Pruga Vrdnik-Ruma-Šabac-Zvornik Grad
Poslato: 26 Jul 2014, 10:59
Pruga normalnog koloseka Vrdnik-Ruma-
Šabac-Zvornik Grad
Pruga je građena u fazama i to :
Pruga je građena u etapama. Prvo je izgrađena pruga Ruma – Vrdnik.
Pruga normalnog koloseka, sagrađena 1889. u dužini 18,9 km, spajala je Rumu sa Vrdnikom. Sagrađjena je prvenstveno zbog eksploatacije fruškogorskog uglja.Gradila ju je tadašnja Austro-Ugarska, jer su geolozi utvrdili da se tu nalaze velike zalihe mrkog uglja.Pruga je građena 2 godine i saobraćaju je predata 4.07.1889 godine.Na pruzi su saobraćale uglavnom lokomotive serije 20 kao i šinobusi. Ukinuta je neposredno po zatvaranju rudnika, 1968.godine.Sve do 1982.godine, kompletno očuvan kolosek je postojao, kada je, nažalost demontiran.U depou Vrdnik do tog perioda bili su smešteni vagoni i lokomotive, kao deo Železničkog muzeja u Beogradu.
Zatim gradnja pruge je tekla sledećim redom :
- 15.09.1901. godine pruga Ruma – Klemak Sava u dužini 28,9 kilometara.
- 03.06.1934. godine pruga Klenak – Šabac sa mostom preko Save u dužini 3,8 kilometara.
- 1950. Godine pruga Šabac – Mali Zvornik
- 1952. Godine produžena je pruga od stanice do centra mesta u dužini 1,8 kilometara.
Železnička stanica u Vrdniku. Fotografija skinuta iz emisije 5kazanje, televizije Novi Sad.
Šabac-Zvornik Grad
Pruga je građena u fazama i to :
Pruga je građena u etapama. Prvo je izgrađena pruga Ruma – Vrdnik.
Pruga normalnog koloseka, sagrađena 1889. u dužini 18,9 km, spajala je Rumu sa Vrdnikom. Sagrađjena je prvenstveno zbog eksploatacije fruškogorskog uglja.Gradila ju je tadašnja Austro-Ugarska, jer su geolozi utvrdili da se tu nalaze velike zalihe mrkog uglja.Pruga je građena 2 godine i saobraćaju je predata 4.07.1889 godine.Na pruzi su saobraćale uglavnom lokomotive serije 20 kao i šinobusi. Ukinuta je neposredno po zatvaranju rudnika, 1968.godine.Sve do 1982.godine, kompletno očuvan kolosek je postojao, kada je, nažalost demontiran.U depou Vrdnik do tog perioda bili su smešteni vagoni i lokomotive, kao deo Železničkog muzeja u Beogradu.
Zatim gradnja pruge je tekla sledećim redom :
- 15.09.1901. godine pruga Ruma – Klemak Sava u dužini 28,9 kilometara.
- 03.06.1934. godine pruga Klenak – Šabac sa mostom preko Save u dužini 3,8 kilometara.
- 1950. Godine pruga Šabac – Mali Zvornik
- 1952. Godine produžena je pruga od stanice do centra mesta u dužini 1,8 kilometara.
Železnička stanica u Vrdniku. Fotografija skinuta iz emisije 5kazanje, televizije Novi Sad.