"Pruga Beograd-Bar je međunarodna železnička linija izgrađena u SFRJ, dužine 476 km. Povezala je glavni grad države sa morskom lukom.
Zakon o izgradnji ove pruge u SFRJ je donet 1966. godine, ali je već 1971. zakon ukinut, a dalju izgradnju su preuzele odvojeno SR Srbija i SR Crna Gora. Pruga je kompletirana 27. novembra 1975. godine spajanjem šina desetak kilometara južno od Kolašina. Na teritoriji Srbije se nalazi 301 km, a na teritoriji Crne Gore 175 km. Najviša tačka pruge je u Kolašinu, 1.032 m. Najveći uspon je na deonici Podgorica-Bijelo Polje 25 promila. Granična stanica između država je Gostun.
Prilikom gradnje pruge se nije puno obratilo pažnje na činjenicu da 9 km pruge prolazi kroz teritoriju Bosne i Hercegovine, ali je to kasnije postalo prilično zanimljivo. Na teritoriji Republike Srpske danas postoji stanica Štrpci, ali tu voz ne staje već služi samo kao stanica za posebne situacije.
Postoji 254 tunela u ukupnoj dužini 114,4 km. Najduži tunel je „Sozina“ na deonici Podgorica—Bar od 6.170 m. Sledeći tuneli po dužini su „Zlatibor“(6.139m), „Trebešnica“, „Goleš“.
Duž pruge postoji 234 mosta u ukupnoj dužini od 14,6 km.
Most iznad Male Rijeke je jedan od najviših u Evropi. Dužine je oko 500, a visine 200 m. Radovi su trajali 4 godine. U stubove je ugrađeno 23.000 kubnih metara betona, a čelična konstrukcija je težine 25.000 tona."


