Beogradski tramvaji

Broken Boveri & Cie
Ložač
Poruke: 147
Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Broken Boveri & Cie »

Evo jos jedne slike samo je teško reći da li je AEG ili "dvoosvinski".
Prilozi
FB_IMG_1674997002407_edit_269050433360801.jpg
FB_IMG_1674997002407_edit_269050433360801.jpg (96.59 KiB) Pregledano 397 puta

Vesa
Vozovođa
Poruke: 233
Pridružen: 07 Feb 2017, 19:04
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Vesa »

Da nema mitova i/ili "mitova" - šta bismo mi onda radili ovde? Uostalom, to nisu ni mitovi ni "mitovi", to su samo pretpostavke. Nekad se neke pretpostavke pokasžu tačnim, nekad se ne pokažu, pa šta? Tačno je, bila je pogrešna pretpostavka da AEG #10 nije obnovljen, pa se pojavila fotografija. Ne verujem da je neko zbog toga ostao nezadovoljan. Tačno je i to da je aktuelan "mit" o tome da - sem AEG-a #1 - nije obnovljen ni AEG #7, jer nisu obnovljena dva a od #7 nema niti fotografije na kojoj se broj nedvosmisleno vidi niti drugih tragova, na primer da je učestvovao u nekom saobraćajnom incidentu. Nema tu, člini mi se, ničeg lošeg. Tražimo, pa ćemo možda i naći. Možda i nećemo, pa šta?
Što se pak "ringhofera" tiče, to je posle rata bio mali i nejak tramvaj, star već dvadesetak godina, prošao period lošeg održavanja i "budžen štapom i kanapom" da bi malo vozio a više stajao u depou, pokavren. Ne mogu da verujem da bi ga neko zdrave pameti poslao niz strminu oko Kalemegdana ili niz Vojvode Stepe, svejedno. Po meni - ponavljam: po meni! - fotografije koje je poštovani BB&C postavio ne dokazuju ništa. Pošto vidim sedam vozila javnog gradskog prevoza a samo jedan automobil, i pošto je po položaju sunca jasno da je popodne, mogu, na primer, da zaključim da je "ringhofer" koji čeka da se uključi u kružni tok na Slaviji došao sa Autokomande, gde je u nedelju popodne skupljao navijače Zvezde i/ili Partizana, ili je došao sa Autokomande jer možda pruga u Ulici vojvode Stepe nije u funkciji. Možda je fotografija snimljena baš u vreme kad se gradio drugi kolosek? Što je, opet, tema druge fotografije, gde se vidi tramvaj koji bi mogao da bude "ringhofer". A što opet ne znači da je u saobraćaju, jer svuda gde se gradi pruga muva se i neki tramvaj da bi pruga lepo "legla". Nije isto prazan "ringhofer" ili "ringhofer" napunjen šljunkom i "ringhofer" krcat putnicima. Tako ja mislim. Naravno, to ne znači da neko drugi ne može da misli šta hoće.

CKD-KT4
Ložač
Poruke: 121
Pridružen: 27 Jun 2015, 17:20
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od CKD-KT4 »

Broken Boveri & Cie piše: 27 Jan 2023, 17:54 Ja se za prvu sliku dvoumim između voždovca ili cukarice ali pre bih rekao trosarina delije kao iza tramvaja da se vidi pogled ka braće jerković
Velika šteta što se ne vidi broj kola a znali bi odna i liniju :(
Trošarina nije, jer je deo od (nekadašnje) Više elektrotehničke škole do Trošarine sagrađen 1949, istovremeno je tada duplirana pruga od Autokomanda--Voždovac. Dakle možda snimljeno u visini Ulice kapetana Zavišića. Nažalost nisam video nijednu sliku sa širim planom te poslednje stanice.
Vesa piše: 28 Jan 2023, 15:30 Čukarica nije, tramvaj bi bio s druge strane ulice. Ne verujem da je Voždovac, tamo nisu slali dvoosovinske tramvaje. Možda je kraj pruge 9, negde oko Karaburme.
Moguće, da, no do sada nisam našao sliku ni poslednjeg stajališta kod Stare Karaburme.
Broken Boveri & Cie piše: 29 Jan 2023, 02:02 Evo fotografije gde se vidi tramvaj Simens ili Ringhofer, nije AEG jer je AEG mnogo vecih gabarita.
Ne treba zaboraviti da su slati dvoosovinci na lokal do Autokomande. Takođe sam jednom video sliku dvoosovinca na Voždovcu, ali samo u ulozi vučenja teretnog vagoneta za potrebe izgradnje pruge, ne i u redovnom saobraćaju.

Broken Boveri & Cie
Ložač
Poruke: 147
Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Broken Boveri & Cie »

Ako su se dvoosvinski tramvaji spuštali niz Beogradsku, Nemanjinu, 2/3 Bulevara Revolucije, (pored veterinarskog fakulteta) i to sa prikolicama na 4, na 7 i šezdesetih godina pogotovo linija 6 i skraja šezdesetih, po čemu je deo ulice vojvode stepe od autokomade do Kralja Vladimira oko kilometar i još koja stotina metara sa manjim usponom do Vitanovacke drugaciji nešto? na najoptercinijim linijama 3, 4, 6, i 7 prepuni ringhofer i to sa prikolicom nije bio slabašan i stajao u depou u kvaru?
I sa 40 godina rada mogao se videti sa prikolicom i ako je u većini slučaja vozio solo u drugoj polovini šezdesetih.
a mnogo je veći uspon Beogradska i Nemanjina ako ne i najveći pored Kalemegdana koji sad nije u priči.
A isti taj tramvaj je vozio kalemegdanom na predratnoj liniji 5 a još jedna stvar ja nisam rekao da je tramvaj ringhofer na slici jer i Simensa je bilo sa tom karoserijom.
Nisam znao da je postojao lokal koji je radio do Autokomade i sad ja nemam dokaz da li je u vojvode stepe išao dvoosvinski tramvaj jer u toj ulici nisam video zaista sliku sa putnicima, ali pre rata su isli.
Ja cu postaviti fotografije koje imam mogućnost da postavim ali dosta slika ima po fb grupama koje nisu svačije i ničije i ja nemam pravo da sa njima baratam.
Sve su ovo predvidjanja samo, niko ovde nije bio rasporedjivac u depou na dorćolu pedesetih da može pouzdano da kaže da negde neko vozilo nije išlo zarad toga što se još nije pojavila slika, to je neko moje mišljenje.

Broken Boveri & Cie
Ložač
Poruke: 147
Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Broken Boveri & Cie »

Evo ih ringhoferi sa prikolicom u kasnim šezdesetim
Fotografija na Tasmajdanu iz 1966 i još jedna fotografija iz 1969/1970 prlikom naletanja na kamion isto na liniji 6 gde je kamion naglo skrenuo u poprecnu ulicu ne videvši da tramvaj krece iz stanice( fotografija pozajmljena iz neke FB grupe)
Prilozi
FB_IMG_1675086828464.jpg
FB_IMG_1675086828464.jpg (87.61 KiB) Pregledano 352 puta
FB_IMG_1675086915465_edit_322427729329346.jpg
FB_IMG_1675086915465_edit_322427729329346.jpg (104.63 KiB) Pregledano 352 puta

CKD-KT4
Ložač
Poruke: 121
Pridružen: 27 Jun 2015, 17:20
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od CKD-KT4 »

(Nemam dokaza za sledeće napisano)
Mislim da je @Vesa u pravu kada piše da su samo četvoroosovinci vozili u redovnom saobraćaju na voždovačkoj pruzi (tj. u celoj njenoj dužini).

Mislim da je @BBC u pravu kada piše da nagib i opšte stanje tehničke ispravnosti nisu razlog zbog koga dvoosovinci nisu vozili na Voždovac.

Moje viđenje situacije: do 1949. je linija 10 zahtevala veći prevozni kapacitet, koji se nije mogao ostvariti ni manjim kolima, a ni kolima sa prikolicom. Razlog tome vidim u nedostatku mimoilaznice za ranžiranje kola kod krajnjeg stajališta do 1949. godine. Kao neko međurešenje uspostavljen je saobraćaj sa većim solo kolima. Zašto li se nastavilo sa takvom praksom i nakon 1949. ne znam.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8139
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od PECELJ »

Tramvaj "Breda" pore žel.stanice Beograd :

Tram BG.jpg
Tram BG.jpg (133.85 KiB) Pregledano 325 puta

Broken Boveri & Cie
Ložač
Poruke: 147
Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Broken Boveri & Cie »

PECELJ piše: 31 Jan 2023, 12:49 Tramvaj "Breda" pore žel.stanice Beograd :


Tram BG.jpg
Tramvaj je ipak AEG.

Broken Boveri & Cie
Ložač
Poruke: 147
Pridružen: 22 Apr 2021, 21:59
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od Broken Boveri & Cie »

Fotografija Brede 45 je zanimljiva jer je datirana kao 1967 a jasno se vidi PCC ofarban u belo zeleno, dal je neko ovo pogrešio datum ili su tramvaji tako rano počeli da dobijaju novu kolor šemu.

Izvor https://web.archive.org/web/20080217020 ... gradtr.htm
Prilozi
tramvaj.jpg
tramvaj.jpg (171.94 KiB) Pregledano 313 puta

CKD-KT4
Ložač
Poruke: 121
Pridružen: 27 Jun 2015, 17:20
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Poruka od CKD-KT4 »

Broken Boveri & Cie piše: 27 Jan 2023, 17:54 Ja se za prvu sliku dvoumim između voždovca ili cukarice ali pre bih rekao trosarina delije kao iza tramvaja da se vidi pogled ka braće jerković
Velika šteta što se ne vidi broj kola a znali bi odna i liniju :(
Zaboravio sam da odgovorim na ovu poruku (i taman dopuna moje prethodne poruke).

Mislim da nije Trošarina, jer se linija pružala samo do Ulice kapetana Zavišića (blizu Više elektrotehnike škole). Tek je 1949. napravljeno produženje linije do Trošarine, kada je istovremeno je dupliran kolosek od Autokomande.

Pošalji Odgovor

Povratak na “Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta