Sdž361 je napisao:
Da je nekim slučajem Lajkovac železnička stanica u Austriji ovaj prizor bi gledali mnogo duže
možda čak i dan danas. Ovako on je postojao samo oko godinu i po dana. Slika je nastala 1968. godine
neposredno pred puštanje u saobraćaj pruge normalnog koloseka za Valjevo. Na ovoj slici se lepo vidi da
je tom prilikom i uzani deo stanice potpuno rekonstruisan tako da se rad na prugama Mladenovac - Lajkovac
i Lajkovac - Čačak potpuno odvoji od normalnog koloseka. Između njih je očigledno trebao da se postavi peron
za udoban prelaz putnika. Svetiljke su već postavljene. Na žalost iz potpuno neobjašnjivih razloga krajem
1969. godine saobraćaj na pruzi ka Čačku je obustvljen. Zašto je to učinjeno čak tri godine pre puštanja u
saobraćaj npormalne pruge za Užice nije jasno, pogotovu što je deo uzane pruge od Čačka/Ljubića do Požege
nastavio da se koristi godinama zbog veze sa fabrikom u Lučanima. Železnička veza između ova dva dela Srbije
je tako naglo prekinuta. Tada su mnogi putnici i robe prešli na drumski saobraćaj i nisu se vratili i nakon
uspostavljanja veze normalnog koloseka. Gornjomilanovaćke fabrike su dotada bili veliki korisnici železnice i
na toj pruzi (kao i na onoj prema Mladenovcu) je imalo šta da se vozi. Ali očigledno je tada politika bila da se
uzani sistem što pre rasturi. Tako je i rekonstruisana stanica Lajkovac samo kratko radila punim kapacitetom.
Nakon toga je ostao samo saobraćaj ka Mladenovcu a kad je uskoro i na njemu ukinut putnički saobraćaj Lajkovac
je ostao samo senka nekad najžnačajnijeg čvora na uzanoj mreži.
Još nešto je tužno na ovoj fotografiji. U donjem desnom uglu se vide dve lokomotive i pored njih na zemlji gomila metala.
To su lokomotive serija 72 i 73 koje upravo majstori seku za staro gvožđe.
I za kraj izgled stanice Lajkovac sa druge strane tj. prema Aranđelovcu.
http://www.google.com