Razmak između željezničkih tračnica u SAD je točno 1.4351 m ..
Zašto toliko?
Zašto što je toliki razmak između željezničkih tračnica britanske željeznice.
Budući da su željeznice u SAD počeli graditi Englezi, upotrijebili su i u Americi istu mjeru.
A zašto u Engleskoj upotrebljavaju tu mjeru?
Zato što su prvi vagoni u Engleskoj izrađeni u radionici koja je prije izrade vagona proizvodila kočije.
Za željezničke vagone su upotrijebili isto podvozje koje su prije koristili za kočije.
Zašto su za podvozja kočija upotrebljavali baš tu mjeru ( 1.4351 m )?
Zato što je razmak kotača na kočijama bio prilagođen starim europskim putevima koji su imali utrtu tu širinu.
Zašto su putevi imali utrtu baš tu širinu?
Zato što su puteve napravili stari Rimljani tijekom svojih osvajačkih pohoda.
Njihove dvokolice sa konjskom zapregom imale su tu mjeru.
A zašto su rimske dvokolice imale baš tu mjeru?
Zato što su zapregu konstruirali tako, da je bila široka točno onoliko koliko su zahtjevale dvije konjske guzice.
*Konačno:*
Američki space shuttle ima dva rezervoara za gorivo (SRB - Solid Rocket Booster), koje izrađuje firma Thiokol u saveznoj državi Utah.
Inženjeri koji su projektirali rezervoare htjeli su napraviti šire, ali su bili ograničeni širinom željezničkih tunela, kojima je prolazio vlak sa rezervoarima.
Širina tunela je određena razmakom tračnica.
Zaključak:
Najnapredniji primjer američke tehnologije je zasnovan na temelju širine guzice rimskoga konja!
Zašto je normalni kolosek širok baš 1,4351 m ?
Zanimljivosti sa železničkim temama
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Skoči na
- ULAZ
- ↳ O forumu
- ↳ Za naše nove članove
- ŽELEZNICA
- ↳ Putnički saobraćaj
- ↳ Železničke stanice danas
- ↳ Železničke pruge u Srbiji - stanje danas
- ↳ Železničke pruge iz našeg okruženja nekada i sada
- ↳ Vozna sredstva današnje železnice
- ↳ Parne lokomotive u Srbiji i nekadašnjoj JŽ mreži
- ↳ Infrastruktura
- ↳ Železnica na filmu i televiziji
- ↳ Putopisi
- ↳ Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji
- ↳ Razglednice, fotografije sa motivima železnica, železničke stanice
- ↳ Knjige, časopisi....
- ↳ Zanimljivosti
- ↳ Priče o ljudima i železnici
- ↳ Priče iz života
- ↳ Strane pruge
- USKI KOLOSEK
- ↳ Nekadašnje pruge uskog kolose u Srbiji
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Makedoniji
- ↳ Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj
- ↳ Nekadašnje pruge uskog koloseka u Sloveniji
- ↳ Pruge uskog koloseku u svetu nekada i sada
- ↳ Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka
- ↳ Priče sa uskog koloseka
- ↳ Lokomotivske knjige
- INDUSTRIJSKE PRUGE
- ↳ Industrijske pruge u Srbiji danas
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Srbiji
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge normalnog koloseka u Srbiji
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uzanog koloseka u Hrvatskoj
- ↳ Nekadašnje industrijske pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
- ↳ Nekadašnje lokomotive uskog koloseka na industrijskim prugama
- TRAMVAJI I ŽIČARE
- ↳ Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima
- MODELARASTVO
- ↳ Makete, modeli, upravljanje...
- INFO
- ↳ Pitanja, predlozi, ankete, kritike...
- ↳ Zanimljivi linkovi vezani za železnice
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Rakovica i 36 gostiju