Lokomotiva 740-111 u železničkoj stanici Dubrovnik.
http://www.google.com
Dizel lokomotive serije JŽ 740
Moderator: ivanjz
Dizel lokomotive serije JŽ 740
- Prikačeni fajlovi
-
- 740-111-Dubrovnik-1974.jpg (114.91 KiB) Pogledano 6528 puta
Re: Dizel lokomotive serije JŽ 740
Tekst malog.paje o ovim lokomotivama :
Dizelelektrična lokomotiva serije 740
Dizel lokomotive na JŽ-u na uzanim prugama se pojavljuju dosta kasno, praktički pred njihovo ukidanje. Na prugama koje nisu bile pod upravom JŽ-a (Zagreb-Samobor) i na nekim industrijski kolosijecoma je već bilo tih lokomotiva, doduše ne puno. To su bile uglavnom slabije lokomotive koje se ne bi baš pokazale na našim uzanim prugama, koje su u velikom postotku bile brdske. Od tvornice ĐĐ u S.B. ŽTP Sarajevo je naručio izradu dizel lokomotiva. Prvotno su to zamišljene kao dizel električne lokomotive. I po izgledu lokomotive serije 740 vidi se da je fizički slična normalnotračnoj lokomotivi serije 642. Kod same konstrukcije pojavio se problem smještanja elektromotora radi uskog frema. Tako su lokomotive postale dizel hidraulične. Prva serija (nulta) je napravljena bez generatora pare. Kasnije je napravljena podserija (sto) sa generatorom pare. Jednostavno je prekopiran i umanjen generator sa normalnih lokomotiva serije 642. Međutim nije se baš to pokazalo dobro. Dolazilo je često do kvarova generatora pare. Ne može se nešto tek samo tako umanjiti. Radi toga su često na vlaku bile 2 lokomotive, parnjača radi grijanja a dizelka je vozila i održavala vozna vremena.
Vjekoslav Suton
Dizelelektrična lokomotiva serije 740
Dizel lokomotive na JŽ-u na uzanim prugama se pojavljuju dosta kasno, praktički pred njihovo ukidanje. Na prugama koje nisu bile pod upravom JŽ-a (Zagreb-Samobor) i na nekim industrijski kolosijecoma je već bilo tih lokomotiva, doduše ne puno. To su bile uglavnom slabije lokomotive koje se ne bi baš pokazale na našim uzanim prugama, koje su u velikom postotku bile brdske. Od tvornice ĐĐ u S.B. ŽTP Sarajevo je naručio izradu dizel lokomotiva. Prvotno su to zamišljene kao dizel električne lokomotive. I po izgledu lokomotive serije 740 vidi se da je fizički slična normalnotračnoj lokomotivi serije 642. Kod same konstrukcije pojavio se problem smještanja elektromotora radi uskog frema. Tako su lokomotive postale dizel hidraulične. Prva serija (nulta) je napravljena bez generatora pare. Kasnije je napravljena podserija (sto) sa generatorom pare. Jednostavno je prekopiran i umanjen generator sa normalnih lokomotiva serije 642. Međutim nije se baš to pokazalo dobro. Dolazilo je često do kvarova generatora pare. Ne može se nešto tek samo tako umanjiti. Radi toga su često na vlaku bile 2 lokomotive, parnjača radi grijanja a dizelka je vozila i održavala vozna vremena.
Vjekoslav Suton
Re: Dizel lokomotive serije JŽ 740
- Prikačeni fajlovi
-
- 740-107.jpg (77.24 KiB) Pogledano 6283 puta
Re: Dizel lokomotive serije JŽ 740
Mislim da je pitanju Travnik.
Na temi "Lašva-Jajce-Srnetica postoji na str.12 fotografija istog autora, sa sličnom izgledom lokacije a vidi se i ona kula na obe slike.
Na temi "Lašva-Jajce-Srnetica postoji na str.12 fotografija istog autora, sa sličnom izgledom lokacije a vidi se i ona kula na obe slike.
Re: Dizel lokomotive serije JŽ 740
Dizelka 740-028 u Docu na Lasvi.
- Prikačeni fajlovi
-
- $_1 (2).JPG (31.21 KiB) Pogledano 5942 puta
Re: Dizel lokomotive serije JŽ 740
Dizel lokomotiva 740-113 snimljena u Banovićima krajem 80-tih :
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Google Adsense [Bot] i 2 gosta