Pruga Skopje - Ohrid - Struga - Tasmarunista
Pruga Skopje - Ohrid - Struga - Tasmarunista
GANZ je napisao:
"Evo vam tacnih podataka o pruzi Skopje - Ohrid (gradove navodim pod danasnjim imenima, a u zagradi ce biti oznaceni kako su se u vreme tih pruga zvali):
1916. izgradjena je 163 km duga pruga: GENERAL ZOSTOV (danas: Gjorce Petrov) - Tetovo - Gostivar - Kicevo - Malinovac
Posle prvog svetskog rata:
1918. je Zostov preimenovan u Djeneral Hanris (danas: Gjorce Petrov); danas je to deo Skoplja
02.03.1919. predata je saobracaju pruga 600 mm: Gjorce Petrov (tada Djeneral Hanris) - Tetovo - Gostivar
10.08.1920. predata je saobracaju pruga 600 mm: Tetovo - Gostivar - Kicevo
15.07.1922. predata je saobracaju pruga 600 mm: Kicevo - Podvis - Ohrid
Nemojte taj ohridski PODVIS da pomesate sa selom PODVIS kod Knjazevca, na pruzi: Nis - Zajecar - Prahovo Pristaniste, gde je sniman film "Petrijin Venac"!!!
05.08.1922. predata je saobracaju pruga 600 mm: Ohrid - Struga - Tasmarunista
26.07.1923. je pruga Djeneral Hanris (danas Gjorce Petrov) - Ohrid povezana sa stanicom SKOPLJE, pa je tog dana prvi put uspostavljen direktan zeleznicki saobracaj Skoplje - Ohrid
POSLE DRUGOG SVETSKOG RATA:
posle 1945. godine demontirana je uskokolosecna pruga: Skopje - Tetovo - Gostivar; umesto nje je izgradjena pruga normalnog koloseka: Skopje - Radusa - Jegunovce - Jegunovce Fabrika - Tetovo - Zerovjane - Gostivar - Lakavica - Padaliste - Zajas - Kicevo. Pruga normalnog koloseka nije svuda pratila trasu uzane pruge! Dok je pruga uzanog koloseka vodila pored trase danasnjeg auto-puta Skopje - Tetovo - Gostivar, pruga normalnog koloseka pravi "zaobilaznicu" preko Raduse do Tetova.
Posle 1945. ostaje uskokolosecna deonica: Gostivar - Podvis - Ohrid.
Dana 15.05.1966. je iz Ohrida krenuo poslednji voz: ZA GOSTIVAR; pruga Ohrid - Podvis - Gostivar je ukinuta i demontirana; tada je parna lokomotiva 99.4 u Makedoniji zauvek prestala da dimi. Taj dogadjaj oznacio je kraj uskokolosecnih pruga u Makedoniji. Od tog dana do danas makedonske zeleznice beleze konstantan pad obima usluga."
Karta sa ucrtanom trasom pruge:
"Evo vam tacnih podataka o pruzi Skopje - Ohrid (gradove navodim pod danasnjim imenima, a u zagradi ce biti oznaceni kako su se u vreme tih pruga zvali):
1916. izgradjena je 163 km duga pruga: GENERAL ZOSTOV (danas: Gjorce Petrov) - Tetovo - Gostivar - Kicevo - Malinovac
Posle prvog svetskog rata:
1918. je Zostov preimenovan u Djeneral Hanris (danas: Gjorce Petrov); danas je to deo Skoplja
02.03.1919. predata je saobracaju pruga 600 mm: Gjorce Petrov (tada Djeneral Hanris) - Tetovo - Gostivar
10.08.1920. predata je saobracaju pruga 600 mm: Tetovo - Gostivar - Kicevo
15.07.1922. predata je saobracaju pruga 600 mm: Kicevo - Podvis - Ohrid
Nemojte taj ohridski PODVIS da pomesate sa selom PODVIS kod Knjazevca, na pruzi: Nis - Zajecar - Prahovo Pristaniste, gde je sniman film "Petrijin Venac"!!!
05.08.1922. predata je saobracaju pruga 600 mm: Ohrid - Struga - Tasmarunista
26.07.1923. je pruga Djeneral Hanris (danas Gjorce Petrov) - Ohrid povezana sa stanicom SKOPLJE, pa je tog dana prvi put uspostavljen direktan zeleznicki saobracaj Skoplje - Ohrid
POSLE DRUGOG SVETSKOG RATA:
posle 1945. godine demontirana je uskokolosecna pruga: Skopje - Tetovo - Gostivar; umesto nje je izgradjena pruga normalnog koloseka: Skopje - Radusa - Jegunovce - Jegunovce Fabrika - Tetovo - Zerovjane - Gostivar - Lakavica - Padaliste - Zajas - Kicevo. Pruga normalnog koloseka nije svuda pratila trasu uzane pruge! Dok je pruga uzanog koloseka vodila pored trase danasnjeg auto-puta Skopje - Tetovo - Gostivar, pruga normalnog koloseka pravi "zaobilaznicu" preko Raduse do Tetova.
Posle 1945. ostaje uskokolosecna deonica: Gostivar - Podvis - Ohrid.
Dana 15.05.1966. je iz Ohrida krenuo poslednji voz: ZA GOSTIVAR; pruga Ohrid - Podvis - Gostivar je ukinuta i demontirana; tada je parna lokomotiva 99.4 u Makedoniji zauvek prestala da dimi. Taj dogadjaj oznacio je kraj uskokolosecnih pruga u Makedoniji. Od tog dana do danas makedonske zeleznice beleze konstantan pad obima usluga."
Karta sa ucrtanom trasom pruge:
- Prikačeni fajlovi
-
- Ohridmap.jpg (167.56 KiB) Pogledano 18636 puta
Re: Pruga Skopje - Ohrid
Na sajtu http://www.penmorfa.com g. Dave Sallery postavio je ovaj red vožnje na pruzi Gostivar - Ohrid.
Iz reda vožnje se vidi da je voz ovu relaciju prelazio za oko sedamnaest sati, pa mu je prosečna brzina bila negde oko 10 km/h.
Zaista vrlo sporo.
Iz reda vožnje se vidi da je voz ovu relaciju prelazio za oko sedamnaest sati, pa mu je prosečna brzina bila negde oko 10 km/h.
Zaista vrlo sporo.
Re: Pruga Skopje - Ohrid
Fotografija kompozicije koju je postavio cira-1 u stanici Gostivar postoji i u boji.
- Prikačeni fajlovi
-
- Gostivar-Ohrid.jpg (154.45 KiB) Pogledano 18636 puta
Re: Pruga Skopje - Ohrid
Putnički voz u mestu Mickovci sa lokomotivom 99.4-032.
"Ova lokacija je bila izmedju Gostivara na delu gde pruga na nekim delovima se spusta i po 28 do 30 ‰ ka Kicevu.
Ili od Gostivara na negde 62-gom km. pruge."
http://www.google.com
"Ova lokacija je bila izmedju Gostivara na delu gde pruga na nekim delovima se spusta i po 28 do 30 ‰ ka Kicevu.
Ili od Gostivara na negde 62-gom km. pruge."
http://www.google.com
Re: Pruga Skopje - Ohrid
Železnička stanica Ohrid.
Re: Pruga Skopje - Ohrid
Ove dve lepe fotografije snimio je jedan američki reporter
negde na pruzi Skoplje - Gostivar.
http://www.google.com
negde na pruzi Skoplje - Gostivar.
http://www.google.com
Re: Pruga Skopje - Ohrid
Željeznička stanica Bukovik.
- Prikačeni fajlovi
-
- Gostivar-Bukovik-994-10.jpg (106.66 KiB) Pogledano 18636 puta
Re: Pruga Skopje - Ohrid
ivanjz napisao:Poštanska dopisnica izdata povodom dana železničara.
Re: Pruga Skopje - Ohrid
Železnička stanica Ohrid.
- Prikačeni fajlovi
-
- OhridSt1_zps6c998d04.jpg (108.69 KiB) Pogledano 18635 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju