Stranica 68 od 75

Re: Hrvatska

Poslato: 09 Mar 2024, 13:01
od Tbilisi
Kada je izgrađena spojna pruga Gaj - Krivaja, dobila se baš ona prava Unska pruga, odnosno pruga koja je pratila Unu od izvora (Srb) do ušća (Jasenovac). Danas ništa od toga nema. Ja sam iz Gračaca, dobro znam lokacije u Lici, Karlovcu (gdje sam stanovao), pa Sisak (bila je romantična pruga Karlovac - Glina - Petrinja - Caprag). Jedno vrijeme su pokušavali spašavati Unsku prugu izletničkim vlakom Bihać - Loskun - Štrbački Buk - Martin Brod, ali džaba. Do 1991. punkt Sunja, bilo je jedno od najfrekventnijih željezničkih čvorišta u Jugoslaviji. Nije bilo tko mogao nositi crvenu kapu u Sunji. Samo najspretnijim otpravnicima je mogla biti povjerena ta radna pozicija u Sunji. Zanima me, tko je fizički rukovodio promjenama položaja skretnica na rasputnicama Krivaja i Gaj i opis tog posla? Kakvo je bilo grijanje tih skretnica? Spomenut je Dobrljin u nekoliko postova. O Dobrljinu ću pitati nešto u poglavlju koji pokriva BiH. Ovdje samo pitam za Kozibrod. Da li su mještani Kozibroda išli na vlak u Volinju ili je bila neka skela do Dobrljina?

Re: Hrvatska

Poslato: 09 Mar 2024, 13:58
od Toma
Tbilisi piše: 09 Mar 2024, 13:01 Kada je izgrađena spojna pruga Gaj - Krivaja, dobila se baš ona prava Unska pruga, odnosno pruga koja je pratila Unu od izvora (Srb) do ušća (Jasenovac). Danas ništa od toga nema. Ja sam iz Gračaca, dobro znam lokacije u Lici, Karlovcu (gdje sam stanovao), pa Sisak (bila je romantična pruga Karlovac - Glina - Petrinja - Caprag). Jedno vrijeme su pokušavali spašavati Unsku prugu izletničkim vlakom Bihać - Loskun - Štrbački Buk - Martin Brod, ali džaba. Do 1991. punkt Sunja, bilo je jedno od najfrekventnijih željezničkih čvorišta u Jugoslaviji. Nije bilo tko mogao nositi crvenu kapu u Sunji. Samo najspretnijim otpravnicima je mogla biti povjerena ta radna pozicija u Sunji. Zanima me, tko je fizički rukovodio promjenama položaja skretnica na rasputnicama Krivaja i Gaj i opis tog posla? Kakvo je bilo grijanje tih skretnica? Spomenut je Dobrljin u nekoliko postova. O Dobrljinu ću pitati nešto u poglavlju koji pokriva BiH. Ovdje samo pitam za Kozibrod. Da li su mještani Kozibroda išli na vlak u Volinju ili je bila neka skela do Dobrljina?
Daj jednom normalno reci tko si i odakle si, a nemoj se stalno skrivati pod nekakvim nickovima.
Za admina - koliko ce se ovom liku tolerirati da otvori lažnih profila ovdje?

pozdrav
toma

Re: Hrvatska

Poslato: 09 Mar 2024, 14:04
od PECELJ
Stara železnička stanica VIROVITICA na pruzi Koprivnica - Suhopolje.

Virov.jpg
Virov.jpg (123.32 KiB) Pregledano 653 puta
Izvor : ebay

Re: Hrvatska

Poslato: 09 Mar 2024, 18:07
od cvijic
PECELJ piše: 09 Mar 2024, 14:04 Stara železnička stanica VIROVITICA na pruzi Koprivnica - Suhopolje.
Valjda Koprivnica-Osijek.

Virov.jpg
Izvor : ebay

Re: Hrvatska

Poslato: 09 Mar 2024, 18:35
od Toma
PECELJ piše: 09 Mar 2024, 14:04 Stara železnička stanica VIROVITICA na pruzi Koprivnica - Suhopolje.
Hvala na fotki!
Kolodvor je još uvijek isti... Može li netko prepoznati seriju parnjače na fotki?

pozdrav
toma

Re: Hrvatska

Poslato: 09 Mar 2024, 20:19
od Tbilisi
Našao sam odgovor na pitanje:
"Da li su mještani Kozibroda išli na vlak u Volinju ili je bila neka skela do Dobrljina?"

Re: Hrvatska

Poslato: 09 Mar 2024, 20:21
od Tbilisi
Ostala su pitanja:
Tko je fizički rukovodio promjenama položaja skretnica na rasputnicama Krivaja i Gaj i opis tog posla?
Kakvo je bilo grijanje tih skretnica?

Re: Hrvatska

Poslato: 10 Mar 2024, 01:13
od cvijic
Tbilisi piše: 09 Mar 2024, 20:19 Našao sam odgovor na pitanje:
"Da li su mještani Kozibroda išli na vlak u Volinju ili je bila neka skela do Dobrljina?"
Ta skela je prestala sa radom odavno jos 50.-godina.Skelom preko Une pa u Dobrljin na vlak moglo se samo preko ljeta kad je suvo vrijeme jer se islo preko livada.Vecina iz Kozibroda je isla na vlak u Volinju.Vec pocetkom 60.-tih Dvor na Uni je dobio autobuse AUTOPREVOZ DVOR.Isli su autobusi za Glinu,Bos.Novi,Petrinju,Sisak,Zagreb,Kostajnicu.Narocito su bili organizirani prijevozi za Sisak (Zeljezara,Rafinerija) i Kostajnicu (Pounje) tzv.Smjenski autobusi.

Re: Hrvatska

Poslato: 10 Mar 2024, 01:26
od cvijic
Tbilisi piše: 09 Mar 2024, 20:21 Ostala su pitanja:
Tko je fizički rukovodio promjenama položaja skretnica na rasputnicama Krivaja i Gaj i opis tog posla?
Kakvo je bilo grijanje tih skretnica?
Od 1964.-1968.na Rasp.Krivaja i Gaj skretnice se okretale rucno,na svakoj Rasputnici je radio Nadzornik skretnica i skretnicar.Od 1968. kad su Rasputnice ukljucene u el.relejni SS uredjaj skretnicama je rukovao unutarnji otp.vlakova sa SS blok postavnice iz Prometnog ureda st.Sunja.Elektricni grijaci skretnica na skretnicama su ugradjeni 1987.Jedan transformator sa 25 KV na 220V na portalu Rasp.Krivaja i jedan na Rasp.Gaj.Sve funkcionisalo ko Svicarski sat.1995. sve ostalo i poslije 1995. sve nestalo.

Re: Hrvatska

Poslato: 10 Mar 2024, 01:30
od cvijic
A taj Motel SKELA u Kozibrodu je napravljen na mjestu gdje je nekad bila skela i po tom je i dobio ime,medjutim u ljeto 1991.u taj Motel su se uselili pripadnici MUP-a HR napravili Policijsku stanicu,i tako je sve nestalo u IX mj.1991.