Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Detalj sa železničke stanice Valjevo 1936.godine :
Izvor : ebay
Izvor : ebay
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
ZAPOĆETA POSLE VELIKOG RATA I NIKAD ZAVRŠENA UZANA PRUGA ČAČAK-KOSJERIĆ-DIVCI –VALJEVO
Ranije sam (str.25.teme)postavio fotografiju iz klisure reke Grdac (Prilog 1) i zahvaljujući mladoj osobi Bjanki Lazič, utvrdili smo da su to ostaci ove pruge, odnosno da je u pitanju podzida za neki most, da je to u selu Branković i da iza mosta je bio očuvan nasip u dužini 500m na koji bi se mogli odmah postaviti šine.
Potvrdu za ovo nalazimo i u tekstu mog pok.profesora Zorana Tripkovića koji navodi da je već krajem IXX veka bila planirana ova pruga.
Kao i pruga Valjevo –Loznica i ova je data Francuzima na koncesiju od 100 godina i koja je skoro istekla. Zbog ove koncesije pruga Beograd-Bar je morala ići levom stranom Graca.
I na ovoj nemčkoj karti iz 1940.godine je ucrtana trasa ove uzane pruge(Prilog 2)
A na kraju, zahvaljujući gosn.Tešić Dragoljubu , dobili smo i fotografiju započetog tunela iznad Anatema u kanjonu reke Gradac kod Valjeva (Prilog 3). Od ovog tunela pruga je se spuštala do reke Kolubare i njenom desnom stranom stizala do Divaca gde bi se priključila već postojećoj uzanoj pruzi Valjevo-Zabrežje.
Ranije sam (str.25.teme)postavio fotografiju iz klisure reke Grdac (Prilog 1) i zahvaljujući mladoj osobi Bjanki Lazič, utvrdili smo da su to ostaci ove pruge, odnosno da je u pitanju podzida za neki most, da je to u selu Branković i da iza mosta je bio očuvan nasip u dužini 500m na koji bi se mogli odmah postaviti šine.
Potvrdu za ovo nalazimo i u tekstu mog pok.profesora Zorana Tripkovića koji navodi da je već krajem IXX veka bila planirana ova pruga.
Kao i pruga Valjevo –Loznica i ova je data Francuzima na koncesiju od 100 godina i koja je skoro istekla. Zbog ove koncesije pruga Beograd-Bar je morala ići levom stranom Graca.
I na ovoj nemčkoj karti iz 1940.godine je ucrtana trasa ove uzane pruge(Prilog 2)
A na kraju, zahvaljujući gosn.Tešić Dragoljubu , dobili smo i fotografiju započetog tunela iznad Anatema u kanjonu reke Gradac kod Valjeva (Prilog 3). Od ovog tunela pruga je se spuštala do reke Kolubare i njenom desnom stranom stizala do Divaca gde bi se priključila već postojećoj uzanoj pruzi Valjevo-Zabrežje.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Na strani 25 i 27 sam pisao o započetoj i nikad izgrađenoj uzanoj pruzi Čačak - Valjevo.PECELJ piše:ZAPOĆETA POSLE VELIKOG RATA I NIKAD ZAVRŠENA UZANA PRUGA ČAČAK-KOSJERIĆ-DIVCI –VALJEVO
Ranije sam (str.25.teme)postavio fotografiju iz klisure reke Grdac (Prilog 1) i zahvaljujući mladoj osobi Bjanki Lazič, utvrdili smo da su to ostaci ove pruge, odnosno da je u pitanju podzida za neki most, da je to u selu Branković i da iza mosta je bio očuvan nasip u dužini 500m na koji bi se mogli odmah postaviti šine.
Potvrdu za ovo nalazimo i u tekstu mog pok.profesora Zorana Tripkovića koji navodi da je već krajem IXX veka bila planirana ova pruga.
Kao i pruga Valjevo –Loznica i ova je data Francuzima na koncesiju od 100 godina i koja je skoro istekla. Zbog ove koncesije pruga Beograd-Bar je morala ići levom stranom Graca.
I na ovoj nemčkoj karti iz 1940.godine je ucrtana trasa ove uzane pruge(Prilog 2)
A na kraju, zahvaljujući gosn.Tešić Dragoljubu , dobili smo i fotografiju započetog tunela iznad Anatema u kanjonu reke Gradac kod Valjeva (Prilog 3). Od ovog tunela pruga je se spuštala do reke Kolubare i njenom desnom stranom stizala do Divaca gde bi se priključila već postojećoj uzanoj pruzi Valjevo-Zabrežje.
59694769_702146063535277_7343093577242640384_n.jpg
60066952_702251240191426_5983899748485038080_n.jpg
80195720_713552139169732_8924835869496442880_o.jpg
Vrlo malo je bilo informacija i uglavnom se zaključivalo na osnovu pretpostavki.
Danas sam od jednog starog valjevca ( g.Ljubomir Milosavljević) dobio niz dodatnih podataka koji dosta ovo rasvetljuju.
Najznačajnije da je pruga počele da se radi 1940.godine po odobrenoj koncesiji francuske firme, da je njena trasa drugačija nego što je prikazana na nemačkoj karti.
Isto tako se vidi da je oduvek postojala ideja i potreba da se Stalać, Čačak, Valjevo i Loznica spoje železnicom sa BiH , sve do Banja Luke.
Evo tog teksta koji je objavio g.Ljubivoje Milosavljević :
" Ovde se radi o pruzi Cacak -Banja Luka, a izgradnja dela pruge od Cacka do Valjeva odobrena je resenjem Ministra saobracaja vlade Kraljevine Jugoslavije pod G.Z Br. 3634 od l5. 02. 1940 god. a koji se odnosi na deonicu u duzini od 90 kilometara i 495 metara. Psao i na izgradnji ovog dela pruge dobila je jedna Francuska kompanija. Odmah je izvrsena eksproprijacija zemljista, pa su radovi na izgradnji trase odmah i zapoceti. Do pocetka drugog sv. rata uradjeno je mnogo toga na trasi. Ako krenemo od Deguricke pecine prema Valjevu sa desne strane iznad pesacke staze videcemo da je prosecena trasa koja dalje ide iznad konjickog kluba i dalje prema oglavku iznad Studenca i zapocetom tunelu iznad "Anatema"
Sem trase vidljiv je i jedan broj izgradjenih betonskih vodopropusta. Tunel je trebao da izadje kod Novakovica kuca, odakle je trasa ponovo vidljiva i na njoj su posle 1965 god izgradjene kuce, iznad ulice Oplenacke, pa dalje iznad ul. Prva brazda , sve do ul Skadarske, pa preko "Sainovace" do ul. Uzicke koju je trebalo da pedje na oko 1oo metara iznad mosta na Gracu. Trasa dalje ide tacno preko zemljista na kome je sagradjena Posta Gradac odakle je mostom trebala da predje Kolubaru, kako bi se kod stare zeleznicke stanice spoji sa delom koji je kroz Brdjanski tunel trebao da vodi prema Loznici.
U sklopu ovih radova prosecen je i put od Tadica brane pa uzvodno do iznad Oglavka. Pre probijanja ovog puta ziteli Degurickog zaseoka Savatijevici-Anicici da bi dosli do Valjeva morali su na sedam mesta da prelaze Gradac. Prikazana Nemacka karta nema nikakve veze sa ovom prugom , jer ja na njoj prikazana trasa isuvise daleko od Valjeva."
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Konačno će izgleda doći dorenoviranja stare železničke stanice Valjevo ?
Priča se da će se tu useliti Zavod za zaštitu spomenika.
Priča se da će se tu useliti Zavod za zaštitu spomenika.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Pogled na železničku stanicu Iverak 1957.godine :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Železnička stanica Valjevo 1955.godine :
Iza stanične zgrade aIspred magacina je bila kućica sa vagom. Tu se merila bruto težina vagona (nagura se na vagu) jer je bilo napisano koliko je prazan vagon težak. U toj kućici me otac često merio al šta vredi kad sam stalno bio mršav
Na slici se vidi da je merena i visina tereta na otvorenom vagonu zbog tunela.
Iza stanične zgrade aIspred magacina je bila kućica sa vagom. Tu se merila bruto težina vagona (nagura se na vagu) jer je bilo napisano koliko je prazan vagon težak. U toj kućici me otac često merio al šta vredi kad sam stalno bio mršav
Na slici se vidi da je merena i visina tereta na otvorenom vagonu zbog tunela.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1879
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Nije se smo visina mjerila nego i širina tovara. Inače to se stručno nazivalo "tovarni profil". Obično su to imali utovrani kolodvori gdje je bilo tunela. I Dubrovnik je imao tovarni profil. Danas suvremene željeznice imaju kompjutersko mjerenje tovarnog profila. Ne smo da mjere profil. Kod razvrstavanja vagona u ranžirnom kolodvoru računalo mu izbaci sve podatke (težinu i profil) i automatski mu označi da li je vagon sposoban za pojedinu prugu.PECELJ piše:Železnička stanica Valjevo 1955.godine :
87581996_341906883381504_115997716521156608_n.jpg
Iza stanične zgrade aIspred magacina je bila kućica sa vagom. Tu se merila bruto težina vagona (nagura se na vagu) jer je bilo napisano koliko je prazan vagon težak. U toj kućici me otac često merio al šta vredi kad sam stalno bio mršav
Na slici se vidi da je merena i visina tereta na otvorenom vagonu zbog tunela.
vaga.jpg
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Hvala g.mali.paja !!! Sasvim zaboravih za širinu tovara
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
U blizini Valjeva, ostaci uzane pruge (760mm) Valjevo - Loznica. Započeta pre Velikog rara i nikad završena,
Pokušavalo se dva puta, neposredno pred ratova i uvek prekidano.
Ono što je očuvano u izvanrednom je stanju i posle više od 100 dodina.
Tunel na izlazu iz Valjva : 3.km - trasa i izlaz za vodu Nasteviće se........
Pokušavalo se dva puta, neposredno pred ratova i uvek prekidano.
Ono što je očuvano u izvanrednom je stanju i posle više od 100 dodina.
Tunel na izlazu iz Valjva : 3.km - trasa i izlaz za vodu Nasteviće se........
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Nastavak ......
Kamena podzida i iznad trasa,pruge :
Ostavi betonskog mosta preko reke Obnice:
Izvor : TEŠA DRAGOLJUB
Kamena podzida i iznad trasa,pruge :
Ostavi betonskog mosta preko reke Obnice:
Izvor : TEŠA DRAGOLJUB
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju