza vlaka.colicdusan325 napisao:potiskivalica ili potisak moze biti zakacen-a za voz ili nezakacen-a.zna se kako se trazi dopustenje za voz koji saobraca sa zakacenom potiskivalicom,tj.sa nezakacenom potiskivalicomn.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Meni logika nalaže da nezakačena potiskivalica se koristi tamo gde je konstantan uspon.
U suprotnom , ako ima i uspona i padova na tras pruge onda se lokomotiva potiskivalica zakačuje.
Da li sam u pravu ?
U suprotnom , ako ima i uspona i padova na tras pruge onda se lokomotiva potiskivalica zakačuje.
Da li sam u pravu ?
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Na dužim usponima se potiskivalica kvačila za vlak. Potisak sa nezakvačenom lokomotivom je uglavnom bio na kraćim usponima. Samo ni to nije baš uvijek strogo bilo tako. U nekim kolodvorima je bilo predviđeno potiskivanje na izlazu iz kolodvora. Ukoliko je u kolodvoru bila manevarka onda je ona vršila potiskivanje. Točno se propisalo do kuda ide potiskivalica. Nekad se za potiskivanje znala uzeti i lokomotiva kojeg suprotnog teretnog vlaka. Nije sa ove pruge ali navest ću neke primjere iz Hrvatske. Dok su vozile parne lokomotive neke teretne vlakove je manevarka trebala pogurati iz ZGK prema Ljubljani. Potiskivanje se vršilo do visine ulaznog signala sa suprotne strane.Ovo je vrijedilo samo za vlakove ukoliko su stajali. Prolazeći vlakovi su mogli proći. Ukoliko je bilo potrebe za stajanje već bi se prometnik obavijestio ranije kako bi mogao osigurati manevarsku lokomotivu. Ili znalo se vlak zaustaviti na ulaznom signalu i kada je sve bilo spremno dao bi se prolaz u pravac kako bi vlak dobio zalet. U Varaždinu prema Čakovcu bilo je moguće potiskivati vlak sa manevrom do dravskog mosta. Da ne odemo van ove pruge za sada dosta.PECELJ napisao:Meni logika nalaže da nezakačena potiskivalica se koristi tamo gde je konstantan uspon.
U suprotnom , ako ima i uspona i padova na tras pruge onda se lokomotiva potiskivalica zakačuje.
Da li sam u pravu ?
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
- Prikačeni fajlovi
-
- Medjedja.jpg (100.9 KiB) Pogledano 2064 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Doček Kralja Aleksandar I Karađorđevića u železničkoj stanici u Sarajevu. Godina nepoznata.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Kralj-Aleksandar-Sarajevo.jpg (128.57 KiB) Pogledano 2036 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
83-036 i 85-008 na čelu teretnog voza u blizi Stambulčića.
- Prikačeni fajlovi
-
- 83-036-85-008-Stambulcic.jpg (160.57 KiB) Pogledano 2111 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 32 gosta