Lokomotive serije JŽ 122
Poslato: 27 Okt 2013, 14:01
Prenosim tekst o ovim lokomotivama sa slovenačkog foruma o železnicama vlakovi.com:
"Stara oznaka serije: MAV 338=SDŽ 68-78, Nova oznaka serije: JDŽ=HDŽ=JŽ 122, TIP: C, Godina prestanka rada: za II. svjetskog rata
Lokomotive te serije tek tridesetih godina 20. stoljeća postale su dio vučnoga parka ondašnje željezničke direkcije u Zagrebu. Vukle su lake teretne vlakove, i to uglavnom na pruzi od Zagreba do Varaždina. Puno su bile iskorištavane pod HDŽ-ovom upravom od 1941. do 1945. kao zamjena za lokomotive oštećene u ratnim djelovanjima. Iz prometa su se počele povlačiti i kasirati nakon II. svjetskoga rata, točnije pedesetih godina 20. stoljeća.
Lokomotive serije JDŽ/HDŽ/JŽ 122 najprije su bile građene za potrebe Srbije u Balkanskim ratovima. Njihove posebnosti bile su plosnati parorazvodnici, unutarnje kormilo Stephenson i ručna kočnica na tenderu, nisko ležeći kotao, produljena dimna komora (dimnica), visoki dimnjak i kotači smješteni s unutarnje strane okvira (frema).
Nakon I. svjetskoga rata od lokomotiva te serije za promet su ostale sposobne 33 lokomotive, a 1933. ondašnjemu JŽ-u pripalo je 11 lokomotiva.
Najveća brzina: 45Km/h
Snaga 302 kW
Masa lokomotive u službi: 40,2 t
Duljina lokomotive s tenderom: 15.316 mm"
http://www.google.com
"Stara oznaka serije: MAV 338=SDŽ 68-78, Nova oznaka serije: JDŽ=HDŽ=JŽ 122, TIP: C, Godina prestanka rada: za II. svjetskog rata
Lokomotive te serije tek tridesetih godina 20. stoljeća postale su dio vučnoga parka ondašnje željezničke direkcije u Zagrebu. Vukle su lake teretne vlakove, i to uglavnom na pruzi od Zagreba do Varaždina. Puno su bile iskorištavane pod HDŽ-ovom upravom od 1941. do 1945. kao zamjena za lokomotive oštećene u ratnim djelovanjima. Iz prometa su se počele povlačiti i kasirati nakon II. svjetskoga rata, točnije pedesetih godina 20. stoljeća.
Lokomotive serije JDŽ/HDŽ/JŽ 122 najprije su bile građene za potrebe Srbije u Balkanskim ratovima. Njihove posebnosti bile su plosnati parorazvodnici, unutarnje kormilo Stephenson i ručna kočnica na tenderu, nisko ležeći kotao, produljena dimna komora (dimnica), visoki dimnjak i kotači smješteni s unutarnje strane okvira (frema).
Nakon I. svjetskoga rata od lokomotiva te serije za promet su ostale sposobne 33 lokomotive, a 1933. ondašnjemu JŽ-u pripalo je 11 lokomotiva.
Najveća brzina: 45Km/h
Snaga 302 kW
Masa lokomotive u službi: 40,2 t
Duljina lokomotive s tenderom: 15.316 mm"
http://www.google.com