Koji je ovo tip lokomotive?

Parne lokomotive u Srbiji i svetu nekada i sada
cvijic
Šef stanice
Poruke: 431
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Poruka od cvijic »

mali.paja piše: 09 Apr 2023, 21:56 Po JŽ obilježavanju ovo bi bila lokomotiva serije 262 (akumulatorska lokomotiva) Slika nije u okolini Ljubljane nego u samom centru. Ista je proizvod tvornice ĐĐ iz Slavonskog Broda. ĐĐ je napravio samo ako se ne varam 6 ovakvih lokomotiva. Mislim da je ova koja radi u toplani Ljubljana jedina aktivna od tih lokomotiva. Ona ne radi stalno. Aktiviraju je kada prispije brod sa ugljenom i vrši dostavu vagona na istovar. Nakon završetka istovara ide na počinak. Ostale lokomotive su bile u Srbiji.
Akomulatorske su bile drugacije,bez dimnjaka.Na ovaj se vidi da ima parne cilindre i mehanicki kretni mehanizam.Na prednjoj strani kotla u donjem djelu se vidi dodatak(cijev) sa ventilom kroz koji se punila para.I ova lok.je napravljena u Sl.Brodu.Jedna takva iz Rafinerije Sisak je 1973. bila u starom Gredelju na popravci tad sam kao ucenik Zelj.tehnicke skole radio u Gredelju na praksi pa smo radili i na toj lokomotivi.Kad sam 1981. radio u Capragu na zamjeni kao prometnik desilo nam se da je izvukla neke vagone na 1. kolosjek i ostala bez dovoljnog pritiska pare.Onda je dosla parna 33 serija iz Siska i preko specijalnog parnog crijeva koje su u opremi imale te lokomotive,skocali na parno crijevo 33 serije i napunili dovoljan pritisak.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1864
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Poruka od mali.paja »

Kod parnih lokomotiva oznaka serije prvog broja sa 2 znači parnu lokomotivu na drugačiji pogon osim vatre. Kod nas nije bilo takvih lokomotiva kao što su imali Švicarci parnjaču koja je umjesto vatre i ložišta imala električne spirale za zagrijavanje vode. U stvari se lokomotiva ne puni samom parom nego vrućom vodom. Domet takve lokomotive je oko 15km. Pozvan sam bio u Ljubljanu u toplanu prije par godina ali je sve radi korone odgođeno. Nema više ni stručnjaka koji to mogu održavati. 1 još ima i živi u Borovnici. Na žalost i on je već dugo u mirovini.
Da i na kraju te lokomotive se stvarno nazivaju akumulatorske jer ne proizvode paru nego troše spremljenu enrgiju za pokretanje. Imam čak o tome i neki tekst o obilježavanju lokomotiva koji je napisao profesor Zoran Bundalo iz Beograda. Moj poznanik i prijatelj koji je rodom negdje uz timočku prugu.

cvijic
Šef stanice
Poruke: 431
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Poruka od cvijic »

mali.paja piše: 11 Apr 2023, 22:57 Kod parnih lokomotiva oznaka serije prvog broja sa 2 znači parnu lokomotivu na drugačiji pogon osim vatre. Kod nas nije bilo takvih lokomotiva kao što su imali Švicarci parnjaču koja je umjesto vatre i ložišta imala električne spirale za zagrijavanje vode. U stvari se lokomotiva ne puni samom parom nego vrućom vodom. Domet takve lokomotive je oko 15km. Pozvan sam bio u Ljubljanu u toplanu prije par godina ali je sve radi korone odgođeno. Nema više ni stručnjaka koji to mogu održavati. 1 još ima i živi u Borovnici. Na žalost i on je već dugo u mirovini.
Da i na kraju te lokomotive se stvarno nazivaju akumulatorske jer ne proizvode paru nego troše spremljenu enrgiju za pokretanje. Imam čak o tome i neki tekst o obilježavanju lokomotiva koji je napisao profesor Zoran Bundalo iz Beograda. Moj poznanik i prijatelj koji je rodom negdje uz timočku prugu.
Zoran Bundalo je rodom iz Dobrljina kod Bos,Novog,otisao u Beograd u Srednju skolu i zavrsio i fakultet,i ostao u Beogradu da zivi.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1864
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Poruka od mali.paja »

cvijic piše: 12 Apr 2023, 02:22
mali.paja piše: 11 Apr 2023, 22:57 Kod parnih lokomotiva oznaka serije prvog broja sa 2 znači parnu lokomotivu na drugačiji pogon osim vatre. Kod nas nije bilo takvih lokomotiva kao što su imali Švicarci parnjaču koja je umjesto vatre i ložišta imala električne spirale za zagrijavanje vode. U stvari se lokomotiva ne puni samom parom nego vrućom vodom. Domet takve lokomotive je oko 15km. Pozvan sam bio u Ljubljanu u toplanu prije par godina ali je sve radi korone odgođeno. Nema više ni stručnjaka koji to mogu održavati. 1 još ima i živi u Borovnici. Na žalost i on je već dugo u mirovini.
Da i na kraju te lokomotive se stvarno nazivaju akumulatorske jer ne proizvode paru nego troše spremljenu enrgiju za pokretanje. Imam čak o tome i neki tekst o obilježavanju lokomotiva koji je napisao profesor Zoran Bundalo iz Beograda. Moj poznanik i prijatelj koji je rodom negdje uz timočku prugu.
Zoran Bundalo je rodom iz Dobrljina kod Bos,Novog,otisao u Beograd u Srednju skolu i zavrsio i fakultet,i ostao u Beogradu da zivi.
Onda je to tvoj neki drugi Bundalo. Ovaj je iz timočke krajine. Kako on sam kaže da su njegovi preci stigli tamo iz Like. Bio je on i profesor koji je predavao na fakultetu iz Gospića (da li još predaje ne bih znao).

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1864
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Poruka od mali.paja »

cvijic piše: 28 Mar 2023, 18:15JZ serija 151
Ove lokomotive nikad nisu bile u posjedu JDŽ-a/JŽ. Seija 151 čak niti ne sliči ovim lokomotivama. Po izgledu ova lokomotiva bi slična bila našoj seriji 53 i tu svaka sličnost prestaje.
Lokomotiva serije 151 je bilo 23 a kako su se mijenjale uprave prije nastanka Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca tako su mijenjale i oznake. Naša serija 151 imala najprije oznake: Sud 32 d, kkStB 394, kkStB 97 i DRB 98.

cvijic
Šef stanice
Poruke: 431
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Poruka od cvijic »

Ta lokomotiva je JZ 151 u Sunji 60.-tih bila na manevri ja kao klinac od 11 godina se vozio na njoj.

cvijic
Šef stanice
Poruke: 431
Pridružen: 31 Mar 2012, 16:56
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Poruka od cvijic »

mali.paja piše: 17 Apr 2023, 23:21
cvijic piše: 28 Mar 2023, 18:15JZ serija 151
Ove lokomotive nikad nisu bile u posjedu JDŽ-a/JŽ. Seija 151 čak niti ne sliči ovim lokomotivama. Po izgledu ova lokomotiva bi slična bila našoj seriji 53 i tu svaka sličnost prestaje.
Lokomotiva serije 151 je bilo 23 a kako su se mijenjale uprave prije nastanka Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca tako su mijenjale i oznake. Naša serija 151 imala najprije oznake: Sud 32 d, kkStB 394, kkStB 97 i DRB 98.
Zoran Bundalo je rodom iz Dobrljina i danas ima tamo familiju.Brat od strica mu bio skretnicar u Dobrljinu.Zorana sam upoznao u Dobrljinu 1985. I puno puta smo se druzili i u Beogradu kod voznji Romantike parnim lokomotivama.Na kom fakultetun u Gospicu je predavao,kakav to tamo ima fakultet.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1864
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Poruka od mali.paja »

Ja ti napišem nešto o lokomotivama serije 151 a ti ne vjeruješ. Nije niti jedna kod nas bila austrijska lokomotiva serije 392. Sve se to može provjeriti i kod Pospichala kao i u knjizi pokojnog Tadea Brate.
Isto tako za Bundala napišem ono što je on rekao. A rekao je da je rođen u Timočkoj krajini.
Ako hoćeš vjeruj ako nećeš ja ti tu ne mogu ništa!

Tanka vatra
Vozovođa
Poruke: 248
Pridružen: 03 Jan 2016, 19:34
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Poruka od Tanka vatra »

cvijic piše: 18 Apr 2023, 05:40
mali.paja piše: 17 Apr 2023, 23:21
cvijic piše: 28 Mar 2023, 18:15JZ serija 151
Ove lokomotive nikad nisu bile u posjedu JDŽ-a/JŽ. Seija 151 čak niti ne sliči ovim lokomotivama. Po izgledu ova lokomotiva bi slična bila našoj seriji 53 i tu svaka sličnost prestaje.
Lokomotiva serije 151 je bilo 23 a kako su se mijenjale uprave prije nastanka Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca tako su mijenjale i oznake. Naša serija 151 imala najprije oznake: Sud 32 d, kkStB 394, kkStB 97 i DRB 98.
Zoran Bundalo je rodom iz Dobrljina i danas ima tamo familiju.Brat od strica mu bio skretnicar u Dobrljinu.Zorana sam upoznao u Dobrljinu 1985. I puno puta smo se druzili i u Beogradu kod voznji Romantike parnim lokomotivama.Na kom fakultetun u Gospicu je predavao,kakav to tamo ima fakultet.
mali.paja piše: 18 Apr 2023, 21:28 Ja ti napišem nešto o lokomotivama serije 151 a ti ne vjeruješ. Nije niti jedna kod nas bila austrijska lokomotiva serije 392. Sve se to može provjeriti i kod Pospichala kao i u knjizi pokojnog Tadea Brate.
Isto tako za Bundala napišem ono što je on rekao. A rekao je da je rođen u Timočkoj krajini.
Ako hoćeš vjeruj ako nećeš ja ti tu ne mogu ništa!
Mora se priznati da ste po ovim temama na pogrešnom koloseku. Konkretno :

- Slika lokomotive 392-8507 . Lokomotive ove serije na JŽ je bile jedna jedina,oznaka 157-001. Predstavlja pojednostavljenu verziju
JŽ ser. 53.
Razlika je u tome što nije imala predvodnu a ni zadnju slobodnu osovinu,tako da je oznaka za os.raspored Dt - n2.
Lokomotiva je bila u radu na pruzi Celje - Velenje,a čini mi se da joj je domicil bio Celja,ali baš nisam siguran.
Koga interesuje više detalja o ovim lokomotivama ima na Vikipediji,Pospichala ovom prilikom zaobiđite.

- Slika lokomotive LBV 04 u vlasništvu TE-TO-L Ljubljana, predstvalja Lokomotivu Bez Vatre - LBV - proizvedene kod ĐĐ, f.br.1904/64,
oznake za os.raspored. Cft-n2. Na osnovu ser.62 je postavljen kotao visokog pritiska pare,koji se nakon pražnjenja dopunjavao svežom
parom.

-Dr.Zoran Bundalo potiče iz Boljevca - Timočka Krajina ( nisam siguran da je tamo rođen ),gde mu je otac kao visoko vojno lice bio
na službi.tako da nema veze sa Bosnom,a još manje sa Dobrljinom.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8232
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Koji je ovo tip lokomotive?

Poruka od PECELJ »

Dosta je mutna slika, koja bi ovo bila lokomotiva ?

Mpžda i lokacija ?

s-l1600 222.jpg
s-l1600 222.jpg (241.97 KiB) Pregledano 262 puta
Izvor : ebay

Pošalji Odgovor

Povratak na “Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 67 gostiju