Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Ovu JNA topografsku kartu sam već spomenuo. Da li je uski kolosijek od stanice Bačevići, pa do stare željezničke stanice Mostar ili barem do Rodoča, bio aktivan kao "industrijski" i nakon puštanja pruge standardnog kolosijeka u saobraćaj?
- Prilozi
-
- M.1.100000.jpg (229.33 KiB) Pregledano 3422 puta
-
- dno.jpg (86.48 KiB) Pregledano 3422 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1879
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Nakon ukidanja uzane pruge Ploče-Sarajevo i otvaranje normalnotračne ostaci komada pruge od sjeverno, Raštan pa kroz Mostar i na jugu, više nikad nije korišten. Jedino je po njemu nekoliko dana godine 1967. negdje na proljeće/ljeto vozio materijalni vlak sa lokomotivom serije 185 i nekoliko vagona. Tada su uzanu prugu trgali. Ovo kada sam napisao nekoliko mjeseci možda je bilo i nekoliko mjeseci? Koji je bio razlog? Sa glavne uzane pruge Mostar-Sarajevo odvajao se industrijski kolosijek u Žitopromet. To je bila mlinarsko pekarska firma gdje se skladištilo žito a pekao se kruh za Mostar. Ako se ne varam tmao su bile i robne zalihe pšenice za BiH. Žito se dopremalo vlakom iz Ploča. Skretnica sa koje se odvajao industrijski kolosijek je bila u redovitom položaju zaključana u pravac. Ključevi su bili u prometnom uredu u Mostaru. Kada se posluživao taj industrijski kolosijek prometnik je rukovacu manevre uz pismeni nalog predavao ključ a ovaj ga je po obavljenom poslu vraćao. Uzana pruga je ukinuta nema više prometnog ureda niti prometnika skretnica se mogla vrtiti kako je tko htio? I tako je dječurlija okrenula skretnicu u skretanje. Materijalni vlak je išao od stare stanice Mostar na sjever prema Raštanima i lokomotiva je iskliznula. Svega se toga sjećam kao da je jučer bilo! Tada je vlak tu ostao, lokomotiva je zagašena i tek nakon nekog vremena je podignuta i potpaljena. Spominjem relaciju Raštani od kud se uzana pruga odvajala i nastavljala desnom stranom rijeke Neretve pa kroz Mostar do Bačević gdje se opet dodirivala normalnotračna pruga. Normalnotračna pruga je od Konjica do Jablanice išla lijevom obalom Neretve do Jablanice gdje je prelazila na desnu stranu. Po desnoj strani je pruga išla do Raštana kada ponovno prelazi na lijevu stranu i kroz novi kolodvor Mostar nastavlja da bi ponovno na desnu stranu prešla u Ortiješu (otprilike 2-3 km prije Bačevića).
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1879
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Zaboravio sam još nešto napisati u prethodnom postu! Uzana pruga je ukinuta početkom studenog (novembra) 1966. Počela se trgati nakon nekih najmanje 6 mjeseci (proljeće/ljeto). U novinama su se pojavljivali tekstovi o ostatku tog komadića pruge dužine petnestak kilometara. pa su se tako pojavile i ideje da ta pruga ostane i da se po njoj organizira nekakav putnički promet. Recim slično tramvajskom ili danas prigradskom prometu. Pruga je išla baš kroz strogi centar Mostara. Napisao sam da je počinjala u Raštanima, tada selo a danas dio grada kao i Bačevići, selo a dans isto dio grada? Pogotovo što je u Bačevićima izgrađen aluminijski kombinat i mnogo ljudi putuje na posao tamo!
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1879
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Moram još nešto napisati oko polemike da li je ili nije u pitanju stanica Cavtat? Zašto tvrdim sa 100% sigurnošću da je? Slik(a)e koje se pojavljuju su iz bečkog arhiva. Koliko znamo vojni arhiv AU monarhije je sigurno dobar i točan. Pa i sad ukoliko nešto tražimo iz tog perioda moguće je naći u bečkim arhivima. Što se tiče izloženosti pruge napadu sa mora u Cavtatu (Zvekovici) je to nemoguće. Pruga je mogla biti izložena samo na dionici od Igala do Zelenike jer je išla uz more. Jedan mali dio otprilike od stajališta Vojski Do pa prema Glavskoj i BiH je bio vidljiv sa mora. Ako je to bilo možda najviše 2-3km?
Za one mlađe tada je sa broda morao viditi u što gađa. Danas ne mora prići ni blizu. Ucrta kordinate i sliku onoga što treba pogoditi i aktivira negdje sa drugog kraja svijeta!
Za one mlađe tada je sa broda morao viditi u što gađa. Danas ne mora prići ni blizu. Ucrta kordinate i sliku onoga što treba pogoditi i aktivira negdje sa drugog kraja svijeta!
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Getalj sa pruge u blizini Dubrovnika.
Izvor : Fb
Izvor : Fb
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Današnji izgled bivše železničke stanice uzanog koloseka GABELA :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8309
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Železnička stanica Dubrovnik 1966.godine.
Na fotografiji je lokomotiva JŽ 83-138
Izvor : ebay
Na fotografiji je lokomotiva JŽ 83-138
Izvor : ebay
- ffbikersar
- Nadzornik pruge
- Poruke: 38
- Pridružen: 06 Maj 2021, 18:23
- Mesto: Sarajevo
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Stanica Ravno danas, pretvorena u hotel
- Prilozi
-
- IMG_20190911_1217423.jpg (106 KiB) Pregledano 1816 puta
- ffbikersar
- Nadzornik pruge
- Poruke: 38
- Pridružen: 06 Maj 2021, 18:23
- Mesto: Sarajevo
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Da li iko zna gdje se mogu naći video snimci sa vozom JŽ serije 802 u dubrovačkoj željezničkoj stanici? I sa serijom 801 - Spahinim "ludim Sarajlijom"?
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju