Stranica 22 od 48
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Poslato: 24 Mar 2023, 22:06
od Hum
Hum piše:
Питање:
Да ли је поред те кривине, на мосту преко канала, био индустриски колосек? Ако јесте, да ли је колосек био узан или нормалан?
Одговор:
Jusuf Trbić piše:
Skladište "Sjeme" postoji i danas. Kad biste stali na peron želj. stanice, ispred vas bi bilo nekoliko kolosijeka, a preko puta cesta, ulica, paralelna sa tračnicama, sa više ind. pogona i privatnih kuća. Skladište se nalazilo desno, otprilike kad gledate pod uglom od tridesetak stepeni, udaljenost od tračnica možda stotinjak metara, a od želj. stanice nekih dvjesto metara.
Željeznička pruga nije prelazila ni jedan most. Pruga je išla pored kanala i skretala desno ka želj. stanici. Most o kojem govorite vodio je do dijela grada u kojem je bilo više fabrika. Prema podacima Saveza sindikata u periodu 1988-1990. godine, konfekcija "Kurjak" je imala 1450 radnika, fabrika savitljivih cijevi i vratila "Mladost" 641, "Stolar" 255, a tu je bila (i danas je) gradska toplana. Fabrika više nema, sve su otkupljene i porušene u poznatoj privatizaciji i na njihovom mjestu je nekoliko mega-marketa.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Poslato: 25 Mar 2023, 11:29
od Hum
Године 1948. је било 5 свакодневних возова (2
мешовита и 3 теретна) од Бијељине до Босанске Раче (
/), као и 5 сакодневних возова (2
мешовита и 3 теретна) од Босанске Раче до Бијељине (
\).
Сваки од тих десет возова се 10 минута задржавао у станици Трњаци.
mali.paja piše:
Imam nešto poslikano iz 1948. godine. To je pruga ili bolje reći pruge: Bosanska Rača - Bosanska Mezgraja i Modran - Ugljevik.
/ 3071
0:10 - 1:10
\ 3072
1:50 - 2:49
/
3031
3:00 - 4:06
\
3032
6:00 - 7:03
/ 3073
9:00 - 10:00
\ 3074
11:00 - 11:59
/
3033
13:15 - 14:19
\
3034
16:45 - 17:50
/ 3075
18:50 - 19:50
\ 3076
20:40 - 21:29
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Poslato: 26 Mar 2023, 08:55
od Hum
Лето 1940. (1 $ = 55 дин.).
Сарајево - Славонски Брод (воз 760 мм), па Славонски Брод - Шид (воз 1435 мм), затим Шид - Сремска Рача Сава (воз 1435 мм) и још лађом преко Саве до Босанске Раче.
Минимална цена за путовање од Сарајева до Босанске Раче: 2.65 $.
Максимална цена за путовање од Сарајева до Босанске Раче: 5.51 $.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Poslato: 26 Mar 2023, 12:51
od Hum
GRAČANIČKI GLASNIK
časopis za kulturnu historiju
Broj 41, godina XXI, maj, 2016.
Izgradnja željezničkog saobraćaja u Socijalističkoj Republici Bosni i Hercegovini
Alen Zečević, prof.
Od 1918. do 1942. godine izgrađena je široka mreža željezničkog saobraćaja: pruge normalnog kolosijeka Bosanski Novi - Bosanska Krupa (izgradnja završena 4. oktobra 1920. godine) i pruga Bosanska Krupa - Bihać (izgradnja završena 17. januara 1924. godine).
Od pruga uskog kolosijeka, koje su izgrađene između dva svjetska rata, značajne su:
Bosanska Rača - Bijeljina (duljine 19.9 km), Bijeljina - Ugljevik (duljine 23.8 km), puštena u promet 5. juna 1925. godine,
Trebinje - Bileća (duljine 25.1 km), puštena u promet 20. decembra 1931. godine,
Ustiprača - Foča (duljine 41.6 km), puštena u promet 17. septembra 1939. godine,
Metković - Ploče (duljine 21.8 km), puštena u promet 25. novembra 1942. godine.
Овај датум се не поклапа са ЈЖ подацима.
5. juna 1925.
Професор не зна географију. Ово није у БиХ.
Metković - Ploče
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Poslato: 26 Mar 2023, 18:51
od Hum
Написан је текст
cira-1 piše:
Borsigova tender lokomotiva u Bosanskoj Rači 1930. godine. Snimio Stevan Jostović
али није прикачена слика, па се не може проверити да ли је тачно ово шта пише.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Poslato: 26 Mar 2023, 22:19
od mali.paja
Metković-Ploče jeste u Hrvatskoj geografski ali što se tiče željeznice nije imala nikakve veze sa njom. Talijani su izgradili prugu Metković-Ploče ali su veliki dio onesposobili nakon kapitulacije 1943. Iako je pruga Metković-Ploče, Uskoplje-Dubrovnik, Uskoplje-Zelenika, Bileća-Nikšić-Titograd, Bar-Virpazar (750mm) i Titograd-Plavnica (600mm) bile najvećim dijelom u Hrvatskoj i Crnoj Gori sve su bile pod upravom u Sarajevu. Konkretnije pod direkcijom Mostar. Pruge u Crnoj gori su negdje krajem šezdesetih a možda i kasnije izašle iz Uprave Sarajevo. Sarajevo je još krajem šezdesetih slalo osoblje (strojovođe i ložači) na prekvalifikaciju u školu u Vogošći iz Crne Gore. A da ne spominjem da su se i prometnici, kondukteri itd isto školovali i prekvalificirali u Sarajevu.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Poslato: 26 Mar 2023, 22:58
od Hum
Ништа "али"
mali.paja piše:
Metković - Ploče jeste u Hrvatskoj geografski ali
Иако је одломак стручног рада изричито насловио
Kratak pregled razvoja željezničkog
saobraćaja u Bosni i Hercegovini do
Drugog svjetskog rata
аутор изоставља (на пример) Билећа - Коравлица, а уврштава Метковић - Плоче.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Poslato: 27 Mar 2023, 14:56
od Hum
Модран - Угљевик, ред вожње за 64/65
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Poslato: 27 Mar 2023, 15:00
od Hum
Модран - Угљевик, ред вожње за 63/64
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Poslato: 27 Mar 2023, 15:06
od Hum
Модран - Угљевик, ред вожње за 62/63
Погрешно пише "Модрича".