Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Sve vezano za istoriju železnica u Srbiji
Odgovori
Korisnikov avatar
shuca
Vozovođa
Postovi: 230
Pridružio se: 05 Jun 2012, 23:27
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Post od shuca »

Dolinom Vardara...
Unbenannt-Echtfarben-02.jpg
Unbenannt-Echtfarben-02.jpg (122.41 KiB) Pogledano 2603 puta

Korisnikov avatar
shuca
Vozovođa
Postovi: 230
Pridružio se: 05 Jun 2012, 23:27
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Post od shuca »

ristovac-nada-1897-236.jpg
ristovac-nada-1897-236.jpg (130.62 KiB) Pogledano 2646 puta

Korisnikov avatar
Mon
Nadzornik pruge
Postovi: 42
Pridružio se: 23 Jul 2014, 11:44
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Post od Mon »

cvijic napisao:
Mon napisao:...Bilo bi interesantno kad bi mogli da saznamo jesu li sve tri pripadale ložionici u Skoplju...
Po evidencijama sve tri su pripadale lozionici Skoplje.
Puno hvala na odgovoru! :)

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8845
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Post od PECELJ »

Verovatno jedna od prvih razglednica železničke stanice Solun.
Imali smo i na početku jednu fotografiju ali je imala više koloseka.

Solun.jpg
Solun.jpg (152.7 KiB) Pogledano 2610 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8845
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Post od PECELJ »

Za ovu fotografiju iz 1901.godine se kaže da je tunel kod Surdulice ? Slična je objavljena i na forumu PZ sa istom tvrdnjom.

Koliko je meni poznato u Surdulici nije bilo pruge. Najbliža žel.stanica je Vladičin han na pruzi Niš-Skoplje.
Surdulica 1901.jpg
Surdulica 1901.jpg (251.08 KiB) Pogledano 2591 put

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8845
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Post od PECELJ »

Železnička stanica Strumica. Snimak iz 19120.godine.

Slika

Korisnikov avatar
shuca
Vozovođa
Postovi: 230
Pridružio se: 05 Jun 2012, 23:27
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Post od shuca »

Ispod ove fotografije je pisalo da je rec o diverziji kod Skoplja 1944..
Malo me cudi prisustvo lokomotive DRG 58 (JDZ 36) :roll: ali...
Diverzija_na_pruzi_Skoplje_-_Beograd_1944.jpg
Diverzija_na_pruzi_Skoplje_-_Beograd_1944.jpg (168.7 KiB) Pogledano 2556 puta

Korisnikov avatar
Mon
Nadzornik pruge
Postovi: 42
Pridružio se: 23 Jul 2014, 11:44
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Post od Mon »

Da to nije bio neki transport iz Grčke?
:?:

Korisnikov avatar
shuca
Vozovođa
Postovi: 230
Pridružio se: 05 Jun 2012, 23:27
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Post od shuca »

Po uniformama na fotosu, rekao bih da su Bugarske, tako da to ie u prilog tvrdnji da je u pitanju Makedonija..
Ako je godina 1944-tacna, onda je i moguce da je ovo pocetak bezanije grupe armija "E" sa Peloponeza.
Mene je cudila lok DRG 58 , kojih i nije bilo tokom rata, mnogo na Balkanu .
Wermacht je dominantno dovukao za vucu vojnih transporta lok. DRG 57 (JDZ 35) i to skoro 300 komada.
Pre 2. sv.rata serije 35 i 36 NISU postojale na JDZ..


I kada sam vec tu.............. :?
STRUMICA (grad na jugoistoku Makedonije) nikada nije imao prugu, a normalni kolosek jos manje...

Jedan istoricar zeleznice iz Skoplja, je negde napisao da je na fotosu Valandovo.

sdz361
Mašinovođa
Postovi: 159
Pridružio se: 02 Apr 2012, 18:19
Kontakt:

Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun

Post od sdz361 »

shuca je napisao:
Po uniformama na fotosu, rekao bih da su Bugarske, tako da to ie u prilog tvrdnji da je u pitanju Makedonija..
Ako je godina 1944-tacna, onda je i moguce da je ovo pocetak bezanije grupe armija "E" sa Peloponeza.
Mene je cudila lok DRG 58 , kojih i nije bilo tokom rata, mnogo na Balkanu .
Wermacht je dominantno dovukao za vucu vojnih transporta lok. DRG 57 (JDZ 35) i to skoro 300 komada.
Pre 2. sv.rata serije 35 i 36 NISU postojale na JDZ..
lokomotiva DRG serije 58 bilo je puno na Balkanu tokom rata. Tebe verovatno buni što su posle rata sve prebačene u Sloveniju. Ali tokom rata su ih Nemci koristili južnije, najviše u Srbiji ali i u Makedoniji, Grčkoj i Bugarskoj. Npr. prilikom bombardovanja Niša 20.10.43. u ložionici Crveni Krst su oštećene lokmotive 58-1281,58-293,58-1585 i 58-1893. Ložionička ispostava a kasnije samostalna ložionica Velika Plana je dužila 1944. godine samo lokomotive serije DRG 58 (npr. 1551,1684). Dakle bilo ih je na južnoj pruzi koliko hošeš.
Što se slike tiče Bugarske vojske je bilo dosta i na području Srbije. Ali meni one uniforme više liče na nemačke vojne železničare nego na Bugarske oficire, pogotovu onaj u sredini sa kratkom jaknom. Ali ključna stvar na ovoj slici je uzani kolosek levo od lokomotive. Po veličini šina i pragova to bi trebao da bude kolosek 0,76 m, mnogo je "jak" za 0,60 m. Ako je to tako onda ova slika nije iz Makedonije nego iz Srbije a odgovarajuće lokacije bi bile deonice Paraćin - Stalać, Kruševac i Kraljevo gde su uzani i normalni koloseci bili paralelni.
I kada sam vec tu.............. :?
STRUMICA (grad na jugoistoku Makedonije) nikada nije imao prugu, a normalni kolosek jos manje...

Jedan istoricar zeleznice iz Skoplja, je negde napisao da je na fotosu Valandovo.
Sam grad Strumica nije imao prugu, ali je postojala stanica Strumica na najbližem mestu na pruzi Skopje - Gevgelija. Tokom I sv. rata je imala naziv Davidov (ili Davidovo) a 1920. joj je vraćen naziv Strumica. Nalazila se između stanica Klisura i Miravci. Na njoj je stajao i čuveni Simplon Orijent tj. njegov krak Pariz-Atina. Posle II svetskog rata prilikom rekonstruisanja ove pruge ova stanica je ukinuta a njenu ulogu je preuzela stanica Miravci.

Odgovori

Povratak na “Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta