Železnice na solunskom frontu
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Železnice na solunskom frontu
Sad vidim da je ovaj autor falio na standardno nepouzdanoj "wikipedia". Udaljenost od stanice Elešnica i stanice Zlatarevo, nije mogla biti svega 600 metara.
Danas, nedaleko od lijeve obale rijeke Strumice, postoji cestovni granični prijelaz Novo Selo (Sjeverna Makedonija) - Zlatarevo (Bugarska).
Ako je stanica Zlatarevo bila na km 31.0 od stanice General Dimitrov, a projektirana stanica Novo Selo na km 40.9, od stanice General Dimitrov, onda je udaljenost između stanice Zlatarevo i projektirane stanice Novo Selo bilo oko 10 km, što se može prihvatit.
Negdje sam pročitao da su kolosijeci bili postavljeni do km 37, odnosno, da je nedostajalo još oko 4 km da se uspostavi promet do stanice Novo Selo.
Da je uspostavljen promet do stanice Novo Selo, država Sjeverna Makedonija bi mogla pridodati još jednu tesnolinejku.
Ali, ipak, možda može proć nešto drugo. Često, kad se grade pruge, onda se koriste radni vlakovi za dopremanje šina.
Jako važan je podatak (ako je istinit, odnosno ako sam ga dobro zapamtio) o "km 37", jer je ta mikrolokacija morala biti zapadno od graničnog prijelaza, kojeg sam napisao.
Znači, postoje izgledi da država Sjeverna Makedonija dopiše još jednu uskotračnu željeznicu, prema kriteriju "radnih vlakova", ali to neće bit jednostavno dokazat.
Danas, nedaleko od lijeve obale rijeke Strumice, postoji cestovni granični prijelaz Novo Selo (Sjeverna Makedonija) - Zlatarevo (Bugarska).
Ako je stanica Zlatarevo bila na km 31.0 od stanice General Dimitrov, a projektirana stanica Novo Selo na km 40.9, od stanice General Dimitrov, onda je udaljenost između stanice Zlatarevo i projektirane stanice Novo Selo bilo oko 10 km, što se može prihvatit.
Negdje sam pročitao da su kolosijeci bili postavljeni do km 37, odnosno, da je nedostajalo još oko 4 km da se uspostavi promet do stanice Novo Selo.
Da je uspostavljen promet do stanice Novo Selo, država Sjeverna Makedonija bi mogla pridodati još jednu tesnolinejku.
Ali, ipak, možda može proć nešto drugo. Često, kad se grade pruge, onda se koriste radni vlakovi za dopremanje šina.
Jako važan je podatak (ako je istinit, odnosno ako sam ga dobro zapamtio) o "km 37", jer je ta mikrolokacija morala biti zapadno od graničnog prijelaza, kojeg sam napisao.
Znači, postoje izgledi da država Sjeverna Makedonija dopiše još jednu uskotračnu željeznicu, prema kriteriju "radnih vlakova", ali to neće bit jednostavno dokazat.
- Prilozi
-
- 2018-12-25 18.20.29_29.jpg (118.17 KiB) Pregledano 7658 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Železnice na solunskom frontu
Dodajem još dvije skice na kojoj su označene zapadne granice države Bugarske za vrijeme WW1.
Naime, od 1913. godine, pa do mirovnih konferencija koje su uslijedile nakon WW1, Strumica je bila dio teritorija Bugarske, što mlađi čitatelji foruma možda ne znaju.
Naime, od 1913. godine, pa do mirovnih konferencija koje su uslijedile nakon WW1, Strumica je bila dio teritorija Bugarske, što mlađi čitatelji foruma možda ne znaju.
- Prilozi
-
- IMG-a910b7c85566b6e0059d4af8295e7193-V.jpg (204.92 KiB) Pregledano 7654 puta
-
- IMG-bc8a4be68a1ada09640ef0ddeb9d5b99-V.jpg (221.27 KiB) Pregledano 7654 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Železnice na solunskom frontu
Ništa od "km 37". Ispravan podatak je: "km 34".
Nažalost, država Sjeverna Makedonija, ni po kojoj osnovi ne može pripisati neku dionicu uskotračne pruge pokraj rijeke Strumice.
Dakle, zamišljena pruga: Pripečene (General Dimitrov) - Petrič - Elešnica - Zlatarevo - Novo Selo - Strumica, bila je realzirana samo do "km 34", a pripadajuća mikrolokacija ne prelazi današnju granicu između država Bugarske i Sjeverne Makedonije.
Za utjehu, evo dvije fotografije s pruge ("600"): General Dimitrov (Pripečene) - Petrič
Nažalost, država Sjeverna Makedonija, ni po kojoj osnovi ne može pripisati neku dionicu uskotračne pruge pokraj rijeke Strumice.
Dakle, zamišljena pruga: Pripečene (General Dimitrov) - Petrič - Elešnica - Zlatarevo - Novo Selo - Strumica, bila je realzirana samo do "km 34", a pripadajuća mikrolokacija ne prelazi današnju granicu između država Bugarske i Sjeverne Makedonije.
Za utjehu, evo dvije fotografije s pruge ("600"): General Dimitrov (Pripečene) - Petrič
- Prilozi
-
- 2018-12-25 22.41.36.jpg (163.92 KiB) Pregledano 7650 puta
-
- 2018-12-25 22.42.20.jpg (142.36 KiB) Pregledano 7650 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Železnice na solunskom frontu
Čitajući detaljnije tekst, kojeg sam jučer "postao" na forumu:
Dalje, našao sam članak iz bugarskog tiska o planu gradnje željezničke pruge Strumica - Petrič. Međutim, članak je iz 2001. godine, pa mi se čini da će željezničko povezivanje Strumice i Petriča ostat san (jedan iz dugog niza nerealiziranih balkanskih projekata).
zaključio sam da valja pribaviti originalne zapise koje je ostavio artiljerijski pukovnik bugarske vojske Руси Лудогоров. Pukovnikove zapise nisam mogao naći na internetu, ali ima načina kako doći do tih zapisa. Treba ići u Sofiju i tamo potražiti prema uputstvima, koja su predstavljena u prilogu.
Димитър Деянов.
За да се синхронизира по-добре управлението на железниците и на железопътните войски, командирът на железопътната дружина полковник Руси Лудогоров внася в ЩДА предложение за сформиране на военновременен орган – Висше военно управление на железниците, което да обедини експлоатационната и строителната дирекция на БДЖ със съществуващите ж п части.
Dalje, našao sam članak iz bugarskog tiska o planu gradnje željezničke pruge Strumica - Petrič. Međutim, članak je iz 2001. godine, pa mi se čini da će željezničko povezivanje Strumice i Petriča ostat san (jedan iz dugog niza nerealiziranih balkanskih projekata).
- Prilozi
-
- IMG-7c8ca681176bff237d2db08dac36ad72-V.jpg (225.76 KiB) Pregledano 7640 puta
-
- Plan.jpg (146.07 KiB) Pregledano 7640 puta
-
- Pružni radnik
- Poruke: 1
- Pridružen: 10 Jan 2018, 20:39
- Kontakt:
Re: Železnice na solunskom frontu
g.Legas,
Nemogu da razumem dali ste vozoljubitel ili "politicar" pa isticete neke politicke pamflete u svo tekstu "Zeleznice na solunskom frontu"
- Odakle vam naziv u vasem tekstu - .... da država Sjeverna Makedonija dopiše ... Nažalost, država Sjeverna Makedonija,....
No to ostavljam vama i vasoj savesti
A sa druge strane
- Znajuci da se tokom kojekakvih ratova u samo godinu dana moglo nekoliko puta menjati granice (u ovom slucaju Strumice koju navodite)
Tako da
- Prema Vasoj tezi izlazi da prva pruga iz 1860 na delu Medzumurja ustvari nemoze da pisete da je to prva pruga Hrvatske nego Austrije t.e Ungarije.
A TO DOKLE SE STIGLA PRUGA, E TO JE TEMA ZA PRAVOG LJUBITELJA I ISTRAZIVACA
Budite mi dobro,
Vladimir Petkov, Skopje, Republika MAKEDONIJA.
====== MOLIM OBRISATI KAD BUDE PROCITANO ======
Nemogu da razumem dali ste vozoljubitel ili "politicar" pa isticete neke politicke pamflete u svo tekstu "Zeleznice na solunskom frontu"
- Odakle vam naziv u vasem tekstu - .... da država Sjeverna Makedonija dopiše ... Nažalost, država Sjeverna Makedonija,....
No to ostavljam vama i vasoj savesti
A sa druge strane
- Znajuci da se tokom kojekakvih ratova u samo godinu dana moglo nekoliko puta menjati granice (u ovom slucaju Strumice koju navodite)
Tako da
- Prema Vasoj tezi izlazi da prva pruga iz 1860 na delu Medzumurja ustvari nemoze da pisete da je to prva pruga Hrvatske nego Austrije t.e Ungarije.
A TO DOKLE SE STIGLA PRUGA, E TO JE TEMA ZA PRAVOG LJUBITELJA I ISTRAZIVACA
Budite mi dobro,
Vladimir Petkov, Skopje, Republika MAKEDONIJA.
====== MOLIM OBRISATI KAD BUDE PROCITANO ======
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Železnice na solunskom frontu
Poštovani g. Petkov, moja pogreška je bila u jednom slovu, jer sam napisao "Sjeverna Makedonija", a ispravno je Severna Makedonija:Vladimir piše:g.Legaz,
Nemogu da razumem dali ste vozoljubitel ili "politicar" pa isticete neke politicke pamflete u svo tekstu "Zeleznice na solunskom frontu"
- Odakle vam naziv u vasem tekstu - .... da država Sjeverna Makedonija dopiše ... Nažalost, država Sjeverna Makedonija,....
No to ostavljam vama i vasoj savesti
A sa druge strane
- Znajuci da se tokom kojekakvih ratova u samo godinu dana moglo nekoliko puta menjati granice (u ovom slucaju Strumice koju navodite)
Tako da
- Prema Vasoj tezi izlazi da prva pruga iz 1860 na delu Medzumurja ustvari nemoze da pisete da je to prva pruga Hrvatske nego Austrije t.e Ungarije.
A TO DOKLE SE STIGLA PRUGA, E TO JE TEMA ZA PRAVOG LJUBITELJA I ISTRAZIVACA
Budite mi dobro,
Vladimir Petkov, Skopje, Republika MAKEDONIJA.
https://vlada.mk/node/16761?ln=mk
Što se tiče pruge Pragersko - Nagykanizsa [prilog], ja nisam napisao ovaj članak, pa me čudi zbog čega ste mene "prozvali"?
http://www.railfaneurope.net/ric/Medjimurje.htm
Jedino o čemu sam ja pisao se odnosilo na skicu koju je izradio Nenad Govedarević, u dijelu koji je pogrešnan, a kojise odnosi na vojnu prugu do grada Strumice.
Naime, grad Strumica nikad nije imao željezničku prugu, niti su pokraj rijeke Strumica, na teritoriju koji obuhvaća država Severna Makedonija, bile postavljene željezničke šine, bilo kakve vrste.
- Prilozi
-
- IMG-82b893f24b4d8f94d20aaa0e633f99d7-V.jpg (129.87 KiB) Pregledano 7372 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Železnice na solunskom frontu
Vladimir piše:A TO DOKLE SE STIGLA PRUGA, E TO JE TEMA ZA PRAVOG LJUBITELJA I ISTRAZIVACA
Igor Legaz piše:
Jedino o čemu sam ja pisao se odnosilo na skicu koju je izradio Nenad Govedarević, u dijelu koji je pogrešan, a koji se odnosi na vojnu prugu do grada Strumice.
Naime, grad Strumica nikad nije imao željezničku prugu, niti su pokraj rijeke Strumica, na teritoriju koji obuhvaća država Severna Makedonija, bile postavljene željezničke šine, bilo kakve vrste.
Vi, gospodine Petkov, kritizirate mene za skicu koju je izradio Nenad Govedarević. Ja nisam "istraživač", ali mi to ne oduzima pravo da napišem ono što sam zaključio, uspoređujući spornu skicu (prilog 1), s analizom "pravog istraživača" (prilog 2).
Ako Vi imate nekih drukčijih podataka, molim Vas da to napišete.
- Prilozi
-
- 2018-12-25 19.12.03.jpg (242.56 KiB) Pregledano 7354 puta
-
- 2018-12-25 18.20.29_29.jpg (118.17 KiB) Pregledano 7354 puta
-
- 2018-12-25 19.38.05.jpg (214.69 KiB) Pregledano 7354 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Železnice na solunskom frontu
Solun (Θεσσαλονίκη)
Prilog 1
Karta (M = 1 : 200000) iz 1914. godine, na kojoj su ucrtani željeznički kolosijeci u luci Solun.
Prilog 2
Ruski vojnici 1916. godine, u luci Solun.
Prilog 3
Nedemontirane željezničke šine u luci Solun.
Prilog 1
Karta (M = 1 : 200000) iz 1914. godine, na kojoj su ucrtani željeznički kolosijeci u luci Solun.
Prilog 2
Ruski vojnici 1916. godine, u luci Solun.
Prilog 3
Nedemontirane željezničke šine u luci Solun.
- Prilozi
-
- Solun.1914.jpg (207.93 KiB) Pregledano 7329 puta
-
- Solun.Rusi.1916.jpg (184.78 KiB) Pregledano 7329 puta
-
- Solun.nedemontirane.sine.jpg (229.7 KiB) Pregledano 7329 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Železnice na solunskom frontu
SolunIgor Legaz piše:Solun (Θεσσαλονίκη)
Prilog 1
Karta (M = 1 : 20000) iz 1914. godine, na kojoj su ucrtani željeznički kolosijeci u luci Solun.
Prilog 2
Ruski vojnici 1916. godine, u luci Solun.
Prilog 3
Nedemontirane željezničke šine u luci Solun.
Prilog 1
Karta (M = 1 : 20000) iz 1905. (dok je Solun bio pod sultanatskom upravom), da se vidi kako tada željeznički kolosijeci nisu dosezali do mora.
Prilog 2
Ruski vojnici marširaju rivom u Solunu, 1916.
- Prilozi
-
- Solun.1905.jpg (206.52 KiB) Pregledano 7318 puta
-
- Solun.riva.Rusi.1916.jpg (206.67 KiB) Pregledano 7318 puta
-
- Direktor železnice
- Poruke: 523
- Pridružen: 17 Maj 2018, 16:01
- Kontakt:
Re: Železnice na solunskom frontu
Hvala, g. Darko, na informaciji, kako je Dževad Juzbašić istraživao
Sovjeti su napravili topografske karte (M = 1 : 50000) područja oko Strumice, ali nama treba stanje pred kraj prvog svjetskog rata
U ovom slučaju bi bile važne bugarske vojne karte i nacrti.železocestnik piše:Igor Legaz, pozdravljen,
ja imam samo jednu primjedbu o retrogradnom radu.
Iz loših geografskih mapa pogađate, šta je sve naopako u mapama.
Ako želite nači, kako se je projektiralo i posle radilo, treba da idete u arhive.
Tamo je sve, od početne ideje, idejnih projekata, izvedenih radova. To je pravi put.
Tako je radio i Dr.sc. Dževad Juzbašić doktorsku disertaciju:
pozdrav
Darko
Sovjeti su napravili topografske karte (M = 1 : 50000) područja oko Strumice, ali nama treba stanje pred kraj prvog svjetskog rata
- Prilozi
-
- 2019-05-18 17.26.05_05_05.jpg (249.86 KiB) Pregledano 6857 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju