Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Sve vezano za nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori
Hum
Šef stanice
Poruke: 341
Pridružen: 27 Nov 2021, 17:56

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od Hum »

Садашњи изглед некадашње зграде станице Цавтат у Звековици
Prilozi
3.jpg
3.jpg (437.49 KiB) Pregledano 2375 puta
1.jpg
1.jpg (414.56 KiB) Pregledano 2375 puta
9.jpg
9.jpg (462.85 KiB) Pregledano 2375 puta

Hum
Šef stanice
Poruke: 341
Pridružen: 27 Nov 2021, 17:56

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od Hum »

Превише празних реченица:
mali.paja piše:
Upravo se vlak spustio od Vojskog Dola pa preko okretnog tunela Mihanići i ukrižja/ukrsnice Mihanići ili kako su nekad rabili meni dragu riječ mimoilaznice Mihanići stao u Cavtatu. Vlak se počeo spuštati padom od 25%o već iz BiH točnije ukrsnice Glavska. Na vlaku su 2 lokomotive. Prva zaprežna je Klose lokomotiva ili kako su je zvali i radijalka JDŽ/JŽ serija 185 dok je druga vozna lokomotiva serije JDŽ/JŽ 83. Osoblje vuče je te lokomotive serije 83 kolokvijalno nazivalo i HILJADARKE. Prve lokomotive nosile su najprije oznaku serije 1000 (tisuću/hiljadu). Na tu brojku dodavao se inventarski (redni broj) Tako su prve lokomotive na zasićenu paru imale dvocifrene inventarske brojebe a kasnije lokomotive na pregrijanu paru ili kako je osoblje vuče kolokvijalno govorilo blizne lokomotive dobilo inventarske trocifrene brojeve brojeve. Tako su za prve lokomotive kazali hiljadarke podserije "0" a za kasnije hiljadarke podserija "100". To je sve bilo tako dok nije došlo do nove numeracije JDŽ. U Cavtatu je bila i vodostanica gdje su lokomotive redovito uzimale vodu. Jedine lokomotive koje nisu kod vlakova sa prijevozom putnika uzimale vodu bile su lokomotive serija 83 i 85 koje su imale veliki četveroosovinski tender. Iako ima i dalje uspona prema Zeleniki glavni razlog zašto su 2 lokomotive na vlaku je bio propis da svi vojni vlakovi MORAJU imati 2 lokomotive na vlaku! Pa taman da je vlak od 1-2 vagona! U ovom vlaku su mornarički časnici AU monarhije. U Cavtatu je uz namirivanje i pregled lokomotiva bio i doručak za te časnike.
Vozio sam se prugom Zelenika-Uskoplje-Hum. Bio sam i u Konavlima u selima Duba i Stravča!

Прва слика није Звековица ("Цавтат").
Prilozi
3.jpg
3.jpg (174.58 KiB) Pregledano 2373 puta
1.jpg
1.jpg (370.68 KiB) Pregledano 2373 puta
3.jpg
3.jpg (468.91 KiB) Pregledano 2373 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8015
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od PECELJ »

ISpod tvrđave i malog tunela prolazi uzana pruga Herceg Novi-Zelenika :


404164560_10224674742040259_8874081623674657558_n.jpg
404164560_10224674742040259_8874081623674657558_n.jpg (233.75 KiB) Pregledano 1338 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8015
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od PECELJ »

Pruga kroz HERCEG NOVI :


404175622_10224674741160237_6178964407555703229_n.jpg
404175622_10224674741160237_6178964407555703229_n.jpg (249.42 KiB) Pregledano 1297 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8015
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poruka od PECELJ »

Tunel LALOVINE (178m) između Meljina i Zelenike na uzanoj pruzi Uskoplje-Zelenika.

Snimak je iz 1906.godine.

Zelenika 1906..jpg
Zelenika 1906..jpg (276.53 KiB) Pregledano 128 puta

Danas je on obnovljen i omogućava prolaz pešacima :

161377799_4074029992642237_5648318865798942580_n Lalovina.jpg
161377799_4074029992642237_5648318865798942580_n Lalovina.jpg (137.41 KiB) Pregledano 128 puta
161407826_4074029599308943_8782520927018939820_n lalovina.jpg
161407826_4074029599308943_8782520927018939820_n lalovina.jpg (70.22 KiB) Pregledano 128 puta
Izvor : Fb

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju