Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Ako sam na kraju dobro razumeo, postojalo je 5 verzija ovog mosta :
1906, 1916, 1925, 1943 i 1945.godine.
Meni je bilo zanimljivo a hvala i vama g.Ivanjz na uloženom trudu.
1906, 1916, 1925, 1943 i 1945.godine.
Meni je bilo zanimljivo a hvala i vama g.Ivanjz na uloženom trudu.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Koliko je ovaj most bio branjen vidi se iz sledećeg teksta:
"Пошто су 5. октобра четници ослободили Вишеград, створени су услови за рушење великог железничког моста десетак километара узводно од овог места, дугог 150 и високог 30 метара.
Пуковник Алберт Сајц, пуковник Дјуен Хадсон и мајор Арчи Џек чекали су док четници нису ликвидирали немачке посаде у бункерима са обе стране моста. Према Сајцу, напад четника на Немце трајао је од два ујутру до пола сата уочи поднева, тог 7. октобра 1943. године.
Према саопштењу команданта Србије, генерала Мирослава Трифуновића, који се у ово време налазио поред Драже, мост је освојен “после 13 часова тешких борби са једним немачким и два вода хрватских квислинга, који су чували мост, а које је штитило 25 бункера са обе стране реке“. “Мост је освојен“, наставља Трифуновић, “на јуриш уз употребу само ручних бомби. Имали смо 21 мртвог и 30 рањених“.
“Радионица“ за минирање смештена је у једном од два тунела са десне обале реке, пошто су претходно мртви Немци и Хрвати одвучени одатле. На погодно место постављено је 225 килограма пластичног експлозива. Мост је пукао на половини и сурвао се у реку."
"Пошто су 5. октобра четници ослободили Вишеград, створени су услови за рушење великог железничког моста десетак километара узводно од овог места, дугог 150 и високог 30 метара.
Пуковник Алберт Сајц, пуковник Дјуен Хадсон и мајор Арчи Џек чекали су док четници нису ликвидирали немачке посаде у бункерима са обе стране моста. Према Сајцу, напад четника на Немце трајао је од два ујутру до пола сата уочи поднева, тог 7. октобра 1943. године.
Према саопштењу команданта Србије, генерала Мирослава Трифуновића, који се у ово време налазио поред Драже, мост је освојен “после 13 часова тешких борби са једним немачким и два вода хрватских квислинга, који су чували мост, а које је штитило 25 бункера са обе стране реке“. “Мост је освојен“, наставља Трифуновић, “на јуриш уз употребу само ручних бомби. Имали смо 21 мртвог и 30 рањених“.
“Радионица“ за минирање смештена је у једном од два тунела са десне обале реке, пошто су претходно мртви Немци и Хрвати одвучени одатле. На погодно место постављено је 225 килограма пластичног експлозива. Мост је пукао на половини и сурвао се у реку."
- Prikačeni fajlovi
-
- mdrina33.jpg (179.33 KiB) Pogledano 2592 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Do sada nismo imali priliku da vidimo stanićnu zgradu u Sjetlini. U Mominom filmu on se vidi u jednoj sceni.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Sjetlina.jpg (81.84 KiB) Pogledano 2575 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Panoramski snimak železničke stanice u Ustiprači. Strelicom je označena zgrada železničke stanice.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- UstipracaSt1.jpg (136.37 KiB) Pogledano 2553 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Železnička stanica Prača na staroj razglednici(označena strelicom). Stanica je jedna od retkih stanica na Istočnoj pruzi koja se nalazila u centru varošice Prača.
Sve veće stanice na Istočnoj pruzi prati vaći broja razglednica iz Austrougarskog perioda. Malo je teško svatiti da stanica Mesići -Rogatica je nema. Verovatno je da postoji, ali je još niko nije postavio.
http://www.google.com
Sve veće stanice na Istočnoj pruzi prati vaći broja razglednica iz Austrougarskog perioda. Malo je teško svatiti da stanica Mesići -Rogatica je nema. Verovatno je da postoji, ali je još niko nije postavio.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- PracaSt1.JPG (207.84 KiB) Pogledano 2518 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
- Prikačeni fajlovi
-
- Renovica.jpg (90.2 KiB) Pogledano 2495 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Drugi svetski rat. Kompozicija preko čuvenog Bistričkog vijadukta kreće se u pravcu Sarajeva. Prva lokomotiva je serije 73, druga ?.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- BistrikIIWWK1.jpg (472.06 KiB) Pogledano 2585 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
1972.godine je završeno ukidanje pruge uzanog koloseka
na delu od Beograda do Užica, zbog izgradnje Barske pruge :
Od tada je važio sledeći red vožnje :

Međutim, 1974.godine ukida se i deo od Užica do Višegrada, pa su od tada vozovi saobraćeli na releciji Višegrad-Sarajeva : Kada je ukinuta i stanica Sarajevo, vozovi prema Višegradu su polazili sa stanice Čengić Vila(periferija Sarajeva): I na kraju 01.08.1978.godine ukinuta je je i ova poslednja deonica.
Izvor : razni forumi zeleznice
na delu od Beograda do Užica, zbog izgradnje Barske pruge :
Od tada je važio sledeći red vožnje :

Međutim, 1974.godine ukida se i deo od Užica do Višegrada, pa su od tada vozovi saobraćeli na releciji Višegrad-Sarajeva : Kada je ukinuta i stanica Sarajevo, vozovi prema Višegradu su polazili sa stanice Čengić Vila(periferija Sarajeva): I na kraju 01.08.1978.godine ukinuta je je i ova poslednja deonica.
Izvor : razni forumi zeleznice
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 32 gosta