Pravilnici, Uputstva, Knjige.... vezano za železnicu
Pravilnici, Uputstva, Knjige.... vezano za železnicu
Zakon Novih Železnica iz 1898.godine :
Izvor : arhiv Aca Z.Jovanović
Izvor : arhiv Aca Z.Jovanović
Re: Pravilnici, Uputstva, Knjige.... vezano za železnicu
Uputstvo o kočenju vozova iz 01.01.1979.godine :
Izvor : g.Zoran Jovanović - Mekenzi
Izvor : g.Zoran Jovanović - Mekenzi
Re: Pravilnici, Uputstva, Knjige.... vezano za železnicu
"ŽELEZNIČLO PITANJ i SRBIJA" u Beogradu 1871.godine.
Izvor : Aca Z.Jovanović
Izvor : Aca Z.Jovanović
Re: Pravilnici, Uputstva, Knjige.... vezano za železnicu
UPUTSTVO iz 1888.godine :
Izvor : Aca Z.Jovanović
Izvor : Aca Z.Jovanović
Re: Pravilnici, Uputstva, Knjige.... vezano za železnicu
Red vožnje Bosna-bahn železnice sa važnošću od 1.oktobra 1899.godine :
Re: Pravilnici, Uputstva, Knjige.... vezano za železnicu
Red vožnje lokalnih vozova između Beograda, Resnika i Ralje. Važi od 5.aprila 1892.godine do daljnjeg.
Izvor : Aca Z.Jovanović
Izvor : Aca Z.Jovanović
Re: Pravilnici, Uputstva, Knjige.... vezano za železnicu
NAREDBA o prometnom pravilniku za željeznice u BiH. Sarajevo 1906.godina
Izvor : Aca Z.Jovanović
Izvor : Aca Z.Jovanović
Re: Pravilnici, Uputstva, Knjige.... vezano za železnicu
Ivor : Aca Z.Jovanović
Re: Pravilnici, Uputstva, Knjige.... vezano za železnicu
Red vožnje za stanicu Beograd iz 1931.godine :
Re: Pravilnici, Uputstva, Knjige.... vezano za železnicu
Proglas železničara Zaječara od 25.januara 1920.godine, povodom štrajka (nažalost dosta se slabo vidi) :
Malo više detalja o ovom štrajku :
"Pogoršanje položaja radnka i sniženje životnog standarda radnika vodilo je ka neizbežnom sukobu sa poslodavcima. U 1920. godini prvi štrajkovi se pojavljuju već početkom januara (5. januara je izbio veliki štrajk železničara u Nišu). Pododbor železničara iz Zaječara na konferenciji 17. januara donosi odluku o štrajku železničara na timočkim prugama. Štrajk je trajao od 21. do 25. januara. Obustavljen je prevoz putnika i robe, saobraćali su samo vojni vozovi. U štrajku je uzelo učešće svo osoblje sa pruga Prahovo-Zaječar-Knjaževac i Zaječar-Paraćin, ukupno 620 železničara. Međutim, štrajk je ostao izolovan, jer su za izvođenje štrajka širih razmera bili potrebni organizacioni, finansijski i psihološki preduslovi. To je ohrabrilo vladu da odgovori silom, pa je na sednici Ministarskog saveta od 24. januara 1920. odlučeno da se militarizuju pruge Paraćin-Zaječar i Prahovo-Knjaževac."
Izvor : Aca Z.Jovanović
Malo više detalja o ovom štrajku :
"Pogoršanje položaja radnka i sniženje životnog standarda radnika vodilo je ka neizbežnom sukobu sa poslodavcima. U 1920. godini prvi štrajkovi se pojavljuju već početkom januara (5. januara je izbio veliki štrajk železničara u Nišu). Pododbor železničara iz Zaječara na konferenciji 17. januara donosi odluku o štrajku železničara na timočkim prugama. Štrajk je trajao od 21. do 25. januara. Obustavljen je prevoz putnika i robe, saobraćali su samo vojni vozovi. U štrajku je uzelo učešće svo osoblje sa pruga Prahovo-Zaječar-Knjaževac i Zaječar-Paraćin, ukupno 620 železničara. Međutim, štrajk je ostao izolovan, jer su za izvođenje štrajka širih razmera bili potrebni organizacioni, finansijski i psihološki preduslovi. To je ohrabrilo vladu da odgovori silom, pa je na sednici Ministarskog saveta od 24. januara 1920. odlučeno da se militarizuju pruge Paraćin-Zaječar i Prahovo-Knjaževac."
Izvor : Aca Z.Jovanović
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost