Stare lokomotive Srpskih Državnih Železnica
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Stare lokomotive Srpskih Državnih Železnica
Lokomotiva SDŽ-a koja?
http://www.google.com
http://www.google.com
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
-
- Vozovođa
- Poruke: 249
- Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Stare lokomotive Srpskih Državnih Železnica
Jedna vrlo značajna tema,koja je odavno trebala da se nađe na ovom forumu,pogotovu što se radi o prvim godinama nastanka SDŽ,kao i
razvoja železničkog saobraćaja u Srbiji.Treba se ubuduće još više potruditi i doći do izvornih podataka o tom istorijski značajnom periodu.
Prikazane fotografije prvih (a ne "starih" kako su pogrešno nazvane) zbog dobrog obeležavanja na poleđini istih,nije teško rastumačiti.
Sve one potiču iz Niške Železničke Radionice (N-Ž.Rad.) i načenjene su u istoj nakon završetka I sv.rata, "po povratku iz zarobljeništva
(Bugarske) 1919.godine". Dakle,prema brojevima tih fotografija,na njima su sledeće lokomotive SDŽ ;
1. Br.19 - SDŽ Nr.1
To je bila jedna od prvih lokomotiva naručenih isključivo za SDŽ.Proizvedene je i kupljena u fabrici lokomotiva Hartmann u Kemnicu,
Nemačka, pod fabr.brojem 1334/1884 god.Bilo ih ukupno 12,(SDŽ 1 - 12) i služile su za "mešovitu službu" - vuču ekspresnih,brzih i putničkih
vozova.Max.brzina je bila 55 km/h,prečnik pogoskih točkova 1540 mm,os.pritisak 13 tona,pritisak pare u kotlu 9 atm,tešina u službi
zajedno sa tenderom 64,1 tona.
2. Br.20 - SDŽ Nr. 81
Ovo su bile jedne od prvih teretnih lokomotiva,takođe naručenih za SDŽ.Kao i prethodne,proizvedena je i kupljena u fabrici lokomotiva
Hartmann u Kemnicu,Nemačka, pod fabr.brojem 1391/1885 god.Bilo ih ukupno 5,(SDŽ 81 - 85) i služile su za vuču teretnih vozova.
Max.brzina je bila 50 km/h,prečnik pogoskih točkova 1390 mm,os.pritisak 13 tona,pritisak pare u kotlu 10 atm,težina u službi
zajedno sa tenderom 70,5 tona.
3. Br.21 - SDŽ Nr.86
Ove lokomotive su istih tehničkih karakteristika kao one sa oznakom SDŽ 81 - 85,dakle teretne lokomotive. Proizvedena je i kupljena u
ondašnjoj fabrici lokomotiva StEG pod fabr.brojem 2154/1890 god,a koja je pripadala Carsko - kraljevskom privilegovanom društvu za
železnicu u ondašnjoj Austro-Ugarskoj,Bilo ih je ukupno 4,(SDŽ 86 - 89). Inače su nosile pogrešan nadimak "Siglovače" zbog njihovog
austrijskog porekla,jer se mislilo da su proizvedene u takođe austrijskoj fabrici lokomotiva Sigl.
Lokomotive oznaka SDŽ 1 - 12,i 81 - 85 bile su kupljene od strane Društva za građenje i eksploataciju SDŽ,a nakon pruzimanja od istog,
1889 god. SDŽ su same kupile lokomotive "Siglovače" 86 - 89.
razvoja železničkog saobraćaja u Srbiji.Treba se ubuduće još više potruditi i doći do izvornih podataka o tom istorijski značajnom periodu.
Prikazane fotografije prvih (a ne "starih" kako su pogrešno nazvane) zbog dobrog obeležavanja na poleđini istih,nije teško rastumačiti.
Sve one potiču iz Niške Železničke Radionice (N-Ž.Rad.) i načenjene su u istoj nakon završetka I sv.rata, "po povratku iz zarobljeništva
(Bugarske) 1919.godine". Dakle,prema brojevima tih fotografija,na njima su sledeće lokomotive SDŽ ;
1. Br.19 - SDŽ Nr.1
To je bila jedna od prvih lokomotiva naručenih isključivo za SDŽ.Proizvedene je i kupljena u fabrici lokomotiva Hartmann u Kemnicu,
Nemačka, pod fabr.brojem 1334/1884 god.Bilo ih ukupno 12,(SDŽ 1 - 12) i služile su za "mešovitu službu" - vuču ekspresnih,brzih i putničkih
vozova.Max.brzina je bila 55 km/h,prečnik pogoskih točkova 1540 mm,os.pritisak 13 tona,pritisak pare u kotlu 9 atm,tešina u službi
zajedno sa tenderom 64,1 tona.
2. Br.20 - SDŽ Nr. 81
Ovo su bile jedne od prvih teretnih lokomotiva,takođe naručenih za SDŽ.Kao i prethodne,proizvedena je i kupljena u fabrici lokomotiva
Hartmann u Kemnicu,Nemačka, pod fabr.brojem 1391/1885 god.Bilo ih ukupno 5,(SDŽ 81 - 85) i služile su za vuču teretnih vozova.
Max.brzina je bila 50 km/h,prečnik pogoskih točkova 1390 mm,os.pritisak 13 tona,pritisak pare u kotlu 10 atm,težina u službi
zajedno sa tenderom 70,5 tona.
3. Br.21 - SDŽ Nr.86
Ove lokomotive su istih tehničkih karakteristika kao one sa oznakom SDŽ 81 - 85,dakle teretne lokomotive. Proizvedena je i kupljena u
ondašnjoj fabrici lokomotiva StEG pod fabr.brojem 2154/1890 god,a koja je pripadala Carsko - kraljevskom privilegovanom društvu za
železnicu u ondašnjoj Austro-Ugarskoj,Bilo ih je ukupno 4,(SDŽ 86 - 89). Inače su nosile pogrešan nadimak "Siglovače" zbog njihovog
austrijskog porekla,jer se mislilo da su proizvedene u takođe austrijskoj fabrici lokomotiva Sigl.
Lokomotive oznaka SDŽ 1 - 12,i 81 - 85 bile su kupljene od strane Društva za građenje i eksploataciju SDŽ,a nakon pruzimanja od istog,
1889 god. SDŽ su same kupile lokomotive "Siglovače" 86 - 89.
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2471
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Stare lokomotive Srpskih Državnih Železnica
Da dodam još pokoji podatak :
Lokomotiva SDŽ NR. 1
Snaga lokomotive je 250 kW
Lokomotiva SDŽ NR 86
Snage 220 kW, a maksimalna brzina 50 km/h.
Pozdrav
Lokomotiva SDŽ NR. 1
Snaga lokomotive je 250 kW
Lokomotiva SDŽ NR 86
Snage 220 kW, a maksimalna brzina 50 km/h.
Pozdrav
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Stare lokomotive Srpskih Državnih Železnica
Lokomotiva SDŽ sa brojem 104 u železničkoj stanici u Nišu 1912. godine.Da li se zna nešto više o njoj?
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prilozi
-
- Lokomotiva-Nis-1912.jpg (61.44 KiB) Pregledano 3372 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Stare lokomotive Srpskih Državnih Železnica
ivanjz, pozdravljen,
u Pospichalovoj statistici ima skoro sve...
I lokomotive Srpskih državnih železnica.
Ideš na Jugoslavija/Jugoslawien: http://pospichal.net/lokstatistik/yu.htm
...i potom na broj SDŽ-Lokomotiven, koji trebaš: http://pospichal.net/lokstatistik/24008-sdz101.htm
pozdrav
Darko
u Pospichalovoj statistici ima skoro sve...
I lokomotive Srpskih državnih železnica.
Ideš na Jugoslavija/Jugoslawien: http://pospichal.net/lokstatistik/yu.htm
...i potom na broj SDŽ-Lokomotiven, koji trebaš: http://pospichal.net/lokstatistik/24008-sdz101.htm
pozdrav
Darko
-
- Vozovođa
- Poruke: 249
- Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Stare lokomotive Srpskih Državnih Železnica
Da napišemo ono što nema u Pospichalovoj Lokstatistik u vezi lokomotive SDŽ 104,a to je sledeće :železocestnik piše:ivanjz, pozdravljen,
u Pospichalovoj statistici ima skoro sve...
I lokomotive Srpskih državnih železnica.
Ideš na Jugoslavija/Jugoslawien: http://pospichal.net/lokstatistik/yu.htm
...i potom na broj SDŽ-Lokomotiven, koji trebaš: http://pospichal.net/lokstatistik/24008-sdz101.htm
pozdrav
Darko
kako bi omogućile vuču Orijent-ekspresa većim brzinama.SDŽ su kod f-ke lokomotiva Emil Kesssler u Eslingenu,Nemačka,
kupile 4 brzovozne lokomotive,koje su dobile oznake SDŽ 101- 104.Prikazana SDŽ 104 je bila proizvedena pod fab.brojem
2203/1887.godine.
Max.brzina ove lokomotive je bila 70 km/h,prečnik pogonskih točkova 1850 mm,os.pritisak 13,5 tona,pritisak pare u kotlu 12 atm,
težina u službi zajedno sa tenderom 76,5 tona.
Tokom kasnijih godina SDŽ su kupile još lokomotiva ovog tipa,sve do 1908.god.tako da ih je bilo ukupno 118.Prilikom renumeracije
lokomotiva u JDŽ,ostalo ih je svega 4, i one su dobile oznaku ser.101-001 do 101-004.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: Stare lokomotive Srpskih Državnih Železnica
Pozdravljeni,
o lokomotivama SDŽ 101 do SDŽ 104 već smo pisali u temi o lokomotivama serije JŽ 101:
http://www.zeleznice.in.rs:8080/forum/v ... f=42&t=524
Izrađene su bile u tvornici: Maschinenfabrik Esslingen godine 1987.
Godine 1989 bilo je kupljeno u toj tvornici još 4 lokomotive (SDŽ 105 do SDŽ 108.
iz wikipedije: 7.2.1882
Od lokomotiva SDŽ 1 do SDŽ 118 ostalo je samo 5 lokomotiva, koje su dobile JŽ numeraciju: JŽ 101-001 do JŽ 101-005, a to su bile lokomotive SDŽ 111, SDŽ 113, SDŽ 114, SDŽ 115 te SDŽ 118.
Možda bi bilo dobro staviti fotografiju SDŽ 104 u temu o lokomotivama JŽ 101, da se vidi razlika (ako je ima) između lokomotiva, izrađenih kod drugih proizvađaća lokomotiva ove serije (Hart, Arad, HStP).
pozdrav
Darko
o lokomotivama SDŽ 101 do SDŽ 104 već smo pisali u temi o lokomotivama serije JŽ 101:
http://www.zeleznice.in.rs:8080/forum/v ... f=42&t=524
Izrađene su bile u tvornici: Maschinenfabrik Esslingen godine 1987.
Godine 1989 bilo je kupljeno u toj tvornici još 4 lokomotive (SDŽ 105 do SDŽ 108.
iz wikipedije: 7.2.1882
Od lokomotiva SDŽ 1 do SDŽ 118 ostalo je samo 5 lokomotiva, koje su dobile JŽ numeraciju: JŽ 101-001 do JŽ 101-005, a to su bile lokomotive SDŽ 111, SDŽ 113, SDŽ 114, SDŽ 115 te SDŽ 118.
Možda bi bilo dobro staviti fotografiju SDŽ 104 u temu o lokomotivama JŽ 101, da se vidi razlika (ako je ima) između lokomotiva, izrađenih kod drugih proizvađaća lokomotiva ove serije (Hart, Arad, HStP).
pozdrav
Darko
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Stare lokomotive Srpskih Državnih Železnica
- Prilozi
-
- SDZ 111.jpg (147.1 KiB) Pregledano 3105 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 1 gost