Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Stara razglednica Herceg Novog
Izvor : Fb
Izvor : Fb
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Železnička stanica Herceg Nivi. verovatno posleratna fotografija.
Kompozicija na putu ka Uskoplju sa lokomotivom serije 83 na čelu-
Kompozicija na putu ka Uskoplju sa lokomotivom serije 83 na čelu-
- cira-1
- Ministar železnica
- Poruke: 2470
- Pridružen: 30 Mar 2012, 19:43
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Na ovom delu slike iz 60-tih vidi se stanična zgrada zaklonjena drvećem i magacin
Izvor ; Fb
Izvor ; Fb
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Herceg Novi negde oko 1940.godine a možda i ranije.
Kad se uveća slika vidi se neki vagon na drugom koloseku, koji kO S jw alwp ?
Negde je visalo da se tu ostavljao dvorski voz Kraljice Marije ?
Kad se uveća slika vidi se neki vagon na drugom koloseku, koji kO S jw alwp ?
Negde je visalo da se tu ostavljao dvorski voz Kraljice Marije ?
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
izvinjavam se ! Druga rečenica treba da glasi :
Kad se uveća slika vidi se neki vagon na drugom koloseku, koji je izgleda slep ?
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Bio je to utovarno/istovarni kolosijek za teretne vagone. Kako je ionako bio skučen prostor u H.Novom drugačije se nije moglo to izvesti.
Što se tiče ostavljanja dvorskih vagona to ako se ostavljalo je bilo u krajnjem kolodvoru Zelenika. Tamo je ipak bila i ložionica i više zaposlenika pa se ako je što trebalo i raditi bilo lakše i jednostavnije.
Što se tiče ostavljanja dvorskih vagona to ako se ostavljalo je bilo u krajnjem kolodvoru Zelenika. Tamo je ipak bila i ložionica i više zaposlenika pa se ako je što trebalo i raditi bilo lakše i jednostavnije.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Hvala g.mali.paja na objašnjenju !
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Ovih dana saznadoh da je novu zgradu železničke stanice Herceg Novi izgradio gradonačelnik Mirko Komnenović 1934.godine-
Tog trenutka je verovatno umesto prolazne stanice, Herceg novi bila stanica sa dva koloseka (Ukrsnica).
Fotografija je iz perioda 38.41.godina.
Tog trenutka je verovatno umesto prolazne stanice, Herceg novi bila stanica sa dva koloseka (Ukrsnica).
Fotografija je iz perioda 38.41.godina.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8240
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
U TOPLOJ, neposredno pre Herceg Novog, 1932.godine postojao je Železnički dom.
Pretpostavljam da je tu spavalo železničko osoblje, došlo sa strane,
jer je u to vreme bilo malo školovanih železničara na tom prostoru.
Pretpostavljam da je tu spavalo železničko osoblje, došlo sa strane,
jer je u to vreme bilo malo školovanih železničara na tom prostoru.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1864
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Konačište za željezničko osoblje je bilo na samoj željezničkoj stanici Zalenika. Zelenika je imala 6 parnih lokomotiva serije 83 i malu manevarku Zeta koja je stigla ukidanjem uzane pruge Bar-Virpazar. Ta lokomotiva Zeta je bila za kolosijek 750mm. Zelenika je imala i svoje konduktere kao i vlakovođe (vozovođe). Tko je onda spavao u konačištu u Zeleniki? Kako koju godinu brzi vlak sezonac je vozilo strojno (mašinsko) osoblje domicilne ložionice Mostar. Mostarci su na JŽ-u imali najduži vučni rajon na uzanim prugama. Napisao sam kako koju godinu da je to bilo. Nekad je taj brzi išao u Zeleniku a grupu vagona za Dubrovnik ostavljao na Uskoplju. Dubrovčani su sa svojim lokomotivama onda to spuštali u Dubrovnika. Neki vozni red brzi je išao u Dubrovnik a grupu vagona za Zeleniku ostavljao je na Uskoplju i to su onda Zeleničani vukli sa svojim lokomotivama. Najčešće su te vlakove vukle lokomotive serije 85 sa velikim četvoroosovinskim tenderom. Vlakovođe i kondukteri su isto bili drugih domicila koji su spavali dole. Osim osoblja sa klasičnim garniturama u Zeleniku su isto tako sa brzim sezoncom kako koju godinu znali voziti MOT serije 801. To osoblje strojovođa + pomoćnik + kondukter bili su domicila Sarajevo. Poslije ukidanja uzane pruge Ploče-Sarajevo kada su se pojavili MOT serije 802 u Zeleniki je spavalo osoblje tada domicila Čapljina. Samo to je bilo dosta kratko. Možda najviše godinu ili godinu i pol?
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 28 gostiju