Pruga uzanog koloseka Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče
Pruga uzanog koloseka Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče
Železniška proga med Poljčanami in Slovenskimi Konjicami je bila predana prometu 20. decembra 1892. Zgradili so jo v šestih mesecih. Proga ni prinesla le povezave z vasmi, ampak celo telefonsko napeljavo ob progi. Do Zreč so jo podaljšali 15. januarja 1921. Tovorni promet na njej so ukinili 30. aprila 1961, 15. aprila 1962 so ukinili potniškega in progo razdrli.
Vir :
Baraga, J. idr. (1999). Loče iz roda v rod I. Loče: Župnija Sv. Duh.
Čar, J. idr. (1990). Zbornik občine Slovenska Bistrica. Slovenska Bistrica: Kulturna skupnost Slovenije in Kulturni odbor Občine Slovenska Bistrica.
Mohorič, I. (Jelen, T. (2008). Železnica Poljčane – Slovenske Konjice –Zreče.
1968). Zgodovina železnic na Slovenskem. Slovenska matica: Ljubljana.
Rustja, K. (2009). Ozkotirna železniška proga: Poljčane - Slovenske Konjice – Zreče. Slovenj Gradec: Cerdonis.
Lokomotiva 72-001 na stanici Poljčane. Fotografija A. Luft; 1958..
Vir :
Baraga, J. idr. (1999). Loče iz roda v rod I. Loče: Župnija Sv. Duh.
Čar, J. idr. (1990). Zbornik občine Slovenska Bistrica. Slovenska Bistrica: Kulturna skupnost Slovenije in Kulturni odbor Občine Slovenska Bistrica.
Mohorič, I. (Jelen, T. (2008). Železnica Poljčane – Slovenske Konjice –Zreče.
1968). Zgodovina železnic na Slovenskem. Slovenska matica: Ljubljana.
Rustja, K. (2009). Ozkotirna železniška proga: Poljčane - Slovenske Konjice – Zreče. Slovenj Gradec: Cerdonis.
Lokomotiva 72-001 na stanici Poljčane. Fotografija A. Luft; 1958..
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1353
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Poljčane-Slovenske Konjice-Zrečee
cira-1, pozdravljen,
potrebno je biti oprezan, kada se preuzima građu i fotografije sa interneta.
Pišu ljudi, koji vole svoj kraj i istoriju svog kraja, ali ne poznaju dovoljno istoriju železnice.
Tako i u ovom slučaju.
U knjižnici Slovenske Konjice pripremili su jedan ovakav prikaz. Između ostale literature uzeli su i: Jelen, T. (2008). Železnica Poljčane – Slovenske Konjice –Zreče
Neznam tačno, šta piše u toj literaturi, ali pisati o lokomotivama sa pruge Poljčane-Slovenske Konjice-Zrače nije jednostavno,
Postoji knjiga o toj pruzi, koju je napisao na osnovi arhivskih podataka Karel Rustja, poznati istoričar slovenskih željeznica. Ali i kod njega nije kod lokomotiva sa pruge sve tačno zbog neštašice podataka u arhivima.
Još veći so problemi sa fotografijama, pa stavljaju neke slične, ako nema originalnih.
Ova fotografija je fotografija lokomotive broj 2 Stainz iz Austrije...
Inaće danas STAINZ izgleda ovako:
Pa da, potpuno je slična onoj sa ove pruge: GONOBITZ, dakle njemačko ime za KONJICE.
U knjizi Karla Rustje može se pronaći ova lokomotiva kod gradnje pruge od Slovenskih Konjic do Zreč godine 1918...
Postoji još jedna fotografija ove lokomotive GONOBITZ iz novina, ali još nisam pronašao iz kojih novina.
Na razpolaganju imamo samo fotokopiju...
Lokomotivu GONOBITZ preimenovali su pole završetka prvog svetskog rata u K-3.
Preživjela je do danas
Sahranjena je u Železniškem muzeju Ljubljana..
fotografija iz wikipedije.
Članak o lokomotivi GONOBITZ alias K-3 na wikipediji: https://sl.wikipedia.org/wiki/Parna_lok ... (Gonobitz)
Lokomotivu možete okratati na ovom linku za 360 stepeni
http://www.burger.si/MuzejiInGalerije/Z ... iva_K3.htm
Da, lokomotivu JDŽ 72-001 fotografirao je A. Luft 1958. godine na stanici Poljčane.
pozdrav
Darko
potrebno je biti oprezan, kada se preuzima građu i fotografije sa interneta.
Pišu ljudi, koji vole svoj kraj i istoriju svog kraja, ali ne poznaju dovoljno istoriju železnice.
Tako i u ovom slučaju.
U knjižnici Slovenske Konjice pripremili su jedan ovakav prikaz. Između ostale literature uzeli su i: Jelen, T. (2008). Železnica Poljčane – Slovenske Konjice –Zreče
Neznam tačno, šta piše u toj literaturi, ali pisati o lokomotivama sa pruge Poljčane-Slovenske Konjice-Zrače nije jednostavno,
Postoji knjiga o toj pruzi, koju je napisao na osnovi arhivskih podataka Karel Rustja, poznati istoričar slovenskih željeznica. Ali i kod njega nije kod lokomotiva sa pruge sve tačno zbog neštašice podataka u arhivima.
Još veći so problemi sa fotografijama, pa stavljaju neke slične, ako nema originalnih.
Ova fotografija je fotografija lokomotive broj 2 Stainz iz Austrije...
Inaće danas STAINZ izgleda ovako:
Pa da, potpuno je slična onoj sa ove pruge: GONOBITZ, dakle njemačko ime za KONJICE.
U knjizi Karla Rustje može se pronaći ova lokomotiva kod gradnje pruge od Slovenskih Konjic do Zreč godine 1918...
Postoji još jedna fotografija ove lokomotive GONOBITZ iz novina, ali još nisam pronašao iz kojih novina.
Na razpolaganju imamo samo fotokopiju...
Lokomotivu GONOBITZ preimenovali su pole završetka prvog svetskog rata u K-3.
Preživjela je do danas
Sahranjena je u Železniškem muzeju Ljubljana..
fotografija iz wikipedije.
Članak o lokomotivi GONOBITZ alias K-3 na wikipediji: https://sl.wikipedia.org/wiki/Parna_lok ... (Gonobitz)
Lokomotivu možete okratati na ovom linku za 360 stepeni
http://www.burger.si/MuzejiInGalerije/Z ... iva_K3.htm
Da, lokomotivu JDŽ 72-001 fotografirao je A. Luft 1958. godine na stanici Poljčane.
pozdrav
Darko
Re: Pruga uzanog koloseka Poljčane-Slovenske Konjice-Zrečee
Zreče = Rötschach bei Gonobitz
Slovenske Konjice = Gonobitz
Žiče = Seiz
Loče pri Poljčanah = Heiligengeist
Poljčane = Poltschach
Slovenske Konjice = Gonobitz
Žiče = Seiz
Loče pri Poljčanah = Heiligengeist
Poljčane = Poltschach
- Prikačeni fajlovi
-
- Poltschach.jpg (251.88 KiB) Pogledano 10327 puta
-
- Poljcane.jpg (179.6 KiB) Pogledano 10327 puta
Re: Pruga uzanog koloseka Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče
železočestnik piše :
"Da, lokomotivu JDŽ 72-001 fotografirao je A. Luft 1958. godine na stanici Poljčane."
U svojoj knjizi A.Horn navodi ovu fotografiju A.Lufta lokomotive 72-001 :
"Da, lokomotivu JDŽ 72-001 fotografirao je A. Luft 1958. godine na stanici Poljčane."
U svojoj knjizi A.Horn navodi ovu fotografiju A.Lufta lokomotive 72-001 :
Re: Pruga uzanog koloseka Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče
Tehnični podatki
- dolžina: 20,96 km
- razdalja med tračnicami: 760 mm
- skupno število postaj in postajališč: 9
- najnižja točka: 263 mnm (v Poljčanah)
- najvišja točka: 396,40 mnm (v Zrečah)
- najmanjši krivinski polmer: 60 m
- največji naklon: 32 ‰
- viadukt: Zbelovo (Plankenstein), skupna dolžina 43,20 m (proga je potekala pod viaduktom)
- mostovi: 3 (reka, ki jo je proga večkrat prečkala: Dravinja),
- povprečna hitrost: 17 km/h
- najmanjša dopustna hitrost: 10 km/h
- najvišja dopustna hitrost: 25 km/h
- dolžina: 20,96 km
- razdalja med tračnicami: 760 mm
- skupno število postaj in postajališč: 9
- najnižja točka: 263 mnm (v Poljčanah)
- najvišja točka: 396,40 mnm (v Zrečah)
- najmanjši krivinski polmer: 60 m
- največji naklon: 32 ‰
- viadukt: Zbelovo (Plankenstein), skupna dolžina 43,20 m (proga je potekala pod viaduktom)
- mostovi: 3 (reka, ki jo je proga večkrat prečkala: Dravinja),
- povprečna hitrost: 17 km/h
- najmanjša dopustna hitrost: 10 km/h
- najvišja dopustna hitrost: 25 km/h
- Prikačeni fajlovi
-
- Slovenske Konjice ( Gonobitz )
- Slovenske_Konjice_(Gonobitz)-former_train_station_1902.jpg (165.26 KiB) Pogledano 10314 puta
-
- Loče pri Poljčanah ( Heiligengeist )
- Loce_(Heiligengeist)_former_train_station_1905.jpg (129.87 KiB) Pogledano 10314 puta
Re: Pruga uzanog koloseka Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče
Zbelovo (Plankenstein).
Preko rijeke Dravinja, kod Zbelova, izgrađen je zanimljiv viadukt od 5 lukova. Po viaduktu ide pruga (1435 mm) Maribor - Celje.
Ispod luka na lijevoj obali Dravinje, je cesta.
Ispod luka na desnoj obali Dravinje, išla je pruga (760 mm) Poljčane - Slovenske Konjice - Zreče.
Rijeka Dravinja teče kroz drugi, treći i četvrti luk.
Pokušavam naći arhivsku fotografiju tog viadukta.
Preko rijeke Dravinja, kod Zbelova, izgrađen je zanimljiv viadukt od 5 lukova. Po viaduktu ide pruga (1435 mm) Maribor - Celje.
Ispod luka na lijevoj obali Dravinje, je cesta.
Ispod luka na desnoj obali Dravinje, išla je pruga (760 mm) Poljčane - Slovenske Konjice - Zreče.
Rijeka Dravinja teče kroz drugi, treći i četvrti luk.
Pokušavam naći arhivsku fotografiju tog viadukta.
- Prikačeni fajlovi
-
- Zbelovo.karta.jpg (199.49 KiB) Pogledano 10309 puta
-
- Zbelov0.jpg (65.52 KiB) Pogledano 10309 puta
-
- Zbelovo1.jpg (102.32 KiB) Pogledano 10309 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1353
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče
Pozdravljen,
teško češ naći fotografiju celog viadukta. Poudarjam: celog (u puni dužini). Do sada je još niko nije našao.
Možeš naći samo fotografije, kako izgleda danas. Ovih fotografija ima puno po drugim forumima.
Ista situacija je sa ovim viadutom u Pesnici. Još niko nije pronašao fotografije ni za ovaj viadukt:
link: https://sl.wikipedia.org/wiki/Pesni%C5%A1ki_viadukt
pozdrav
Darko
teško češ naći fotografiju celog viadukta. Poudarjam: celog (u puni dužini). Do sada je još niko nije našao.
Možeš naći samo fotografije, kako izgleda danas. Ovih fotografija ima puno po drugim forumima.
Ista situacija je sa ovim viadutom u Pesnici. Još niko nije pronašao fotografije ni za ovaj viadukt:
link: https://sl.wikipedia.org/wiki/Pesni%C5%A1ki_viadukt
pozdrav
Darko
Re: Pruga uzanog koloseka Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče
Jesu li svi ti viadukti uništeni 1945?železocestnik napisao:
Teško češ naći fotografiju celog viadukta. Poudarjam: celog (u puni dužini). Do sada je još niko nije našao.
Možeš naći samo fotografije, kako izgleda danas.
Našao sam samo akvarel s motivom viadukta Zbelovo.
Tražeći arhivske fotografije Poljčane, našao sam ovu (prilog 2). Vidim da je njemački naziv: Pöltschach, premda u nekim izvorima nalazim i Poltschach.
- Prikačeni fajlovi
-
- akv.jpg (156.37 KiB) Pogledano 10289 puta
-
- Poljcane.jpg (135.72 KiB) Pogledano 10289 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1353
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog koloseka Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče
Pozdravljen Jaguar,
prvo:
lijepo je to, što si pored akvarela stavil i avtora akvarela. Tako i treba. Sa time priznajemo onima, koji nešto urade, njihov rad.
Uvjek postoji pitanje, da li je to nacrtano tačno, jer znamo, da postoji i umjetnička svoboda, pa mogu neki "ustvariti" i nešto treće...
U ovom slučaju to nije.
Gospodin Sepp Tezak (Josef „Sepp“ Tezak, * 20. Juni 1923 in Kapfenberg; † 12. Dezember 2013) bio je uradnik kod austrijskog kriminalnog ureda.
U osnovi je bio njegov šloser. Posle je otišao u škole, ali zavolio je i željeznico i njom se amaterski bavio pola stolječa. Bio je historičar štajerskih željeznica i to ne samo u Austriji, i u Sloveniji. Pored toga bio je i željeznički slikar. Ali slikao je po nacrtima ili fotografijama, tako da je sve tako, kako treba. Godine 2006 država Austrija priznala mu je za njegov rad naziv profesor.
link Sepp Tezak (na nemačkom): https://de.wikipedia.org/wiki/Sepp_Tezak
drugo:
Ja sam sa podacima o ovoj prugi na
O toj pruzi sam mnoge podatke već podelio sa forumašima na forumu, za kojeg neću više pisati koji je to, jer tebe ne interesiraju rasprave na drugim forumima.
Ovdje sigurno ne mogu otvoriti takve diskusije, jer nemam vrijemena za nešto takvo. Jedino što mogu, mogu popraviti, ako nešto stavite ovdje, pa niste uočili iz kojeg doba vam Botovi stavljaju fotografije ili nacrte sa istog foruma na razpolaganje.
Treće:
Da, viadukta Pesnica nema više u cijeloj duljini. U stvari, fali ga više od prilike oke 80%. Ostali su samo podvozi za puteve. A to se desilo brzo posle otvorenja Južne železnice Beč-Trst. Zašto ? Zbog lošeg kvaliteta cigle i loše hidrizolacije viadukta.
To je uništilo i viadukt Zbelovo (Plankenstein).
Koliki procenat se je izgubio ovdje ispod zemje ? Zašto ispod zemlje ? Pa zasuli su stubove do gornjeg ruba...to možete vidjet i na akvarelu Seppa Tezaka.
Pa možete si sami izračunat (prebrojit) sve lukove i one, koji so ostali
crveno: ono što je ostalo; izpod jednog od tih lukova išla je pruga prema Slevenskim Konjicam/Gonobitz na nacrtu
Postoji pitanje, da li se uopšte može sada takav most nazvati viadukt
pozdrav
Darko
prvo:
lijepo je to, što si pored akvarela stavil i avtora akvarela. Tako i treba. Sa time priznajemo onima, koji nešto urade, njihov rad.
Uvjek postoji pitanje, da li je to nacrtano tačno, jer znamo, da postoji i umjetnička svoboda, pa mogu neki "ustvariti" i nešto treće...
U ovom slučaju to nije.
Gospodin Sepp Tezak (Josef „Sepp“ Tezak, * 20. Juni 1923 in Kapfenberg; † 12. Dezember 2013) bio je uradnik kod austrijskog kriminalnog ureda.
U osnovi je bio njegov šloser. Posle je otišao u škole, ali zavolio je i željeznico i njom se amaterski bavio pola stolječa. Bio je historičar štajerskih željeznica i to ne samo u Austriji, i u Sloveniji. Pored toga bio je i željeznički slikar. Ali slikao je po nacrtima ili fotografijama, tako da je sve tako, kako treba. Godine 2006 država Austrija priznala mu je za njegov rad naziv profesor.
link Sepp Tezak (na nemačkom): https://de.wikipedia.org/wiki/Sepp_Tezak
drugo:
Ja sam sa podacima o ovoj prugi na
O toj pruzi sam mnoge podatke već podelio sa forumašima na forumu, za kojeg neću više pisati koji je to, jer tebe ne interesiraju rasprave na drugim forumima.
Ovdje sigurno ne mogu otvoriti takve diskusije, jer nemam vrijemena za nešto takvo. Jedino što mogu, mogu popraviti, ako nešto stavite ovdje, pa niste uočili iz kojeg doba vam Botovi stavljaju fotografije ili nacrte sa istog foruma na razpolaganje.
Treće:
Da, viadukta Pesnica nema više u cijeloj duljini. U stvari, fali ga više od prilike oke 80%. Ostali su samo podvozi za puteve. A to se desilo brzo posle otvorenja Južne železnice Beč-Trst. Zašto ? Zbog lošeg kvaliteta cigle i loše hidrizolacije viadukta.
To je uništilo i viadukt Zbelovo (Plankenstein).
Koliki procenat se je izgubio ovdje ispod zemje ? Zašto ispod zemlje ? Pa zasuli su stubove do gornjeg ruba...to možete vidjet i na akvarelu Seppa Tezaka.
Pa možete si sami izračunat (prebrojit) sve lukove i one, koji so ostali
crveno: ono što je ostalo; izpod jednog od tih lukova išla je pruga prema Slevenskim Konjicam/Gonobitz na nacrtu
Postoji pitanje, da li se uopšte može sada takav most nazvati viadukt
pozdrav
Darko
Re: Pruga uzanog koloseka Poljčane-Slovenske Konjice-Zreče
Gonobitz (Slovenske Konjice)
Gornja fotografija je iz 1912., dakle iz vremena kada pruga nije bila produljena do (terma) Zreče. Stanična zgrada bi trebala biti negdje na slici.
Donja fotografija je iz 1941. Stanična zgrada bi trebala biti negdje na slici.
Gornja fotografija je iz 1912., dakle iz vremena kada pruga nije bila produljena do (terma) Zreče. Stanična zgrada bi trebala biti negdje na slici.
Donja fotografija je iz 1941. Stanična zgrada bi trebala biti negdje na slici.
- Prikačeni fajlovi
-
- Gonobitz.jpg (228.17 KiB) Pogledano 10269 puta
-
- S.Konjice.jpg (151.89 KiB) Pogledano 10269 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju