Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Hum
Šef stanice
Poruke: 341
Pridružen: 27 Nov 2021, 17:56

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od Hum »

Tanka vatra piše: "Bis" za uvaženog bivšeg šefa stanice Ovča,da se još bolje seća dečačkih dana!
Stanica Bijeljina i lokomotive : 83-182, -175 i 174.
Preuzeto sa nemačkog DSO - foruma.


Чим сам видео овај пост, посумњао сам у истинитост записа уз слику, јер се ретко дешава да се неко позове на извор фотографије (наводно "немачки форум"), а да изостави линк.

Како бих проверио да ли се спорна слика налази на немачком форуму, замолио сам модератора тог форума да помоћу програма за идентификацију фотографија, покуша да пронађе ту слику и (ако нађе) да ми пошаље линк од референтног поста.

Модератор је одговорио да апликација коју користи не даје жељени резултат, али ме затим обавестио да је моју молбу проследио члану форума за кога је претпоставио да је аутор слике, јер су име и презиме наисани у доњем десном углу (под ©).

Након тога, претпостављени аутор фотографије ми је јавио:

Detlef Schikorr piše:
I've never been in Bijeljina, I didn't even know where it is. 

In 1969 and 1970 a friend and I toured Bosnia - Hercegovina, 1969 by train and 1970 by car, but we only got to the Bijeljina area in 1999 when we visited the Banovici mine railway.

The picture of the 83-162 is not from me.
 
Best regards
Detlef Schikorr

Неко је написао лажно ©, па сам "бис" мало одсекао.
Prilozi
9.jpg
9.jpg (531.21 KiB) Pregledano 477 puta

Hum
Šef stanice
Poruke: 341
Pridružen: 27 Nov 2021, 17:56

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od Hum »

colicdusan325 piše: Poštovanje svima koliko vas ima. Forumaši dragi potreban mi je red vožnje 2 [samo za službenu upotrebu] period 1975/1976 može i stariji. Pruga Ruma - Šabac - Zvornik, pruga Šid - Bijeljina i Bijeljina - Bosanska Mezgraja kol. 0,76.

Ako neko ima, da li postoji mogućnost fotokopije svih stranica pruge Bijeljina - Bosanska Mezgraja kol. 0,76. Unapred se zahvaljujem.

mali.paja piše:
Ja sam svojevremeno postavio grafikon pruge Bijeljina - B. Mezgraja.

colicdusan325 piše:
Poštovanje. Jeste i na tome sam Vam jako zahvalan, ali mi baš treba taj red vožnje 2 [samo za službenu upotrebu] gde je pruga Bijeljina -Bosanska Mezgraja kol. 0,76. god 1975/76, a može i stariji. Ne bih da vas opterećujem zašto insistiram na toj pruzi.

PECELJ piše:
Ja sam, lutajući Internetom, samo pronašao korice tog službenog reda vožnje.

colicdusan325 piše:
Hvala g-din Pecelj, ali meni treba iz tog reda vožnje sve fotokoprane stranice pruge Bijeljina - Bosanska Mezgraja kol. 0,76. Hvala Vam puno.

PECELJ piše: Ja mislim da to verovatno ima u Muzeju železnice - Beograd.


Имам ја.
Prilozi
4.jpg
4.jpg (51.55 KiB) Pregledano 354 puta
6.jpg
6.jpg (62.07 KiB) Pregledano 354 puta

colicdusan325
Šef stanice
Poruke: 434
Pridružen: 03 Apr 2012, 19:26
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od colicdusan325 »

postovanje g-dine hum.svaka cast za red voznje 2.respekt,sta drugo reci.interesuje me dali je za taj red voznje,bilo teretnih vozova,obziirom da vise pretovara uglja nije bilo.bar ja mislim.sve drugo sto bih vas pitao u vezi knjizice reda voznje 2 je mozda uzalud.u svakom slucaju respekt.pozdrav.

Hum
Šef stanice
Poruke: 341
Pridružen: 27 Nov 2021, 17:56

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od Hum »

Ово имам, али воз је 8627 (за Шид), односно није са узане пруге (локомотива ЈЖ*20-032).
Prilozi
6.JPG
6.JPG (373.93 KiB) Pregledano 334 puta
2.jpg
2.jpg (390.38 KiB) Pregledano 334 puta
5.jpg
5.jpg (268.08 KiB) Pregledano 334 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od mali.paja »

Ovo na slici je mješoviti vlak. Po oznaćavanju vlakova na JŽ-u mješoviti vlakovi nosili su četvorocifreni broj a prvi je bio uvijek 8. Kako je garnitura na kraju kompozicije pretpostavljam da je slika nastala negdje u kasno proljeće ili ljeto ili ranu jesen? Po čemu to zaključujem? u sezoni grijanja putnička garnitura je morala biti do lokomotive. Ukoliko je putnička garnitura bila na kraju najveća dozvoljena brzina je bila 60km/h a ukoliko je bila do lokomotive onda je to bilo 50km/h. Zašto je bila putnička garnitura na kraju kompozicije? Ti mješoviti vlakovi nisu prometovali na velikim udaljenostima. Svi ti mješoviti vlakovi su između otpravnog i uputnog kolodvora vršili manevru. Kako bi se izbjeglo manevriranje sa putničkom garniturom do lokomotive zaposjednutom ljudima se radi toga je putnički dio išao na štok. Jer kod manevriranja se stalno prebacuje sa jednog na drugi kolosijek, vrše odbačaji itd. i da ne bi netko od putnika pao i slomio se ili ispao iz vagona putnički vagoni išli su na kraj.

colicdusan325
Šef stanice
Poruke: 434
Pridružen: 03 Apr 2012, 19:26
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od colicdusan325 »

g-din mali paja.potpisujem.pozdrav.

Hum
Šef stanice
Poruke: 341
Pridružen: 27 Nov 2021, 17:56

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od Hum »

mali.paja piše:
Po označavanju vlakova na JŽ-u mješoviti vlakovi nosili su četvorocifreni broj a prvi je bio uvijek 8.
Према реду вожње за 1976/1977, возови на прузи 131, били су означени:

8630, 8632, 8634

односно:

8631, 8633, 8635.

colicdusan325 piše:
Interesuje me dali je za taj red vožnje, bilo teretnih vozova, obzirom da više pretovara uglja nije bilo.
Сваки од пописаних 6 возова је био и теретни и путнички ("мешовити").

mali.paja piše:
Pretpostavljam da je slika nastala negdje u kasno proljeće ili ljeto ili ranu jesen.
Субота, 28. маја 1977.

Hum
Šef stanice
Poruke: 341
Pridružen: 27 Nov 2021, 17:56

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od Hum »

mali.paja piše:
Po označavanju vlakova na mješoviti vlakovi nosili su četvorocifreni broj a prvi je bio uvijek 8.

Тако нијe било на ЈДЖ.
Prilozi
1.jpg
1.jpg (701.42 KiB) Pregledano 220 puta
2.jpg
2.jpg (214.64 KiB) Pregledano 220 puta
7.jpg
7.jpg (395.51 KiB) Pregledano 220 puta

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od mali.paja »

Ovakvo obilježavanje je bilo sve negdje do 1972. Prije su vlakovi znali nositi slovnu, brojčanu i slovnu i brojčanu oznaku zajedno. Ako je bila samo slovna oznaka onda su to bila obično veliko početno slovo relacije kuda prometuje. Tako je vlak Simplon iz Pariza prema Istanbulu bio "SO", Simplon-Orijent. Iz Istanbula je nosio broj "OS" Orijent-Simplon. Valk Ploče-Ljubljana je bio "PL" a Ljubljana-Ploče "LP", Zagreb-Sarajevo Z-S, Sarajevo -Zagreb "S-Z" itd. Lokalni vlakovi imali su brojčenu oznaku ispred koje je bilo slovo "L". lokal itd. Ukoliko se u nekom vremenu pojavila potreba za više vlakova onda su se uvodili podijeljeni vlakovi. Uglavnom je to bilo u putničkom prometu uoči kakvih blagdana , Dan republike, Prvi maj itd. U šezdesetim kada je već puno naših ljudi bilo u državama zapadne Europe uvodili su se podijeljeni vlakovi iz tih država prema Jugoslaviji. Najviše ih je bilo uoči Božića i Uskrsa. Ja sam radio '76 noćnu (19.00-07.00 sati) na dan 23.12./24.12. (Badnjak po Gregorijanskom kalendaru). Tu noć iz pravca Ljubljane prema Zagrebu su prošla izvanredna 23 brza vlaka i još jedan negdje oko podne 24.12. Tada se to nije smjelo reći da su vlakovi za Božić ili Uskrs nego novogodišnji ili proljetni vlakovi. Kod teretnih vlakova je to bilo uglavnom iz luka prema unutrašnjosti kada bi prispio kakav brod. Tako dok nije bilo naftovoda onda su znali vlakovi sa naftom ići iz Ploča prema B.Brodu ili iz Splita i Kopra prema Sisku/Lendava. Pa su se tako vlakovi znali prometovati i obilježavati i u 10 djelova. Naprimjer vlak "XY" VII (sedmi dio). Pa je bilo velikog kašnjenja a u to vrijeme utvrđivala su se i ukrštavanje pa više nitko nije znao da li je taj ""XY" od prekjučer, jučer, danas ili je možda prije vremena od sutra? I onda je netko se sjetio da više to tko ne ide pa se pristupilo obilježavanju kako sam par postova prije pisao. Teretni vlak je mogao imati samo još 1 podijeljeni vlak na osnovni. Isto je bilo i kod putničkih, mješovitih i strojnih vlakova. Jedino su poslovni, brzi i ubrzani vlakovi mogli prometovati u 3 dijela.
Da ne zaboravim još navesti da se i poslije '72 jedna skupina vlakova obilježavala slovno i brojčano zajedno. To se odnosilo na Plavi vlak. On se obilježavao brojevima od 01-99 i ispred je imao slovnu oznaku "SV" (specijali vlak/voz).

Hum
Šef stanice
Poruke: 341
Pridružen: 27 Nov 2021, 17:56

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja

Poruka od Hum »

Имам много материјала о железничком транспорту за Босанску Рачу и из Босанске Раче, од 1894. до 1949. па намеравам све то овде да посложим у лепу хронолошку целину, уз услов буде заинтересованих.
Prilozi
3.jpg
3.jpg (360.12 KiB) Pregledano 109 puta
8.jpg
8.jpg (332.14 KiB) Pregledano 109 puta

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta