Koji je ovo tip lokomotive?

Parne lokomotive u Srbiji i svetu nekada i sada
Odgovori
Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8845
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Post od PECELJ »

Mala dopuna za Darka.

Ovo je lokomotiva iz serije 124 :
124-004  Tadej  Brate.jpg
124-004 Tadej Brate.jpg (186.35 KiB) Pogledano 3634 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Post od ivanjz »

Snimljeno u Mariboru 1957. godine. Koji je ovo tip lokomotive?

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Maribor-1957.jpg
Maribor-1957.jpg (89.13 KiB) Pogledano 3588 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8845
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Post od PECELJ »

Mislim da je u pitanju JDŽ 109-002. Ima ko će to bolje znati od mene !!! :D

http://www.zeleznice.in.rs/forum/viewto ... 586#p15895

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Post od železocestnik »

PECELJ, pozdravljen,

ova lokomotiva sigurno nije serije JDŽ 109.

Serija JDŽ 109 ima točkove van frema/rama lokomotive. Ova lokomotiva jih ima unutar frema.

Kod ove lokomotive su dva velika točka, jedan je ispod kuhinje.
Dobro se vide gibnjevi za jedan točak iznad frema.

Dakle nikako serija JDŽ 109.

Da se ustanovi, koja je to serija uzet si je potrebno malo više vremena, jer postoji mogućnost, da je bila prerađena kuhinja ali i izmenjen kotao.

Dakle, treba vremena. Možda za nekog poznavaoca sa dobrim očima ne treba mnogo vremena ;)

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Post od železocestnik »

Za one, koji će pretraživati detajle lokomotive gore iz Maribora 1957.godine, ima i povećanje na razpolaganju:

https://www.ebay.com.my/itm/559-Foto-JZ ... Sw~I5ZjF~O

pozdrav
Darko

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Post od železocestnik »

Na brzinu mogla bi ona lokomotiva gore izgledati kao kkStB 4. Nekoliko ovih lokomotiva došlo je u SHS (SHS 4.XXX), pa se za sve nezna, šta se je sa njima desilo, ali nijedna nije dočekala renumeracije.

Izgled kkStB 4: https://de.wikipedia.org/wiki/KkStB_4

Slika

Nije sasvim taka, ali i Südbahn je gradio slične.
Pa ko ima više fotografija, može pronaći tačno takvu, koja se traži.

pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Post od ivanjz »

Predratni snimak. Koji je ovo tip lokomotive?

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Loko3.jpg
Loko3.jpg (75.91 KiB) Pogledano 3522 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8845
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Post od PECELJ »

Ova parna lokomotiva je 1938.godine postavila brzinski rekord od 202 km/h, koji još nije prevaziđen.

Koji je tip ove lokomotive, gde je proizvedena i na kojoj relaciji je postignut rekord ?
Najbrza parna lok na svetu 1938 godine 202 km na sat rekord jos nije oboren..jpg
Najbrza parna lok na svetu 1938 godine 202 km na sat rekord jos nije oboren..jpg (111.45 KiB) Pogledano 3468 puta
Izvor : Fb Ištvan

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Post od železocestnik »

PECELJ, pozdravljen,

ako potražiš na Googlu "locomotive 4953", dobiješ ovu stranicu na wikipediji na prvom mestu:

https://en.wikipedia.org/wiki/GWR_4900_ ... hford_Hall

Nijedne rijeći o brzinama ;)

Dakle facebook i Ištvan nisu najtačniji vir podataka...

pozdrav
Darko

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8845
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Post od PECELJ »

Pronađoh ovo na početku 2 strane linka : http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... 201/page-2

"Rekord od 125,88 mph (202,58 km/h) oboren je 3.7.1938. godine na istočnom koridoru kod mjesta Grantham. Međutim, budući da je lokomotiva već prije imala nekih problema s ležajevima na prijenosu sa srednjeg cilindra na kotače, lokomotiva je defektirana odmah nakon postignutog rekorda, te se nekako dovukla do grada Peterbourgha, odakle su ju odvezli u Doncaster na popravak.

Unatoč tome što je ta lokomotiva službena rekorderka, Nijemci su osporavali taj rekord zbog činjenice da je njihova serija 05 ostvarila brzinu od 200 km/h na ravnoj pruzi, dok je Mallardica rekord ostvarila na laganom nagibu. Zbog toga je Gresley htio još nekoliko puta potvrditi rekord, no u tome ga je sprječio drugi svjetski rat. Isto tako postoje i navodi da su u Americi na više željeznica parnjače ostvarivale brzine preko 203 km/h, no to nikada nije službeno potvrđeno jer nije bilo točnih mjerenja. "

Odgovori

Povratak na “Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta