Relacije, vuča i sastavi vlakova

Sve vezano za putnički saobraćaj, međunarodni vozovi, lokali, brzi...
mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1918
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Relacije, vuča i sastavi vlakova

Post od mali.paja »

Na temi o lokomotivama serije 441 smo malo otišli u OT. Radi toga sam otvorio ovu temu kako bi mogli nastaviti raspravu o sastavima vlakova, relacijama i vuči. Zato molim admina da ovdje premjesti i one naše rasprave sa teme lokomotiva serije 441.
Vlakovi na relaciji Beograd-Koper su prometovali u sastavu vlaka 252, Slavija koji je vozio na relaciji Beograd-ZM-Maribor -Beč. Vagoni za Koper su se odvajali u ZM. Oni su bili iz Beograda do lokomotive. U ZM je dolazila lokomotiva na mariborski dio i dalje vukla vlak po istom broju 252. Garnitura iz Beograda za Beč je u ZM mjenjala smjer vožnje. Prvi dio garnitue koji je prispio u ZM u vlaku 252 je produžavao za Koper kao vlak 602. U suprotnom pravcu vlak je iz Kopra dolazio pod brojem 603 i u ZM se dodavao na vlak 253 iz Beča za Beograd.
Vlak iz Beograda za Pulu je je išao u sastavu vlaka 6oo do Ljubljane. Iz Ljubljane je vlak do Pule bio sezonac, što znači samo je ljeti vozio. Iz Ljubljane je vlak do Pule prometovao pod brojem 1600. U povratku je iz Pule vozio sezonski vlak 1601 za Beograd do Ljubljane a dalje u sastavu vlaka 600.
Vlakovi su iz Beograda polazili navečer i dolazili u Koper ujutro a Pulu u podne. Iz Pule vlak polazio poslije podne a iz Kopra predvečer. U Beogradu su bili ujutro. Ne pišem vremena jer su se mjenjala kako koji vozni red.
Iz Zagreba za Pulu je vlak polazio navečer u sastavu vlaka 260 Zagreb-Rim/Torino. U Divači se odvajao na kraju vlaka pulski dio koji je ujutro bio u Puli. Iz Pule je vlak polazio navečer i sa garniturom vlaka 261 iz Italije se spajao u Divači. U ZGK je bio ujutro.
Ovo sve bi bilo u periodu od negdje od '73 od kad su se počeli vlakovi brojčano označavati pa negdje možda sam kraj sedamdesetih.
Slijedi nastavak.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1918
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Relacije, vuča i sastavi vlakova

Post od mali.paja »

Negdje do VR '74/'75 ili '75/'76 postojao je vlak 224/225 Atena/Istanbul-Sežana-Venecija-Pariz i obretno. Kako je to putovanje trajalo preko 60 sati ukinut je taj vlak a uveden 262/263 na relaciji Atena-Trst-Venecija-Atena. Oba navedena vlaka su Beograd prolazila navečer a u Trstu su bili ujutro. Iz Trsta je bio prolazak navečer i dolaz u Beograd ujutro. Vlak 262/263 je na relaciji Atena-Venecija bio do sredine osamdesetih kada je skraćena relacija. Sad je pod istim brojem vozio na relaciji Beograd-Trst-Venecija-Beograd. I na relaciji Atena-Venecija se dugo putovalo, nekih 48 sati. Skraćivanjem relacije putovanje od Beograda do Venecije putovanje je bilo nekih šesnestak sati.
U Vlaku broj 260 i 262 iz Zagreba do Trsta u periodu od pondeljak/utorak do petak/subota nisi mogao skoro ni ući a kamo li naći mjesto za sjedenje. Kad bi vlak ušao u Italiju u Villa Opicinu u isti su prvo ulazili higijeničari i dezinficirali WC i u vagonima koji su imali umivaonike isto to. Gužve su bile tolike jer su ljudi išli u Trst najviše radi kave i traperica. Zagrebačko osoblje je znalo kako koji VR pratiti vlak 260 do Sežane. Znali su Sežani dobiti potvrdu od šefa kolodvora i tako bi prešli granicu a da ih nitko nije gnjavio i pregledavao. Iz Trsta su se morali vratiti obavezno vlakom broj 221, Simplon jer su isti pratili do Zagreba. Simplon je polazio iz Trsta iza 9 sati.
Beogradsko osoblje je vlak 262/263 pratilo iz Beograda do Ljubljane. Čak su 1 godinu vlak pratili na relaciji Beograd-Sežana-Beograd. Zabranili su beogradskom osoblju pratnju do Sežane radi šverca. Da se razumijemo svi su švercali manje više kavu ili neke još artikle. Carina i milicija su sve to gledali kroz prste. Ali beogradsko osoblje je počelo švercati i pištolje.
Par godina je vlak 261 iz Dobove do Zagreba vozio kao putnički i stajao na stajalištima i stanicama. Na njemu si mogao kupiti kave koliko hoćeš (u Jugoslaviji vrijeme krize). A tko je bio glavni švercer? Kondukteri i milicija.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1918
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Relacije, vuča i sastavi vlakova

Post od mali.paja »

Da odgovorim Cvijiću tko je sve dolazio u Dobovu. Napisao sam da su iz Banja Luke rijetko (baš rijetko) dolazili u Dobovu. Sve bosanske lokomotive su imale pomoćnika, kako dizli tako i elektre. Sa dizlima su iz Bihaća znali zalutati u Dobovu. Da ne pričam da sam ja otpremao vlak sa dizel lokomotivom serije 661-3XX vlak tovaren benzinom iz Siska za Zabok. O banjalučkom strojnom osoblju sam čuo iz priča SŽ osoblja kolodvora Dobova dok sam tamo bio šef HŽ Zastupstva. Isto mi je pričao i 1 skretničar koji se zaposlio na HŽ-u poslije '95. Prije toga je bio pomoćnik strojovođe u Banja Luci.
Stane Dolanc! On je svaki petak putovao sa salon vagonom vlakom 100 iz Beograda u Ljuljanu. Vraćao se u nedelju navečer iz Ljubljane vlakom 9600. U oba vlaka salon je bio do lokomotive. ono što je interesantno da nije spavao u vagonu. Stalno je imao ekipu za kartenje. Žena od Stane Dolanca je bila Hrvatica sa otoka Korčula, preciznije naselje Prižba. Samo naselje je na moru. Ako si dolazio trajektom onda je iskrcaj bio Vela Luka i dalje kroz Blato na Korčuli preko brda u Prižbu. Otprilike 20km. Ljeti je Stane Dolanc išao iz Ljubljane vlakom 1615 za Split u salon vagonu. Taj vlak je bio sezonac i samo je ljeti vozio na relaciji Ljubljana/Maribor-Zagreb Zapadni kolodvor-Bihać/Oštarije-Split. U ZM su se spajale mariborske i ljubljanska garnitura. Vlak nije išao na Zagreb Glavni kolodvor nego je skretao odmah iz Zagreb Zapadnog. Naveo sam stanice Bihać/Oštarije iako je prva na unskoj a druga na riječkoj pruzi. Kako koji VR vlak je išao unskom (češće) prugom a i bilo je godina da je išao riječkom prugom i u Oštarijama skretao na ličku prugu. Stane Dolanc bi se i u tom salonu kartao. Imao je psa dogu. Taj pas dok je sjedio vidjela bi mu se glava kroz prozor. Po dolazu u Split on nije išao na trajekt nego ga je čekao policijski gliser koji ga je odmah vozio u Prižbu.

cvijic
Šef stanice
Postovi: 447
Pridružio se: 31 Mar 2012, 17:56
Kontakt:

Re: Relacije, vuča i sastavi vlakova

Post od cvijic »

mali.Paja...znam ja to sve jako dobro.Dok sam radio na GK zamjenik sefa stanice je bio Djurkovic Milan i on je vrsio skolovanje otpravnika vlakova,a sve ostalo osoblje skolski instruktori,i svaki put nas sve propita,postavi pitanje npr. vlak 292 nabroji mi sva kola od lok. do stoka ili od stoka do lokomotive.Banjalucko osoblje je vozilo samo do Zagreba i to ubrzani 940/941 teretne nisu vozili ni do Sunje.Prijedorcani i Biscani su vozili teretne.Jedini teretni koji su Prijedorcani vukli do Dobove je bio rudar za Jesenice 71410 i vracali 51125 sa praznim kolima.Stane Dolanc se iz Ljubljane vracao za Beograd ned./pon.vlakom 9601,a za Ljubljanu isao sa 9600.Savom 100/101 je putovala salonom Milka Planinc,pa je bila i zafrkancija kako Milka radi u Beogradu,spava u Zagrebu,a sere u Sl.Brodu.Vlak 1615/1614 sezonac "SALONA" koliko se ja sjecam od 1975. nikad nije isao preko Like.Do 1987. kad je elektrificirana pruga do Knina iz Zapadnog su ga vukli Kninjani sa 661,a do Zapadnog slovenci sa 661 i vracali se odmah rezi za Dobovu.Poslije 1987. Kninjani ga vukli sa elektrom 441 od Dobove i u Dobovu.Novo Up.-54 za oznacavanje vlakova se pocelo primjenjivati od 26.05.1974.Ja sam bio prva generacija kursa za prometnika 1974./75. koji smo to Up. ucili u skoli.Ivan Lulic ucio skupa s nama.

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1353
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Relacije, vuča i sastavi vlakova

Post od železocestnik »

Pozdravljena obojica,

ovakvih podataka ne možeš dobiti ni u jednoj knjizi ;) :D

pozdrav
Darko

colicdusan325
Šef stanice
Postovi: 444
Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
Kontakt:

Re: Relacije, vuča i sastavi vlakova

Post od colicdusan325 »

pozdrav za g-dina cvijica i g-dina mali paja.sve potpisujem sto vas dvojca razmeniste misljenja. samo cu dopuniti u vezi g-dina dolanca.za vreme mog dezuranja u stanici beograd,na prste jedne ruke mogu ,nabrojati putovanje istog salon kolima petkom, na vozu br 100.uglavnom je bio u odeljku bife kola slovenackog dela.sto se tice voza 9600 /9601[petak navece,ponedeljak ujutro]salon kola sa doticnim gospodinom,uvek su bila iza lpostanskih kola posta slovenije,uvrstenih do lokomotive.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1918
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Relacije, vuča i sastavi vlakova

Post od mali.paja »

colicdusan325 napisao:pozdrav za g-dina cvijica i g-dina mali paja.sve potpisujem sto vas dvojca razmeniste misljenja. samo cu dopuniti u vezi g-dina dolanca.za vreme mog dezuranja u stanici beograd,na prste jedne ruke mogu ,nabrojati putovanje istog salon kolima petkom, na vozu br 100.uglavnom je bio u odeljku bife kola slovenackog dela.sto se tice voza 9600 /9601[petak navece,ponedeljak ujutro]salon kola sa doticnim gospodinom,uvek su bila iza lpostanskih kola posta slovenije,uvrstenih do lokomotive.
Nisam baš dežurao samo petak/subota pa neću tvrditi da je to bilo svaki tjedan. Kad bi vozio salon obično je milicija došla na kolodvor i čekala da vlak 100 Sava prođe. To je bilo negdje oko 20 sati. Isto tako bi milicija došla nedelja/ponedeljak za vlak 9601 (Zaprešić je prolazio ponedeljkom oko pol 1-1 sat). Onda bi ja skuhao kavu i tako bi po malo o svemu popričali. Što se tiče putovanja iz Ljubljane za Split i natrag vlakom 1615/1614 dok sam još dežurao u Zaprešiću vidio bih salon u vlaku a i dobijali smo brzojave o tome. Isto tako bi i milicija dolazila. Kad sam prešao u kolodvor Zagreb Zapadni sam i otpremao te vlakove.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1918
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Relacije, vuča i sastavi vlakova

Post od mali.paja »

cvijic napisao:mali.Paja...znam ja to sve jako dobro.Dok sam radio na GK zamjenik sefa stanice je bio Djurkovic Milan i on je vrsio skolovanje otpravnika vlakova,a sve ostalo osoblje skolski instruktori,i svaki put nas sve propita,postavi pitanje npr. vlak 292 nabroji mi sva kola od lok. do stoka ili od stoka do lokomotive.Banjalucko osoblje je vozilo samo do Zagreba i to ubrzani 940/941 teretne nisu vozili ni do Sunje.Prijedorcani i Biscani su vozili teretne.Jedini teretni koji su Prijedorcani vukli do Dobove je bio rudar za Jesenice 71410 i vracali 51125 sa praznim kolima.Stane Dolanc se iz Ljubljane vracao za Beograd ned./pon.vlakom 9601,a za Ljubljanu isao sa 9600.Savom 100/101 je putovala salonom Milka Planinc,pa je bila i zafrkancija kako Milka radi u Beogradu,spava u Zagrebu,a sere u Sl.Brodu.Vlak 1615/1614 sezonac "SALONA" koliko se ja sjecam od 1975. nikad nije isao preko Like.Do 1987. kad je elektrificirana pruga do Knina iz Zapadnog su ga vukli Kninjani sa 661,a do Zapadnog slovenci sa 661 i vracali se odmah rezi za Dobovu.Poslije 1987. Kninjani ga vukli sa elektrom 441 od Dobove i u Dobovu.Novo Up.-54 za oznacavanje vlakova se pocelo primjenjivati od 26.05.1974.Ja sam bio prva generacija kursa za prometnika 1974./75. koji smo to Up. ucili u skoli.Ivan Lulic ucio skupa s nama.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1918
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Relacije, vuča i sastavi vlakova

Post od mali.paja »

cvijic napisao:mali.Paja...znam ja to sve jako dobro.Dok sam radio na GK zamjenik sefa stanice je bio Djurkovic Milan i on je vrsio skolovanje otpravnika vlakova,a sve ostalo osoblje skolski instruktori,i svaki put nas sve propita,postavi pitanje npr. vlak 292 nabroji mi sva kola od lok. do stoka ili od stoka do lokomotive.Banjalucko osoblje je vozilo samo do Zagreba i to ubrzani 940/941 teretne nisu vozili ni do Sunje.Prijedorcani i Biscani su vozili teretne.Jedini teretni koji su Prijedorcani vukli do Dobove je bio rudar za Jesenice 71410 i vracali 51125 sa praznim kolima.Stane Dolanc se iz Ljubljane vracao za Beograd ned./pon.vlakom 9601,a za Ljubljanu isao sa 9600.Savom 100/101 je putovala salonom Milka Planinc,pa je bila i zafrkancija kako Milka radi u Beogradu,spava u Zagrebu,a sere u Sl.Brodu.Vlak 1615/1614 sezonac "SALONA" koliko se ja sjecam od 1975. nikad nije isao preko Like.Do 1987. kad je elektrificirana pruga do Knina iz Zapadnog su ga vukli Kninjani sa 661,a do Zapadnog slovenci sa 661 i vracali se odmah rezi za Dobovu.Poslije 1987. Kninjani ga vukli sa elektrom 441 od Dobove i u Dobovu.Novo Up.-54 za oznacavanje vlakova se pocelo primjenjivati od 26.05.1974.Ja sam bio prva generacija kursa za prometnika 1974./75. koji smo to Up. ucili u skoli.Ivan Lulic ucio skupa s nama.
Idemo od kraja. Ivan Lulić je moj punac. Vlak Salona broj 1614/1615 vozio je i po unskoj kao i ličkoj pruzi. VR '74/'75 isto kao i VR '85/86 je vozio ličkom prugo. Možda je bilo još koju godinu ali nemam vozne redove. CVlak su znali voziti Zagrebčani a i Kninjani, kako koji VR. Obično je dizel iz Zagreba išao strojni u Dobovu po vlak. Kada je prošla elektrifikacija do Knina onda bi lokomotiva išla strojna ili je od kakvog dolaznog vlaka u Dobovu uzeta Vlak. 71410 je vozio boksit i prometovao je na relaciji B.Luka-Kidričevo. Jedanput je tako krajem sedamdesetih jedan putnik došao u PU u Lekeniku i rekao prometniku da ima polomljenih pragova. Kasnije se utvrdilo da je bilo čak nekoliko kilometara toga. Dalje od Lekenika nije bilo ništa. Pretpostavilo se da bi to bio vlak 71410. Vlak je prije samog Lekenika na putnom prijelazu ponovno nasjeo u kolosijek. Iz ŽTP-a Zagreb su kontaktirali ŽG Ljubljanu kako bi provjerili vlak 71410 koji je tada već bio u Dobovi. Iz Dobove javljaju da je na vlaku sve u redu i vlak otpreme dalje. Na ponovno inzistiranje ŽTP-a Zagreb vlak je zaustavljen u Celju i išlo se u ponovnu provjeru. Tada su našli da je na 1 vagonu serije Fac osovina potpuno iskrivljena. Svi koji su bili sudionici oko tog vlaka u Dobovi su suspendirani. Vlak 71370 je vozio rudaču željeza u Jesenice.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1918
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Relacije, vuča i sastavi vlakova

Post od mali.paja »

Molim admina da ovaj viška post ispred obriše.

Odgovori

Povratak na “Putnički saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju