Stranica 57 od 61

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poslato: 23 Avg 2022, 10:30
od cira-1
Stara razglednica Herceg Novog
razglednice-lepetic_hn_10.jpg
razglednice-lepetic_hn_10.jpg (45.29 KiB) Pregledano 1823 puta

Izvor : Fb

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poslato: 27 Avg 2022, 12:13
od PECELJ
Železnička stanica Herceg Nivi. verovatno posleratna fotografija.

Kompozicija na putu ka Uskoplju sa lokomotivom serije 83 na čelu-


HN.jpg
HN.jpg (175.57 KiB) Pregledano 1737 puta

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poslato: 02 Sep 2022, 10:19
od cira-1
Na ovom delu slike iz 60-tih vidi se stanična zgrada zaklonjena drvećem i magacin
Na ovom delu slike iz 60-tih vidi se stanična zgrada zaklonjena drvećem i magacin.jpg
Na ovom delu slike iz 60-tih vidi se stanična zgrada zaklonjena drvećem i magacin.jpg (121.23 KiB) Pregledano 1644 puta

Izvor ; Fb

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poslato: 10 Sep 2022, 11:57
od PECELJ
Herceg Novi negde oko 1940.godine a možda i ranije.

Kad se uveća slika vidi se neki vagon na drugom koloseku, koji kO S jw alwp ?
Negde je visalo da se tu ostavljao dvorski voz Kraljice Marije ?

Херцег Нови - Око 1940. год..jpg
Херцег Нови - Око 1940. год..jpg (283.81 KiB) Pregledano 1501 put

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poslato: 10 Sep 2022, 15:05
od PECELJ
PECELJ piše: 10 Sep 2022, 11:57 Herceg Novi negde oko 1940.godine a možda i ranije.

Kad se uveća slika vidi se neki vagon na drugom koloseku, koji kO S jw alwp ?
Negde je visalo da se tu ostavljao dvorski voz Kraljice Marije ?


Херцег Нови - Око 1940. год..jpg
izvinjavam se ! Druga rečenica treba da glasi :
Kad se uveća slika vidi se neki vagon na drugom koloseku, koji je izgleda slep ?

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poslato: 10 Sep 2022, 23:27
od mali.paja
Bio je to utovarno/istovarni kolosijek za teretne vagone. Kako je ionako bio skučen prostor u H.Novom drugačije se nije moglo to izvesti.
Što se tiče ostavljanja dvorskih vagona to ako se ostavljalo je bilo u krajnjem kolodvoru Zelenika. Tamo je ipak bila i ložionica i više zaposlenika pa se ako je što trebalo i raditi bilo lakše i jednostavnije.

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poslato: 11 Sep 2022, 10:56
od PECELJ
Hvala g.mali.paja na objašnjenju !

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poslato: 15 Sep 2022, 11:24
od PECELJ
Ovih dana saznadoh da je novu zgradu železničke stanice Herceg Novi izgradio gradonačelnik Mirko Komnenović 1934.godine-

Tog trenutka je verovatno umesto prolazne stanice, Herceg novi bila stanica sa dva koloseka (Ukrsnica).
Fotografija je iz perioda 38.41.godina.

Херцег Нови - 1938. - 1941. год..jpg
Херцег Нови - 1938. - 1941. год..jpg (706.27 KiB) Pregledano 1380 puta

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poslato: 21 Sep 2022, 11:25
od PECELJ
U TOPLOJ, neposredno pre Herceg Novog, 1932.godine postojao je Železnički dom.

Pretpostavljam da je tu spavalo železničko osoblje, došlo sa strane,
jer je u to vreme bilo malo školovanih železničara na tom prostoru.

Топла - 1932. год..jpg
Топла - 1932. год..jpg (381.97 KiB) Pregledano 1262 puta

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika

Poslato: 21 Sep 2022, 23:41
od mali.paja
Konačište za željezničko osoblje je bilo na samoj željezničkoj stanici Zalenika. Zelenika je imala 6 parnih lokomotiva serije 83 i malu manevarku Zeta koja je stigla ukidanjem uzane pruge Bar-Virpazar. Ta lokomotiva Zeta je bila za kolosijek 750mm. Zelenika je imala i svoje konduktere kao i vlakovođe (vozovođe). Tko je onda spavao u konačištu u Zeleniki? Kako koju godinu brzi vlak sezonac je vozilo strojno (mašinsko) osoblje domicilne ložionice Mostar. Mostarci su na JŽ-u imali najduži vučni rajon na uzanim prugama. Napisao sam kako koju godinu da je to bilo. Nekad je taj brzi išao u Zeleniku a grupu vagona za Dubrovnik ostavljao na Uskoplju. Dubrovčani su sa svojim lokomotivama onda to spuštali u Dubrovnika. Neki vozni red brzi je išao u Dubrovnik a grupu vagona za Zeleniku ostavljao je na Uskoplju i to su onda Zeleničani vukli sa svojim lokomotivama. Najčešće su te vlakove vukle lokomotive serije 85 sa velikim četvoroosovinskim tenderom. Vlakovođe i kondukteri su isto bili drugih domicila koji su spavali dole. Osim osoblja sa klasičnim garniturama u Zeleniku su isto tako sa brzim sezoncom kako koju godinu znali voziti MOT serije 801. To osoblje strojovođa + pomoćnik + kondukter bili su domicila Sarajevo. Poslije ukidanja uzane pruge Ploče-Sarajevo kada su se pojavili MOT serije 802 u Zeleniki je spavalo osoblje tada domicila Čapljina. Samo to je bilo dosta kratko. Možda najviše godinu ili godinu i pol?