Stranica 2 od 2

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poslato: 06 Dec 2022, 21:20
od Tanka vatra
Sledećeg dana smo busom iz Sežane došli u muzej Campo Marzio u Trstu,odakle smo imali poseban voz na relaciji Campo Marzio -
Villa Opicina - Trieste Centrale. Sastav voza : Parnjača FS 728-022 (ex.JŽ 25-022 ) + služkola + 2 x FS-vagoni "Centoporti".
U Villa Opicina smo imali presedanje u slovenački muzejski voz sa parnjačom SŽ 25-026 + 2 x službeni + 3 x Baat,koji je išao starom
trasom Južne železnice ( Suedbahna ) preko Repentabora/Monrupina do Nove Gorice.Posle okretanja lokomotive,nastavljeno je preko
Sežane do Villa Opicina,gde nas je već čekao italijanski čarter voz radi dalje vožnje za Trieste Centrale.

Imao sam ideju da na celom ovom putu - relaciji vozi zajednički FS i SŽ čarter voz sa parnjačama u zaprezi kako je bilo moguće ranije,
ali italijanski železničarski sindikati su uveli zabranu za saobraćaj svojih i inostranih lokomotiva na njihovoj i tuđoj teritoriji. To je
bilo moguće za vreme SFRJ i nakon osamostaljivanja Slovenije u početku,posle toga STOP. Tako je to u EU.

Priložene slike :

1. Susret iltalijanskog i slovenačkog mašinskog osoblj u Villa Opicina
2. Foto-stop u nekadašnjoj pograničnoj stanici Repentabor/Monrupino.
3. Odlazak mašine 25-026 na okretanje.Interesantan manevarski signal i vodonapojnik u Novoj Gorici.

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poslato: 07 Dec 2022, 08:50
od Tanka vatra
Morala se doterati veličina slika - pokazalo se da su prevelike za ovaj forum. Ništa staršno,idemo dalje.

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poslato: 20 Dec 2022, 14:15
od Tanka vatra
I evo nas blizu kraja vožnje i programa.

Slika 1. Dolazak slovenačkog i prelazak u italijanski čarter-voz.
Slika 2. Foto-stop u stanici Aurisina,nažalost bez pokretanja voza.
Slika 3. Odlazak garniture reži - vožnja iz stanice Trieste Centrale u domicil - Muzej Campo Marzio,uz žestok pljusak,čime je
završen program.

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poslato: 12 Feb 2023, 01:54
od Tanka vatra
Da ne zaboravimo naše kolege - fotografe parnih lokomotiva na ovom putovanju i u različitim pozicijama :
1. Na šarganskoj 8
2. Na vožnji od Tuzle do Banovća
3. U Banovićima

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poslato: 23 Feb 2024, 18:19
od Tanka vatra
U zbirci Muzeja Campo Marzio u Trstu,na nekada zadnjoj stanici Južne železnice - Südbahn-a,nalazi nalazi se nekoliko
nekadašnjih lokomotiva JŽ-a koje je ljubljanski železnički muzej menjao sa talijanima,u cilju popunjavanja i kompletiranja
zbirki.
Jedna od njih je bivša 22-069,sada sa oznakama FS.683.015,istom onom koju je nosila tokom II sv.rata dok je bila u službi Talijana.

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poslato: 11 Mar 2024, 00:30
od Tanka vatra
Lokomotiva FS.683.015. ex.JŽ 22-069 je karakteristična po tome što je imala parni kotao tipa Brotan,čiji izgled se jasno
prepoznaje u "kujni" lokomotive. Inače ta lokomotiva je proizvedena u Budimpeštanskoj fabrici lokomotiva pod fabr.br. 4491
1918.god. Skužbu na JŽ je završila u ložionici Čakovec,odakle je zajedno sa lokomotivom 22-092,takođe sa Brotam-kotlom preuzeta
za Železnički muzej u Ljubljani.

Re: Jugoslavia Steam 2007.

Poslato: 26 Mar 2024, 23:03
od Tanka vatra
U Muzeju Campo Marzio nalazi se i nekadašnja lokomotiva JŽ 33-107. Skoro su je obnovili i vratili originalne oznake DRB 52 4752.
Nisam siguran da su Kriegslokomotive ( ratne ) imale za vreme II sv.rata podvozje obojadisano crvenom bojom,kao što izgleda danas!
Inače bile je u službi do kraja 60-tih godina u ŽTP Skopje,koje je 1970.god. ukinulo parnu vuču i ovu pored još nekih lokomotiva ove serije,prodalo ŽG Ljubljana.