Relacije, vuča i sastavi vlakova
Re: Relacije, vuča i sastavi vlakova
U jednom ispred postu pišemo o vlaku 9600/9601. Prije je zimsko školsko ferije počinjalo negdje sredinom siječnja/januara. Znalo se dogoditi da bi vlakovi znali voziti u 2 dijela. Posebo je vozio dio garniture sa spavaćim vagonima a posebno sa automobilima. Osnovni vlak je bio 9600 a sa automobilima je vozio kao podijeljeni 39600. Bilo je to vrijeme kad je dosta ljudi iz Beograda išlo na skijanje.
Re: Relacije, vuča i sastavi vlakova
Ovo je interesantno. Da li biste mogli napisati kako je u toj situaciji bio organizovan njihov vozni red i međusobni sled? Kolika je onda bila dužina/težina takvih kompozicija?mali.paja napisao: Znalo se dogoditi da bi vlakovi znali voziti u 2 dijela. Posebo je vozio dio garniture sa spavaćim vagonima a posebno sa automobilima.
Re: Relacije, vuča i sastavi vlakova
KOristio se VR osnovnog vlaka 9600 ili 9601. Išli su jedasn iza drugog. Morali su ići tako. Možda je razlika u sleđenju bila desetak minuta. Zašto su morali ići tako? Ako putuješ sa autom i opremom za skijanje koji si dao na prijevoz moraš odmah pristupiti istovaru u Ljubljani/Beogradu. Tko bi još morao čekati? Samo ta vožnja u 2 dijela bila je dosta rijetko. To je bilo samo zimi a ne sjećam se da je ikad bilo ljeti. Dok je vlak 9600/9601 prometovao ako je sve skupa bilo za nabrojati na prste 1 ruke. Kakva je bila težina? Pruga do Ljubljane je ravničarska tako da po tom pitanju nije bilo problema sa težinom za razliku od vlaka iz Beča za Split koji je znao voziti u 2 dijela (putnički vagoni+plato vagoni natovareni čamcima). Iz Beograda je više vozio vlak 9600 u 2 dijela nego vlak 9601 iz Ljubljane. Glavni problem zašto je vlak išao u 2 dijela je bila dužina. Ako je spavaćih vagona bilo desetak to bi grubo izračunato bilo oko 500t i dužine 250m. To nije nikakavproblem za lokomotive serije 441 održavati brzinu. Ako je bilo i desetak vagona sa automobilima i to je grubo izračunato oko 250t i 250m. Hipotetski takav vlak sveukupno bi bio težak oko 750t i 500m. Ni to nije problem za elktrolokomotive. Imali smo i težih i dužih teretnih vlakova. Takav punički vlak sa tom dužinom ne znam da ne bi u otpravnom i uputnom kolodvoru stvarao probleme.JŽ 363 napisao:Ovo je interesantno. Da li biste mogli napisati kako je u toj situaciji bio organizovan njihov vozni red i međusobni sled? Kolika je onda bila dužina/težina takvih kompozicija?mali.paja napisao: Znalo se dogoditi da bi vlakovi znali voziti u 2 dijela. Posebo je vozio dio garniture sa spavaćim vagonima a posebno sa automobilima.
Re: Relacije, vuča i sastavi vlakova
U predhodnom postu spomenuo sam vlak iz Beča za Split. Iz Beča je išao pod brojem 1355 a iz Splita se vraćao kao 1354. I taj vlak je kako koji VR išao unskom ili ličkom prugom. Isto tako nije išao preko Glavnog kolodvora nego je skretao u Zapadnom. Taj vlak se sastojao iz putničkih vagona (sa sjedalima+spavaći+kušet) i plato vagoni tovareni autima i čamcima. Vozio je samo ljeti. Iz Beča je polazio u petak poslije podne a u Split dolazio u subotu ujutro. Iz Splita je povratak bio subota predvečer a dolaz u Beč oko podne u nedelju. Taj vlak bi mogao biti težak najviše petstotinjak tona radi brdskih obje pruge. Ali znalo se dogoditi velika gužva sa čamcima i autima pa bi vlak išao u 2 dijela. Pojačanje je bilo kako u putničkoj garnituri tako i teretnom dijelu sa autima koji su vukli čamce na prikolicama. Tada bi bila potreba za čak 2 lokomotive za putnički dio. I tako sam 1 noć dežurao kad je taj vlak vozio za Split. Iz Beograda je stigao brzojav (otprilike ću prepričat): OBB željeznice radi pojaćane potražnje vlak 1354 voze u 2 dijela. Posebno vozi putnički dio a posebno teretni. ŽTP Zagreb za navedene vlakove ispostavit će 3 lokomotive serije 661 ili 664. Putničku garnituru vuku 2 lokomotive kao vlak 1354. Teretni dio vozi sa 1 lokomotivom kao vlak 31354. Iz depoa po turnusu bi lokomotiva za taj vlak išla strojna u Dobovu. I nudi Glavni kolodvor strojni vlak za Dobovu. Prođe ali sa samo 2 lokomotive. Zovem nadzornika lokomotiva gdje je treća lokomotiva? Neka budu sretni da sam i ove 2 našao. Prvi prođe teretni dio. Iza njega uskoro stiže i putnički dio. I tako odu jedan za drugim. Na putničkoj garnituri bila je lokomotiva serije 661 a strojovođa pokojni Zvonko Bogdan (nije ništa sa pjevačem). Kasnije sam ga pitao kako je prošao putem.Negdje do Oštarija i Plaškog je bilo dobro dok nismo krenuli u brda. Uglavnom teretni dio je bio redovit. Putnički dio se jedva dovukao. Do Knina je nakupio preko 60minuta kašnjenja.
Slijedi još.
Slijedi još.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost