Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu

Sve o ovim prugama
Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2494
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu

Post od cira-1 »

Preduzeće za remont šinskih vozila Želvoz u Smederevu, ili kako se nekad zvalo Heroj Srba.
Koliko mi je poznato (ako ne grešim) po prestanku opravke šinskih vozila u Sartidu, otvoreno je novom preduzeće za te poslove isto u Snederevu. Kompletna oprema za rad preneta je iz Sartida.

Molim bolje poznavaoce da nam daju tačnije podatke.

Pored hala za opravku i remont,tu su i ostale uslužne službe ;

Želvoz, odeljenje strugare.
1.jpg
1.jpg (150.32 KiB) Pogledano 8858 puta
Odeljenje FFabrikacije - pogoni kovačnice
2.jpg
2.jpg (176.18 KiB) Pogledano 8858 puta

Izrada gibnjeva
3.jpg
3.jpg (185.28 KiB) Pogledano 8858 puta

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2494
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu

Post od cira-1 »

Želvoz, kompozicija opravljenih vagona na izlaznom koloseku..
4.jpg
4.jpg (134.61 KiB) Pogledano 8856 puta

sdz361
Mašinovođa
Postovi: 159
Pridružio se: 02 Apr 2012, 18:19
Kontakt:

Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu

Post od sdz361 »

cira-1 napisao:Preduzeće za remont šinskih vozila Želvoz u Smederevu, ili kako se nekad zvalo Heroj Srba.
Koliko mi je poznato (ako ne grešim) po prestanku opravke šinskih vozila u Sartidu, otvoreno je novom preduzeće za te poslove isto u Snederevu. Kompletna oprema za rad preneta je iz Sartida.

Molim bolje poznavaoce da nam daju tačnije podatke.
Želvoz je bivša železnička glavna radionica a nju su osnovali još Nemci 1917. godine tokom okupacije Srbije. Njima je to bila pogodna lokacija zbog trajektne veze sa Kovinom koju su uglavnom oni koristili.

Posle rata tu radionicu su preuzele državne železnice i koristile za opravku vagona. Želvoz nikad nije opravljao lokomotive.

Sartid je (bio) privatna kompanija i radionicu za opravku železničkih vozila su podigli posle I sv. rata zbog velike potrebe za tim opravkama nakon ratnih razaranja. Sartid je opravljao i lokomotive.
Sartid je prestao sa tim programom negde oko 1930. Nakon obimnih nabavki na račun reparacija i osposobljavanja svojih radionica JDŽ više nije imao potrebe za većim brojem oparavaka po privatnim fabrikama. Uz to je došla i poznata ekonomska kriza pa je rukovodstvo Sartida odlučilo da napusti taj posao. Možda je tada Sartid neku opremu (ali samo za vagone) prodao radionici Smederevo ali sigurno to nije bilo sve jer je ovo preduzeće kako sam već napiso do tada uveliko popravljalo veliki broj vagona.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1921
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu

Post od mali.paja »

Imaju li ove 2 nabrojene tvornice veze sa Gošom?

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2494
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu

Post od cira-1 »

Radovi na teretnom vagonu. Nebojša Dimitrijević.
10.jpg
10.jpg (214.21 KiB) Pogledano 8844 puta
rupa radnika radionice 1935. godine. Nebojša Dimitrijević.
20.jpg
20.jpg (176.22 KiB) Pogledano 8844 puta
Teretni vagon u završnoj fazi opravke. Nebojša Dimitrijević.
25.jpg
25.jpg (135.48 KiB) Pogledano 8844 puta

sdz361
Mašinovođa
Postovi: 159
Pridružio se: 02 Apr 2012, 18:19
Kontakt:

Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu

Post od sdz361 »

mali.paja napisao:Imaju li ove 2 nabrojene tvornice veze sa Gošom?
Sem geografske blizine nikave. Goša je takođe bila privatna fabrika osnovana posle I svetskog rata. Tada se zvala Jasenica AD. Deo akcija su držali Francuzi jer je ova fabrika radila i neke delove za avionske motore Loren (koliko se sećam naziva) za naše tadašnje ratno vazduhoplovstvo. Jasenica a kasnije Goša se u najvećoj meri bavila proizvodnjom novih vagona, njima je za razliku od Želvoza popravak bio sekundarni program.

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2494
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu

Post od cira-1 »

Remont vagona uzanog koloseka za šargansku osmicu :
Picture 315.jpg
Picture 315.jpg (160.25 KiB) Pogledano 8832 puta
Picture 316.jpg
Picture 316.jpg (167.12 KiB) Pogledano 8832 puta
Prikačeni fajlovi
Picture 317.jpg
Picture 317.jpg (251.58 KiB) Pogledano 8832 puta

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2494
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu

Post od cira-1 »

Picture 318.jpg
Picture 318.jpg (249.48 KiB) Pogledano 8832 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1921
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu

Post od mali.paja »

sdz361 napisao:
mali.paja napisao:Imaju li ove 2 nabrojene tvornice veze sa Gošom?
Sem geografske blizine nikave. Goša je takođe bila privatna fabrika osnovana posle I svetskog rata. Tada se zvala Jasenica AD. Deo akcija su držali Francuzi jer je ova fabrika radila i neke delove za avionske motore Loren (koliko se sećam naziva) za naše tadašnje ratno vazduhoplovstvo. Jasenica a kasnije Goša se u najvećoj meri bavila proizvodnjom novih vagona, njima je za razliku od Želvoza popravak bio sekundarni program.
Hvala za odgovor.
Inače Goša je radila na obnovi Mađara u Zagrebu negdje dvijetisućitih. Bili su kooperant Končara. Jedna skupina radnika iz Goše je bila nekoliko mjeseci radila u končarevim pogonima.

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2494
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Želvoz (Heroj Srba) u Smederevu

Post od cira-1 »

Nekadašnji eksponati u Želvozu :

Vagon plavog voza nažalost je isečen, a lokomotiva 16-018 je početa ma onervenciju Muzeja je sačubana (isečena kuhinja, obećano je da će biti zavarena)

Lokomoriva JŽ 16 - 018
170.jpg
170.jpg (160.15 KiB) Pogledano 8813 puta
Vagon
173.jpg
173.jpg (167.48 KiB) Pogledano 8813 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje industrijske pruge normalnog koloseka u Srbiji”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju