Tokom Drugog svetskog rata, mineralne resurse na Kosovu kao delu Srbije, držale su sile osovina i bili su važan resurs za okupacione snage. Rudnika hroma u Vrbeštici (alb: Vrbesticë) u opštini Štrpci bio je daleko od postojećih železničkih veza. U godinama od 1941-1944 izvlačeno je oko 100.000t rude godišnje, što je bilo pod nadzorom nemačkog Vermahta. Jugozapadni deo Kosova držale su italijanske okupacione snage, uključujući i Kraljevine Albaniju koja je bila vazal fašističke Italije. Zbog toga je 1943. godine izgrađena pruga kolosečne širine 600mm od Kačanika do Vrbeštica od strane italijanske vojske. Na prugu su dovezene lokomotive: 99.4-060, 99.4-066 i 99.4-2156 .
Nakon rata JDZ je preuzela ovu prugu, a od 1950 godine počeo se odvijati i putnički saobraćaj. U tu svrhu je prebačena i četvrta lokomotiva 99.4 - 088 iz Makedonije. Lokomotiva 99.4-2156 prenumerisana je u 99.4-142.
Pruga u dužini od 30,4 km bila je brzo i dosta loše urađena. Uspon je variraro između 107 i 278m (Kačanik), što je ograničavalo brzinu vozova i njihovo opterećenje. Zbog toga su vozovi najviše vukli od 70-85t težine. Opsluživanje vodom lokomotiva se vršilo iz potoka pored kojih je prolazila pruga, pa su lokomotive imale creva za usisavanje.
1961 došla je kao pojačanje lokomotiva 99.4-007, a nakon ukidanja uzanih pruga u Makedoniji stigle su i lokomotive 99.4 - 068, 99.4 - 113, 99.4 - 118, 99.4-119 i 99.4-140.
Ove lokomotive pripadale su organizaciono ložionici u Kosovu Polju, a u knjigama iz 1967 je navedeno stanje lokomotiva:
99.4 - 068 (parkirana)
99.4 - 118
99.4 - 119
99.4 - 140 (parkirana)
99.4 - 142 (parkirana)
Sredinom 60-ih obim radova u rudniku hroma u Vrbeštici je opao, pa je 1968 ukinut saobraćaj na ovoj pruzi.
Mislim da je na razglednici pruga normalnog koloseka koja prolazi kroz Kačanik.
http://www.google.com