Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu
Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu
Preduzeće za remont šinskih vozila Želvoz u Smederevu, ili kako se nekad zvalo Heroj Srba.
Koliko mi je poznato (ako ne grešim) po prestanku opravke šinskih vozila u Sartidu, otvoreno je novom preduzeće za te poslove isto u Snederevu. Kompletna oprema za rad preneta je iz Sartida.
Molim bolje poznavaoce da nam daju tačnije podatke.
Pored hala za opravku i remont,tu su i ostale uslužne službe ;
Želvoz, odeljenje strugare.
Odeljenje FFabrikacije - pogoni kovačnice
Izrada gibnjeva
Koliko mi je poznato (ako ne grešim) po prestanku opravke šinskih vozila u Sartidu, otvoreno je novom preduzeće za te poslove isto u Snederevu. Kompletna oprema za rad preneta je iz Sartida.
Molim bolje poznavaoce da nam daju tačnije podatke.
Pored hala za opravku i remont,tu su i ostale uslužne službe ;
Želvoz, odeljenje strugare.
Odeljenje FFabrikacije - pogoni kovačnice
Izrada gibnjeva
Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu
Želvoz, kompozicija opravljenih vagona na izlaznom koloseku..
Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu
Želvoz je bivša železnička glavna radionica a nju su osnovali još Nemci 1917. godine tokom okupacije Srbije. Njima je to bila pogodna lokacija zbog trajektne veze sa Kovinom koju su uglavnom oni koristili.cira-1 napisao:Preduzeće za remont šinskih vozila Želvoz u Smederevu, ili kako se nekad zvalo Heroj Srba.
Koliko mi je poznato (ako ne grešim) po prestanku opravke šinskih vozila u Sartidu, otvoreno je novom preduzeće za te poslove isto u Snederevu. Kompletna oprema za rad preneta je iz Sartida.
Molim bolje poznavaoce da nam daju tačnije podatke.
Posle rata tu radionicu su preuzele državne železnice i koristile za opravku vagona. Želvoz nikad nije opravljao lokomotive.
Sartid je (bio) privatna kompanija i radionicu za opravku železničkih vozila su podigli posle I sv. rata zbog velike potrebe za tim opravkama nakon ratnih razaranja. Sartid je opravljao i lokomotive.
Sartid je prestao sa tim programom negde oko 1930. Nakon obimnih nabavki na račun reparacija i osposobljavanja svojih radionica JDŽ više nije imao potrebe za većim brojem oparavaka po privatnim fabrikama. Uz to je došla i poznata ekonomska kriza pa je rukovodstvo Sartida odlučilo da napusti taj posao. Možda je tada Sartid neku opremu (ali samo za vagone) prodao radionici Smederevo ali sigurno to nije bilo sve jer je ovo preduzeće kako sam već napiso do tada uveliko popravljalo veliki broj vagona.
Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu
Imaju li ove 2 nabrojene tvornice veze sa Gošom?
Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu
Radovi na teretnom vagonu. Nebojša Dimitrijević.
rupa radnika radionice 1935. godine. Nebojša Dimitrijević.
Teretni vagon u završnoj fazi opravke. Nebojša Dimitrijević.
rupa radnika radionice 1935. godine. Nebojša Dimitrijević.
Teretni vagon u završnoj fazi opravke. Nebojša Dimitrijević.
Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu
Sem geografske blizine nikave. Goša je takođe bila privatna fabrika osnovana posle I svetskog rata. Tada se zvala Jasenica AD. Deo akcija su držali Francuzi jer je ova fabrika radila i neke delove za avionske motore Loren (koliko se sećam naziva) za naše tadašnje ratno vazduhoplovstvo. Jasenica a kasnije Goša se u najvećoj meri bavila proizvodnjom novih vagona, njima je za razliku od Želvoza popravak bio sekundarni program.mali.paja napisao:Imaju li ove 2 nabrojene tvornice veze sa Gošom?
Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu
Remont vagona uzanog koloseka za šargansku osmicu :
- Prikačeni fajlovi
-
- Picture 317.jpg (251.58 KiB) Pogledano 8832 puta
Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu
Hvala za odgovor.sdz361 napisao:Sem geografske blizine nikave. Goša je takođe bila privatna fabrika osnovana posle I svetskog rata. Tada se zvala Jasenica AD. Deo akcija su držali Francuzi jer je ova fabrika radila i neke delove za avionske motore Loren (koliko se sećam naziva) za naše tadašnje ratno vazduhoplovstvo. Jasenica a kasnije Goša se u najvećoj meri bavila proizvodnjom novih vagona, njima je za razliku od Želvoza popravak bio sekundarni program.mali.paja napisao:Imaju li ove 2 nabrojene tvornice veze sa Gošom?
Inače Goša je radila na obnovi Mađara u Zagrebu negdje dvijetisućitih. Bili su kooperant Končara. Jedna skupina radnika iz Goše je bila nekoliko mjeseci radila u končarevim pogonima.
Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu
Nekadašnji eksponati u Želvozu :
Vagon plavog voza nažalost je isečen, a lokomotiva 16-018 je početa ma onervenciju Muzeja je sačubana (isečena kuhinja, obećano je da će biti zavarena)
Lokomoriva JŽ 16 - 018
Vagon
Vagon plavog voza nažalost je isečen, a lokomotiva 16-018 je početa ma onervenciju Muzeja je sačubana (isečena kuhinja, obećano je da će biti zavarena)
Lokomoriva JŽ 16 - 018
Vagon
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju