Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Zanimljivi filmski materijali vezani za železnice
mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1864
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Poruka od mali.paja »

cvijic piše: 10 Feb 2024, 03:47 Tito je bilo u Jugoslaviji,a tamo gdje ga nije bilo,oni su 4 godine sve porusili i poharali po Jugoslaviji,a Tito sve obnovio.A ovi zadnjih 30 godina nisu uspjeli da okrece ono sto je ostalo iz doba Tita i jos nisu sve uspjeli da uniste i rasprodaju.Zasto odlaze u Europu i Ameriku ,pa zato sto nece da trpe lopove na vlasti u svojoj zemlji.Za vrijeme Tita iz Jugoslavije na Zapad su bjezale bitange i neradnici.A danas iz Hrvatske bjeze mladi ljudi da Doktorskim Diplomama,jer im uslove rada i place odredjuju bitange iz vremena Tita i Jugoslavije.
Lopovi ili nelopovi su bili i nekad.Ja vidim da sada bolje živim nego prije. U mirovini sam pa mogu priuštiti da odem van kao turista. Prije nisam mogao niti primisliti otići u Švicarsku a danas ili za par dana ponovno idem. Unatrag 5-6 godina odem po 2 puta. Interesantno je da i u SAD mogu otići bez vize. Koliko u svijetu ono ima država koje imaju tu privilegiju?

cvijic
Šef stanice
Poruke: 431
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Poruka od cvijic »

Najveca privilegija putovati po cijelom svjetu je bila do 1991. putovati sa onim crvenim SFRJ Pasosem,svud vrata bila otvorena.Mi smo nekad iz Zagreba isli u Bec na rucak,a u Prag na Cesko pivo.Ti sigurno imas mirovinu 600 evra lako ti je sad ici u Svicarsku,ali o zajednickom trosku.Sretan put.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1864
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Poruka od mali.paja »

cvijic piše: 11 Feb 2024, 03:34 Najveca privilegija putovati po cijelom svjetu je bila do 1991. putovati sa onim crvenim SFRJ Pasosem,svud vrata bila otvorena.Mi smo nekad iz Zagreba isli u Bec na rucak,a u Prag na Cesko pivo.Ti sigurno imas mirovinu 600 evra lako ti je sad ici u Svicarsku,ali o zajednickom trosku.Sretan put.
Imam ja i više od toga što si napisao.

cvijic
Šef stanice
Poruke: 431
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Poruka od cvijic »

neka,fala gospi,ipak si ti bio i 'Ambasador.

Toma
Nadzornik pruge
Poruke: 48
Pridružen: 22 Feb 2017, 20:23
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Poruka od Toma »

cvijic piše: 06 Feb 2024, 04:28 Kakav strani kapital.Jugoslaviju niko nije ucjenjicao,nije Plenkovic bi predsjednik nego Tito.Koji krediti.Ukinute su jer nisu bile rentabilne u odnosu za napredak.I pruga za Samobor je bila Austrijska sprdacina,samo stvarala trosak.
Koliko ja znam, najveći dio putničkog prometa na željeznici stvara gubitak, zato i je subvencioniran. Npr - primjer koji je tebi blizak - zašto u SAD-u uglavnom nema putničkog prometa, a Amtrak je strahovito subvencioniran.
Što se tiće međunarodnih kredita i Jugoslavije, netko je spominjao na nekom od foruma Službene glasnike. Tamo je detaljno izvještavano o tome koliko je Jugoslavija tražila (uglavnom i dobivala) međunarodnih kredita.

pozdrav
toma

cvijic
Šef stanice
Poruke: 431
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Poruka od cvijic »

Sve zeljezbice svjeta pa i one najjace redovno godisnje doniraju putnicki promet od 25-35 %.To je dobro poznata stvar.A ko to nije dobijao kredite. EU trazi pare od SAD. Clanice EU od EU. Kolko ih zivi od Kineskih i Ruskih kredita.Ali Jugoslavija i kad je dobila kredit za elektrifikaciju pruga nisu radove izvodiliTurci ili Kinezi vec domaca industrija i domaci majstori,sto je velika razlika u odnosu na danas.Slusao sam ovdje u Americi prije 15 godina naj veceg svjetskog bankara Rok Felera kad je rekao da je bivsa SFRJ jedina zemlja koja kod njega je imala kristalno cistu kreditnu istoriju,a sta to znaci,sve otplatila na vrijema.Sjecam se 1978. kad je GOSA radila putnicke vagone za BRAZIL,finalno farbanje i obiljezavanje je radio GREDELJ i iz Zagreba u Rijeku na brod za BRAZIL.Nacin placanja kompenzacija,iz Brazila uplate rate kredita Rok Feleru,ostatak u Jugoslaviju.Slicno ko da ja od tebe uzmen Racun od HEP-a za struju i platim mojom karticom,briga njih ko je platio bitno da su dobili svoje.

Toma
Nadzornik pruge
Poruke: 48
Pridružen: 22 Feb 2017, 20:23
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Poruka od Toma »

cvijic piše: 12 Feb 2024, 16:46Sve zeljezbice svjeta pa i one najjace redovno godisnje doniraju putnicki promet od 25-35 %.To je dobro poznata stvar.
...naj veceg svjetskog bankara Rok Felera...
Putnički promet je danas dotiran oko 70% u Europi; sličan postotak je i u Amtraku.

Vjerojatno si mislio na Rockefellera, jel?

pozdrav
toma

cvijic
Šef stanice
Poruke: 431
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Poruka od cvijic »

Jok,mislio sam na Marka Primorca.Na JZ u SFRJ je to zvanicno bilo 25-35 %,a danas u Europi kazes 70%.U SFRJ i JZ je svaki vlak za prijevoz putnika,osim Poslovnih imao sluzbena-prtljazna kola za prijevoz dencanih i exp.posiljaka i desavalo se da vise prihoda donese taj sluzbeni vagon od svih prodatih karata za putnike,al vidis to vise nije "moderno".

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1864
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Poruka od mali.paja »

cvijic piše: 12 Feb 2024, 21:47 Jok,mislio sam na Marka Primorca.Na JZ u SFRJ je to zvanicno bilo 25-35 %,a danas u Europi kazes 70%.U SFRJ i JZ je svaki vlak za prijevoz putnika,osim Poslovnih imao sluzbena-prtljazna kola za prijevoz dencanih i exp.posiljaka i desavalo se da vise prihoda donese taj sluzbeni vagon od svih prodatih karata za putnike,al vidis to vise nije "moderno".
Na dosta vlakova je bilo službenih vagona ali nije baš na svakom. Da ne nabrajm brojeve vlakova. Što se tiče subvencija nije to samo išlo tako 20-30% subvencija. Drugačuje su se računali brutotonski kilometri za unutarnji zajednički promet (između 2 ili više ŽTP-a), drugačije za medunarodni i drugačije za unutarnji ((u svom ŽTP-u). Istarske pruge iako su bile u sastavu ŽG-a Ljubljana Republika Hrvatska je izdvajala sredstva. Pruga Šid-Bjeljina i dalje uzana pruga za Bosansku Mezgraju je bila u sastavu ŽTO Novi Sad. Iako je najveći dio bio u BiH oni nisu ništa subvencionirali. Uzana pruga za Dubrovnik je bila u satavu ŽTP-a Sarajevo i samo nekih dvanestak kilometara u Hrvatskoj. Da je Republika Hrvatska htjela samo za tih dvanestak kilometara subvencionirati gubitke pruga bi još bila opstala.
Kada sam na početku spomanuo brutotonske kilometre oni su imali neku vrijednost izraženu u dinarima. Najveća vrijednost je bila za međunarodni promet. Ali i tu je bila jedna caka. Najveću cijenu je imlo ŽTP Sarajevo a najveći rad i kilometre Beograd, Novi Sad, Zagreb i Ljubljana. Zašto je Sarajevo imalo najveću cijenu ustvari bolje reći zaradu? Odgovor politike je bio da ovi potonji nabrojani imaju ionako najviše vlakova i kilometara a Sarajevo samo 1 međunarodni vlak. Što se tiče vuče i dostave vagona to se uglavnom prebijalo između ŽTP-a a do nedavno je tako bilo i sa međunarodnim prometom, mada ima i sada prebijanja. Ovo se sve odnosilo na ucrtane vlakove u grafikonu. Za izvanredne vlakove se drugačije dogovaralo. Uglavnom je to bilo što bi rekli ok. Ako bi ovaj VR netko imao nešto više drugi bi se to mijenjalo. Jedino je ŽTP Zagreb imao stalno veliku razliku,potražnju od ŽTO Priština. Od kuda sada to kada ne graničimo sa Kosovom? Ustvari je velika potraživanja imao Beograd od Prištine ali radi napete političke situacije tamo politički je to prebačeno Zagrebu. Ti dugovi su sada u sukcesiji. Isto tako je pruga od Vrpolja i Šamca bila pod upravom ŽTP-a Sarajevo kao i pojedini dijelovi Unske pruge. Kolodvor Lička Kaldrma je bio u Hrvatskoj a odmah iza kolodvora možda ni 10 m dalje je bila BiH. Svi ti kolodvori nekoliko mjeseci nisu primali plaće. Kada je došlo do odvajanja JŽ-a svi ti kolodvori kojima ŽTP Sarajevo nije isplaćivalo plaće su isplaćeni od Republike Hrvatske a taj dug je isto otišao u sukcesiju. Kako su ovi kolodvori iz Hrvatske pod upravom Sarajeva dobro prošli tako su na Istarskim prugama prošli malo lošije. Plaća je manja u odnosu kavu su imali kao radnici ŽG-a Ljubljana.
Spomenuo sam i međunarodni promet. Isto tako su se prebijali kilometri kod vuče i sastava vlakova. Dans neke uprave to još prakticiraju ali se sada traži keš lova. Pa neki vlak vuče austrijska lokomotiva iz Dobove vlak skroz u Njemačku. I defektira lokomotiva u Njemačkoj. Nekad je normalno bilo da se da njemačka lokomotiva. Ali danas traže kako sam napisao keš a ne prebivanje. Radi toga nije čudo da se vlakovi i otkazuju.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1864
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Zimska sezona 2023/2024. na "Šarganskoj osmici"

Poruka od mali.paja »

cvijic piše: 11 Feb 2024, 03:34 Najveca privilegija putovati po cijelom svjetu je bila do 1991. putovati sa onim crvenim SFRJ Pasosem,svud vrata bila otvorena.Mi smo nekad iz Zagreba isli u Bec na rucak,a u Prag na Cesko pivo.Ti sigurno imas mirovinu 600 evra lako ti je sad ici u Svicarsku,ali o zajednickom trosku.Sretan put.
Mora da si išao sa Ilijom i šibicario po vlakovima? On mi je pričao kako je šibicario vani po vlakovima pa je spomenuo i Prag. Pozdravlja te!

Pošalji Odgovor

Povratak na “Železnica na filmu i televiziji”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 48 gostiju