Lokomotive serije JŽ 118

Parne lokomotive u Srbiji i svetu nekada i sada
Dumus
Desetar pruge
Postovi: 12
Pridružio se: 25 Okt 2015, 23:51
Kontakt:

Lokomotive serije JŽ 118

Post od Dumus »

Da otvorim novu temu : JŽ 118-005
Imam samo ove dve slike iz Nove Gorice.
Ako neko ima neke druge, nek izvoli i nek doda.
JZ 118-005.jpg
JZ_118-005_in_Nova_Gorica.jpg

Dumus
Desetar pruge
Postovi: 12
Pridružio se: 25 Okt 2015, 23:51
Kontakt:

Re: JŽ 118

Post od Dumus »

JZ 118-005.jpg
JZ 118-005.jpg (128.4 KiB) Pogledano 3782 puta
JZ_118-005_in_Nova_Gorica.jpg
JZ_118-005_in_Nova_Gorica.jpg (90.98 KiB) Pogledano 3782 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: JŽ 118

Post od mali.paja »

Lokomotiva nije nikad bila u vozom parku JŽ-a. JŽ je imala samo 4 lokomotive ove serije koje su ostale poslije II Svjetskog rata. Ova lokomotiva je u Sloveniju dospjela muzejskom razmjenom sa Talijanima. Inače lokomotive su pravljene u tvornici OM Napulj.

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 118

Post od cira-1 »

Parne lokomotive normalnog koloseka JŽ 118-005 (ranije FS 940.015) na željezničkoj stanici u Novoj Gorici.
Dužina: 13.2 m, snaga: 720 kV, radna masa: 87.2 t, maksimalna brzina: 65 km / h, pritisak pare: 12 bar, prečnik pogonskog točka: 1370 mm.
Godine 1922. lokomotivu je proizvela fabrika Officine Mechaniche Napoli. Zvor..broj 66. Ovaj tip lokomotive je dizajniran za planinske pruge. Do 1945. godine nakon rata su vozile između Trsta i Podbrda, nakon rata od Nove Gorice do Sežane, Ajdovščine i Jesenice, a povremeno i između Jesenica i Ljubljane.
118-005
01.jpg
01.jpg (197.82 KiB) Pogledano 3643 puta
03.jpg
03.jpg (203.55 KiB) Pogledano 3643 puta
Izvor : RUDI VELIKONJA FOTO BLOG

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8845
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 118

Post od PECELJ »

Lokomotiva JŽ 118-002 snimljena u stanici Jesenice 1958.godine :
JDZ 118-002.jpg
JDZ 118-002.jpg (174.91 KiB) Pogledano 3335 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8845
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 118

Post od PECELJ »

Posle ispravke........

Još dve fotografije muzejske lokomotive JŽ 118-005 u Novoj Gorici :
s-l1600 118-005 SLOVENIA IN DEPOT YATD Noca Gorica.jpg
s-l1600 118-005 SLOVENIA IN DEPOT YATD Noca Gorica.jpg (252.01 KiB) Pogledano 3335 puta
s-l1600 118 005 2-8-2 OUTSIDE BLACK Nova Gorica.jpg
s-l1600 118 005 2-8-2 OUTSIDE BLACK Nova Gorica.jpg (189.72 KiB) Pogledano 3335 puta
Izvor : ebay

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 118

Post od železocestnik »

PECELJ, pozdravljen,

fotograf je tačno stavio seriju lokomotive, ali fotografirao je tako, da se ne vidi ona prva jedinica :roll:

O toj seriji napisao je cira-1 pouzetak:

"Parne lokomotive normalnog koloseka JŽ 118-005 (ranije FS 940.015) na željezničkoj stanici u Novoj Gorici.
Dužina: 13.2 m, snaga: 720 kV, radna masa: 87.2 t, maksimalna brzina: 65 km / h, pritisak pare: 12 bar, prečnik pogonskog točka: 1370 mm.
Godine 1922. lokomotivu je proizvela fabrika Officine Mechaniche Napoli. Tvor.broj 66. Ovaj tip lokomotive je dizajniran za planinske pruge. Do 1945. godine su vozile između Trsta i Podbrda, nakon rata od Nove Gorice do Sežane, Ajdovščine i Jesenice, a povremeno i između Jesenica i Ljubljane."

Pouzetak je dopunio mali.paja:

"Lokomotiva nije nikad bila u vozom parku JŽ-a. JŽ je imala samo 4 lokomotive ove serije koje su ostale poslije II Svjetskog rata. Ova lokomotiva je u Sloveniju dospjela muzejskom razmjenom sa Talijanima. Inače lokomotive su pravljene u tvornici OM Napulj".

Pored lokomotive stoji ova ploća:
JŽ_118-005_sign_in_Nova_Gorica1.jpg
JŽ_118-005_sign_in_Nova_Gorica1.jpg (664.32 KiB) Pogledano 3300 puta
Šta treba još dodati ?

Nakon prvog svetskog rata Podbrdo pripalo je Italiji. Tako su iz Trsta do Podbrda vozile ove italijanske lokomotive serije 740. Bilo jih je po broju 7.
Posle drugog svetskog rata ostale su u Jugoslaviji 4 i dobile su seriju 118 sa brojevima 001, 002, 003 i 004.

ŽG Ljubljana je zataškao za muzej u Trstu lokomotivu JŽ 25-022 za lokomotivu FS 940 015 iz Verone.
Kad je stigla u Železniški muzej Ljubljana, dali su joj oznako JŽ 118-005, koje u stvari ne bi joj smijeli, jer nikad nije radila na području Jugoslavije. Dakle fiktivan broj.

Oznaka tvornice je tačna...
Nova_Gorica_(2608718354).jpg
Nova_Gorica_(2608718354).jpg (100.59 KiB) Pogledano 3300 puta
Izradili su 53 lokomotiva ove serije (740).

pozdrav
Darko

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 118

Post od mali.paja »

Darko, malo pišeš i spomijneš seriju 740 pa 940? Serija 740 je isto FS lokomotiva ali sasvimdrugačije izgleda. Ta serija lokomotive ima zasebni tender. Isporučivane su sa tro i četvoroosovinskim tenderim. 1 takva lokomotiva izložena je u Postojni i ona je stigla razmjenom. 1 lokomotiva serije 740 se našla na ovim prostorima poslije '45. i dobila je oznaku serije 25 i redni broj 35 (25-035). I Seriju 740 u modelu HO, 1:87 radi talijanska firma Rivarossi.

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 118

Post od železocestnik »

mali.paja, pozdravljen,

dobro da pročitaš post sa pozornošču.

Da, to je moja greška. Skroz pišem samo o seriji FS 940 pa mi uđe u tekst FS 740.
Problem je u tome, što su iz serije FS 740 razvili seriju FS 940, i to je bilo u tekstu par redova prije, pa sam pogrešio.

Pisanje postova oko ponoći nije najpametnija stvar :idea:

pozdrav
Darko

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Lokomotive serije JŽ 118

Post od mali.paja »

Ma najbolje je u ovo noćno vrijeme. Svi spavaju i nitko me ne uznemirava? Kad je budna žena i djeca stalno neka pitanja i gnjavža. Opet si na internetu, daj napravi nešto oko kuće? Tata znaš li ovo, ono, molim te napravi mi ovo itd.

Odgovori

Povratak na “Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju