Све послове око изградње ремонта и модернизације пруга добили су странци. Разумем да смо добили кредите али зар неможемо ми сами и наше фирме да обаве тај посао. Чујем да увозимо из Русије 800000 тона шина....
Е сад "да се ја питам" овако бих то решио: Набавимо лепо машине за производњу железничких шина или их направимо (па није то нека свемирска технологија обични ваљци) инсталирамо их у Смедереву, Пожеги или неком другом згодном месту које има ливницу и произведемо количину потребну за 30 до 50 километара пруге.
Истовремено набавимо (или произведемо) машине за производњу бетонских прагова (исто није нека компликована технологија) и инсталирамо их у Косјерићу или Беочину. Покренемо производњу (чујем да нека страна фирма отвара негде погон за производњу у Србији а ми неможемо... у чему је ствар? )
Е сад крене се у обнову неке пруге например Београд Бар и поставимо првих 30 или 50 километара а у исто време организујемо транспорт старих шина у ливницу на претапање и производњу нових шина које се одмах враћају назад и уграђују на пругу. Тако користиш исти материјал и немораш да увозиш шине него рециклираш старе. Такође има много старих вагона а у Краљеву сам видео и много старих неупотребљивих локомотива које се такође могу претопити и искористити за производњу. Пругу одмах градити за велико осовинско оптерећење 22,5 тона и више и за велику брзину а где је могуће и дупли колосек.
Такође покренуо бих електрификацију свих пруга. Већа потреба за електричном струјом довела би до потребе изградње нових електрана и донела посао фирмама које производе електроматеријал (домаћим наравно) и ето посла за све.
Ако неко зна нека напише колико кошта километар вожње на дизел а колико на струју?
Ево линк
https://www.youtube.com/watch?v=TXRaXHEKW5E
https://www.youtube.com/watch?v=nr2_5Xjl5FY
https://www.youtube.com/watch?v=EAswt5L6lIg
https://www.youtube.com/watch?v=63R7uBY43YM
ево странаца
https://www.youtube.com/watch?v=vzXaqU1bfYI