Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Rasputnica Golubaša nalazila se u km 62 + 211 od Mladenovca.
Od nje se odvajao industrijski kolosek za Rudarski Basen "Kolubaru".
Situacija sa ovim delom industrijske pruge izgledala je otprilike ovako.
Kao što se vidi iz prikazanog crteža stanica "Kolubara" nalazila se u km
5 + 700, od rasputnice Golubaša, u čijoj je blizini bila TEK "Veliki Crljeni",
igrađena još pre rata. U ovoj stanici utovarao se ugalj koji je dovožen
prugom koloseka 0,60 iz jame "Kolubare" kao i onaj koji je dovožen
kamionima iz jame "Kosmaj". Jama "Kolubara" je zatvorena sredinom 60-
tih godina kada je ova stanica postala stovarište pod nadzorom stanice
Lazarevac. Kasnije je i ona zatvorena kao i službeno mesto "Vaga" u
Vreocima. Ostao je samo utovar ugalja u "Sušari" koji je postojao sve do
kraja ove pruge 1982. godine. Posle ukidanja pruge Lajkovac –
Aranđelovac – Mladenovac "kolubarski lignit" se utovara u stanici Vreoci,
na pruzi normalnog koloseka Beograd – Bar. Početkom šesdesetih godina
saobraćala su dva para teretnih vozova između "Kolubare" i stanice
Lajkovac(F784/F781 i F782/F783).
Od nje se odvajao industrijski kolosek za Rudarski Basen "Kolubaru".
Situacija sa ovim delom industrijske pruge izgledala je otprilike ovako.
Kao što se vidi iz prikazanog crteža stanica "Kolubara" nalazila se u km
5 + 700, od rasputnice Golubaša, u čijoj je blizini bila TEK "Veliki Crljeni",
igrađena još pre rata. U ovoj stanici utovarao se ugalj koji je dovožen
prugom koloseka 0,60 iz jame "Kolubare" kao i onaj koji je dovožen
kamionima iz jame "Kosmaj". Jama "Kolubara" je zatvorena sredinom 60-
tih godina kada je ova stanica postala stovarište pod nadzorom stanice
Lazarevac. Kasnije je i ona zatvorena kao i službeno mesto "Vaga" u
Vreocima. Ostao je samo utovar ugalja u "Sušari" koji je postojao sve do
kraja ove pruge 1982. godine. Posle ukidanja pruge Lajkovac –
Aranđelovac – Mladenovac "kolubarski lignit" se utovara u stanici Vreoci,
na pruzi normalnog koloseka Beograd – Bar. Početkom šesdesetih godina
saobraćala su dva para teretnih vozova između "Kolubare" i stanice
Lajkovac(F784/F781 i F782/F783).
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Jagafoto je napisao:
Rasputnica Golubuša se nalazila u Km 62+211 pruge Mladenovac – Lajkovac, i od nje se odvajala pruga za stanicu Kolubara u Velikim Crljenima. Dužina pruge Golubuša – Kolubara iznosila je 7,6 km. Ovom prugom su dopremana prazna kola za utovar uglja u kolubarskim kopovima i za otpremu, ugljem, tovarenih kola.
Iz pravca Lazarevca, rasputnica Golubuša je imala jednu odvojnu skretnicu i bila je osigurana mehaničkim ulaznim signalima bez predsignala. Na rasputnici su dežurali saobraćajno- transportni otpremnici.
Postavljanje i izvlačenje kola na ovoj pruzi vršeno je bar dva puta dnevno- ujutro i popodne, a po potrebi i češće.
U km 2+660 pruge Golubuša-Kolubara odvajao se industrijski kolosek ’’Sušara’’ izgrađen 1956. godine.
Napomena: Više podataka o ovoj pruzi može se naći u knjizi ’’Železnice i ugalj Kolubare’’ Doktora Milana Grujića, izdanje ŽELNID, Bgd, 2008.
Između Golubuše i skretnice za ’’Sušaru’’ pruga prelazi reku Peštan. Most na Peštanu je metalne konstrukcije i još uvek postoji. Preko mosta danas prelaze jedino pešaci i biciklisti.
Današnji izgled mosta i trase vidi se na sledećim fotografijama.
Rasputnica Golubuša se nalazila u Km 62+211 pruge Mladenovac – Lajkovac, i od nje se odvajala pruga za stanicu Kolubara u Velikim Crljenima. Dužina pruge Golubuša – Kolubara iznosila je 7,6 km. Ovom prugom su dopremana prazna kola za utovar uglja u kolubarskim kopovima i za otpremu, ugljem, tovarenih kola.
Iz pravca Lazarevca, rasputnica Golubuša je imala jednu odvojnu skretnicu i bila je osigurana mehaničkim ulaznim signalima bez predsignala. Na rasputnici su dežurali saobraćajno- transportni otpremnici.
Postavljanje i izvlačenje kola na ovoj pruzi vršeno je bar dva puta dnevno- ujutro i popodne, a po potrebi i češće.
U km 2+660 pruge Golubuša-Kolubara odvajao se industrijski kolosek ’’Sušara’’ izgrađen 1956. godine.
Napomena: Više podataka o ovoj pruzi može se naći u knjizi ’’Železnice i ugalj Kolubare’’ Doktora Milana Grujića, izdanje ŽELNID, Bgd, 2008.
Između Golubuše i skretnice za ’’Sušaru’’ pruga prelazi reku Peštan. Most na Peštanu je metalne konstrukcije i još uvek postoji. Preko mosta danas prelaze jedino pešaci i biciklisti.
Današnji izgled mosta i trase vidi se na sledećim fotografijama.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Železnička ukrsnica Zeoke nalazila se u km 58+200 pruge
Mladenovac – Lajkovac. Ova ukrsnica nikada nije imala zgradu stanice,
već stražaru. Jedno vreme nosila je naziv Burovo.
Raspored koloseka stanice Zeoke prikazan je na slici dole.
Mladenovac – Lajkovac. Ova ukrsnica nikada nije imala zgradu stanice,
već stražaru. Jedno vreme nosila je naziv Burovo.
Raspored koloseka stanice Zeoke prikazan je na slici dole.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Železnička stanica Baroševac na pruzi Lajkovac – Aranđelovac – Mladenovac, imala je raspored koloseka kao na slici.
Zgrada ove železničke stanice je porušena, jer su površinski kopovi
RB "Kolubare" već odavno dovde došli. Stanica se nalazila u km 54 + 300
od Mladenovca.
Zgrada ove železničke stanice je porušena, jer su površinski kopovi
RB "Kolubare" već odavno dovde došli. Stanica se nalazila u km 54 + 300
od Mladenovca.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Jagafoto je napisao:
Stanična zgrada u Baroševcu nalazila se u km 54+292 sa desne strane pruge Mladenovac – Lajkovac. Stanica je imala tri koloseka, od kojih dva nepravlna glavna prolazna i jedan magacinski kolosek.
Prostor na kom su bili koloseci danas je asfaltiran i koristi se kao parking koji, idući ka Rudovcima, prelazi u pešačku stazu. Staza je takođe asfaltirana i, ustvari, to je nekadašnja pruga za Rudovce...Stanična zgrada je srušena i vidljiv je samo kamenom zidan temelj. Od objekata postoji samo jedna zgrada - nekadašnja stražara.
Evo kako danas izgledaju kolosečni prostor stanice Baroševac i temelj stanične zgrade…
Stanična zgrada u Baroševcu nalazila se u km 54+292 sa desne strane pruge Mladenovac – Lajkovac. Stanica je imala tri koloseka, od kojih dva nepravlna glavna prolazna i jedan magacinski kolosek.
Prostor na kom su bili koloseci danas je asfaltiran i koristi se kao parking koji, idući ka Rudovcima, prelazi u pešačku stazu. Staza je takođe asfaltirana i, ustvari, to je nekadašnja pruga za Rudovce...Stanična zgrada je srušena i vidljiv je samo kamenom zidan temelj. Od objekata postoji samo jedna zgrada - nekadašnja stražara.
Evo kako danas izgledaju kolosečni prostor stanice Baroševac i temelj stanične zgrade…
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Železnička stanica Rudovci na pruzi Lajkovac – Aranđelovac –
Mladenovac, nalazila se u km 50 + 0 i imala je raspored koloseka
kao na slici.
Zgrada ove stanice sačuvana je i danas.
Mladenovac, nalazila se u km 50 + 0 i imala je raspored koloseka
kao na slici.
Zgrada ove stanice sačuvana je i danas.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Železnička stanica Darosava(Partizani) na pruzi Lajkovac –
Aranđelovac – Mladenovac, nalazila se u km 41 + 800 i imala je
raspored koloseka kao na slici.
Od četvrtog koloseka levom skretnicom odvajao se industrijski kolosek u
dužini od 918 metara, a koji je pripadao Fabrici šamota iz Aranđelovca.
Aranđelovac – Mladenovac, nalazila se u km 41 + 800 i imala je
raspored koloseka kao na slici.
Od četvrtog koloseka levom skretnicom odvajao se industrijski kolosek u
dužini od 918 metara, a koji je pripadao Fabrici šamota iz Aranđelovca.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Bukovik je bio ukrsnica a zatim tovarište i nalazio se u km 37 +
800 sa slijedećim rasporedom koloseka.
800 sa slijedećim rasporedom koloseka.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Jagafoto je napisao:
Od Baroševca ka Rudovcima pruga je asfaltirana i meštani je koriste kao pešačku stazu paralelnu sa putem Vreoci – Aranđelovac.
Malo dalje od stanice Baroševac, pruga je išla preko propusta koji je i danas u dobrom stanju i na kom je postavljena
metalna ograda radi sigurnosti pešaka koji koriste asfaltiranu pružnu trasu.
Od Baroševca ka Rudovcima pruga je asfaltirana i meštani je koriste kao pešačku stazu paralelnu sa putem Vreoci – Aranđelovac.
Malo dalje od stanice Baroševac, pruga je išla preko propusta koji je i danas u dobrom stanju i na kom je postavljena
metalna ograda radi sigurnosti pešaka koji koriste asfaltiranu pružnu trasu.
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Mladenovac-Aranđelovac-Lajkovac
Jagafoto je napisao:
Železnička stanica Rudovci je sa desne strane puta Vreoci - Aranđelovac. Između puta i pruge je stanična zgrada koja je u solidnom stanju. Zgrada i ostali objekti, ograđena je drvenom ogradom tako da se čini kao lepo sređeno gazdinstvo. U dvorištu, ispod krošnje stare jabuke, postoji ručna pumpa za vodu iz ćirinog vremena. Očuvan je i stanični WC.
Utisak sređenosti i očuvanosti negdašnjeg izgleda kvari šupa sagrađena u dvorištu iza stanice, ka Darosavi.
Evo nekoliko fotografija iz Rudovaca. Snimio sam ih 24. decembra 2008. godine.
Železnička stanica Rudovci je sa desne strane puta Vreoci - Aranđelovac. Između puta i pruge je stanična zgrada koja je u solidnom stanju. Zgrada i ostali objekti, ograđena je drvenom ogradom tako da se čini kao lepo sređeno gazdinstvo. U dvorištu, ispod krošnje stare jabuke, postoji ručna pumpa za vodu iz ćirinog vremena. Očuvan je i stanični WC.
Utisak sređenosti i očuvanosti negdašnjeg izgleda kvari šupa sagrađena u dvorištu iza stanice, ka Darosavi.
Evo nekoliko fotografija iz Rudovaca. Snimio sam ih 24. decembra 2008. godine.
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Amazon [Bot] i 2 gosta