Moja lutanja prugama
- Stanley
- Vozovođa
- Poruke: 259
- Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
- Mesto: Zagreb
- Kontakt:
Re: Moja lutanja prugama
Nastavak sa prethodne strane
Bilo je i živog prometa, a prvi je stigao putnički vlak iz Zagreba za Rijeku:
Uslijedio je teretnjak iz smjera Ogulina:
I iza njega putnički iz Ogulina za Zagreb:
Mađar iz Zagreba za Ogulin:
I još jedan teretnjak iz smjera Ogulina:
Bilo je i živog prometa, a prvi je stigao putnički vlak iz Zagreba za Rijeku:
Uslijedio je teretnjak iz smjera Ogulina:
I iza njega putnički iz Ogulina za Zagreb:
Mađar iz Zagreba za Ogulin:
I još jedan teretnjak iz smjera Ogulina:
Serija 05 je zakon
- Stanley
- Vozovođa
- Poruke: 259
- Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
- Mesto: Zagreb
- Kontakt:
Re: Moja lutanja prugama
Valja reći ponešto i o mjestu koje je dalo ime stanici. Oštarije su naselje u sastavu Općine Josipdol, Karlovačka županija, s 1.444 stanovnika (2011.). Ime je dobilo po talijanskom nazivu za svratište (osteria).
U Srednjem vijeku naselje se zvalo Otok ili Otočec jer je bilo smješteno na otoku na rijeci Zagorskoj Mrežnici. Od XII. stoljeća pripadalo je knezovima Krčkim Frankopanima. Spominje se u Modruškom urbaru iz 1486. što ga je dao napisati knez Bernardin Frankopan. Knez Martin IV. Frankopan započeo je, a Stjepan III. Frankopan dovršio oko 1450. godine, veličanstvenu gotičku crkvu Blažene Djevice Marije. Budući da je služilo kao odmorište za putnike naselje je dobilo ime po svratištu - Oštarije.
Iz Oštarija valja spomenuti dvije znamenitosti. Prva je Marmontov most, izgrađen je za vrijeme francuske vladavine Ilirskim provincijama od 1809. do 1813. Dugačak je 76 m i ima 12 lučnih otvora.Ime je dobio po francuskom maršalu Auguste Frédéric Louis Viesse de Marmontu koji ga je dao izgraditi. Marmontova kamena građevina premošćuje rijeku Zagorsku Mrežnicu:
Druga znamenitost je župna crkva Uznesenja Blažene Djevice Marije. U vrijeme selidbe Krbavske biskupije iz Krbave u Modruš imala je status katedrale. Godine 1521. teško su je oštetili Turci, a obnovljena je u neogotičkom slogu početkom XX. stoljeća:
Zid oko crkve je ostatak nekadašnje izvorne sakralne građevine:
U Srednjem vijeku naselje se zvalo Otok ili Otočec jer je bilo smješteno na otoku na rijeci Zagorskoj Mrežnici. Od XII. stoljeća pripadalo je knezovima Krčkim Frankopanima. Spominje se u Modruškom urbaru iz 1486. što ga je dao napisati knez Bernardin Frankopan. Knez Martin IV. Frankopan započeo je, a Stjepan III. Frankopan dovršio oko 1450. godine, veličanstvenu gotičku crkvu Blažene Djevice Marije. Budući da je služilo kao odmorište za putnike naselje je dobilo ime po svratištu - Oštarije.
Iz Oštarija valja spomenuti dvije znamenitosti. Prva je Marmontov most, izgrađen je za vrijeme francuske vladavine Ilirskim provincijama od 1809. do 1813. Dugačak je 76 m i ima 12 lučnih otvora.Ime je dobio po francuskom maršalu Auguste Frédéric Louis Viesse de Marmontu koji ga je dao izgraditi. Marmontova kamena građevina premošćuje rijeku Zagorsku Mrežnicu:
Druga znamenitost je župna crkva Uznesenja Blažene Djevice Marije. U vrijeme selidbe Krbavske biskupije iz Krbave u Modruš imala je status katedrale. Godine 1521. teško su je oštetili Turci, a obnovljena je u neogotičkom slogu početkom XX. stoljeća:
Zid oko crkve je ostatak nekadašnje izvorne sakralne građevine:
Serija 05 je zakon
- Stanley
- Vozovođa
- Poruke: 259
- Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
- Mesto: Zagreb
- Kontakt:
Re: Moja lutanja prugama
Prije povratka na stanicu Oštarije obišao sam i rasputnicu Krpelj:
Lijevo za Ogulin, desno za Oštarije:
Opširnije:
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... pnja-2019/
Lijevo za Ogulin, desno za Oštarije:
Opširnije:
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... pnja-2019/
Serija 05 je zakon
- Stanley
- Vozovođa
- Poruke: 259
- Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
- Mesto: Zagreb
- Kontakt:
Re: Moja lutanja prugama
Rekonstrukcija stanice Zabok, 5. septembra 2019.
Besposlen penzoš gradilišta krsti. Stoga sam odlučio izbliza pogledati kako danas izgleda. stanica Zabok, koja se rekonstruira u sklopu modernizacije i elektrifikacije pružne dionice Zaprešić - Zabok..
U stvarnosti bi bilo ispravno reći radilište (ne gradilište) jer nije riječ o novoj pruzi već o rekonstrukciji postojeće. No zahvat se čini tako radikalnim, a kvaliteta nove pruge tako prestižnom za naše prilike, da će izgledati kao potpuno nov objekt infrastrukture. Konačno će Zagorci imati bar 24 km željezničke pruge po najvišim europskim standardima.
Zgrada stanice Zabok u neobičnom okruženju:
Nekoliko slika budućeg putničkog dijela:
Besposlen penzoš gradilišta krsti. Stoga sam odlučio izbliza pogledati kako danas izgleda. stanica Zabok, koja se rekonstruira u sklopu modernizacije i elektrifikacije pružne dionice Zaprešić - Zabok..
U stvarnosti bi bilo ispravno reći radilište (ne gradilište) jer nije riječ o novoj pruzi već o rekonstrukciji postojeće. No zahvat se čini tako radikalnim, a kvaliteta nove pruge tako prestižnom za naše prilike, da će izgledati kao potpuno nov objekt infrastrukture. Konačno će Zagorci imati bar 24 km željezničke pruge po najvišim europskim standardima.
Zgrada stanice Zabok u neobičnom okruženju:
Nekoliko slika budućeg putničkog dijela:
Serija 05 je zakon
- Stanley
- Vozovođa
- Poruke: 259
- Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
- Mesto: Zagreb
- Kontakt:
Re: Moja lutanja prugama
Stanley piše:Rekonstrukcija stanice Zabok, 5. septembra 2019.
Besposlen penzoš gradilišta krsti. Stoga sam odlučio izbliza pogledati kako danas izgleda stanica Zabok, koja se rekonstruira u sklopu modernizacije i elektrifikacije pružne dionice Zaprešić - Zabok..
U stvarnosti bi bilo ispravno reći radilište (ne gradilište) jer nije riječ o novoj pruzi već o rekonstrukciji postojeće. No zahvat se čini tako radikalnim, a kvaliteta nove pruge tako prestižnom za naše prilike, da će izgledati kao potpuno nov objekt infrastrukture. Konačno će Zagorci imati bar 24 km željezničke pruge po najvišim europskim standardima.
Zgrada stanice Zabok u neobičnom okruženju:
Nekoliko slika budućeg putničkog dijela:
Serija 05 je zakon
- Stanley
- Vozovođa
- Poruke: 259
- Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
- Mesto: Zagreb
- Kontakt:
- Stanley
- Vozovođa
- Poruke: 259
- Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
- Mesto: Zagreb
- Kontakt:
- Stanley
- Vozovođa
- Poruke: 259
- Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
- Mesto: Zagreb
- Kontakt:
Re: Moja lutanja prugama
Serija 05 je zakon
- Stanley
- Vozovođa
- Poruke: 259
- Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
- Mesto: Zagreb
- Kontakt:
Re: Moja lutanja prugama
Krško, 1. oktobra 2019.
Utorak je bio vjerojatno posljednji ovogodišnji dan za nošenje kratkih rukava, pa sam odlučio nekako iskoristiti toplo i sunčano popodne iznenadnog kasnog ljeta. Odlučio sam se za kratak izlet u Krško u Sloveniji..
Moj vlak za Krško u Dobovi:
Nakon 14 minuta vožnje stižem na odredište:
Krško je međustanica na magistralnoj pruzi Ljubljana - Dobova - državna granica - Savski Marof - Zagreb Glavni kolodvor. Od susjedne stanice Brestanica u smjeru Ljubljane udaljena je 4 km, a od stanice Brežice u smjeru Dobove 9 km.
Stanična zgrada:
Pogled u smjeru Brežica...
... i u smjeru Brestanice:
Utorak je bio vjerojatno posljednji ovogodišnji dan za nošenje kratkih rukava, pa sam odlučio nekako iskoristiti toplo i sunčano popodne iznenadnog kasnog ljeta. Odlučio sam se za kratak izlet u Krško u Sloveniji..
Moj vlak za Krško u Dobovi:
Nakon 14 minuta vožnje stižem na odredište:
Krško je međustanica na magistralnoj pruzi Ljubljana - Dobova - državna granica - Savski Marof - Zagreb Glavni kolodvor. Od susjedne stanice Brestanica u smjeru Ljubljane udaljena je 4 km, a od stanice Brežice u smjeru Dobove 9 km.
Stanična zgrada:
Pogled u smjeru Brežica...
... i u smjeru Brestanice:
Serija 05 je zakon
- Stanley
- Vozovođa
- Poruke: 259
- Pridružen: 10 Feb 2018, 13:59
- Mesto: Zagreb
- Kontakt:
Re: Moja lutanja prugama
Pretovarni kolosijek:
Robni magazin:
Zanimljiv pješački nathodnik:
Pravi pogled za railfana:
Robni magazin:
Zanimljiv pješački nathodnik:
Pravi pogled za railfana:
Serija 05 je zakon
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost