Stranica 87 od 88

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 11 Dec 2022, 01:11
od mali.paja
PECELJ piše: 10 Dec 2022, 13:23 Železnička stanica Sarajevo Novo 1966.godine.

Lokomotiva serije 72 izvlači kompoziciju za Titograd do Stanice Sarajevo.
Tamo će je preuzeti verovatno lokomotiva serije 85.



SA.jpg
Izvor : francuski časopis iz 63 godine.
Lokomotiva izvlači vlak '66. godine a slika je iz časpopisa iz '63.?
Ovo je kraj vlaka. Već je na čelu lokomotiva i čak bih rekao da su 2? Vlak se izvlačio iz kolodvora Sarajevo (stari uzani) i dovlačio do kolodvora Sarajevo Novo. To je sadašnji kolodvor ispod kojeg bio i uzani. Taj dio od uzanog do normalnotračnog kolodvora je napravljen poslije '45. godine. Najvjerovatnije negdje '48 dovršetkom nove normalnotračne pruge Šamac-Sarajevo. Vlak bi se složio u uzanom Sarajevu a manevarka bi ona izvlačila vlak do ispod normalnotračnog kolodvora. Odmah u uzanom kolodvoru bi na vlak sjele 1 ili 2 lokomotive koje bi vukle vlak do Bradine. Manevarka je kod izvlačenja bila sa dimnjakom naprijed dok bi lokomotiv(e)a na drugom kraju bila okrenuta sa tenderom ispred. Po dolazu u kolodvor Sarajevo Novo manevarka bi se otkopčala i vlak je bio spreman za polazak prema Bradini a sada bi lokomotiv(e)a bila sa dimnjakom naprijed i nije više potrebno praviti nikakvu probu kočenja jer je sve napravljeno na uzanom kolodvoru. Na ovoj slici na kraju je poštanski vagon i vidi se završni signal sa strane vagona. Zašto pretpostavljam da su 2 lokomotive na čelu kompozicije? Uspio sam nabrojati nekih 13-14 vagona na slici. Opterećenje 1 lokomotive je nekih 120t. To bi bilo u grubo nekih 6-7 vagona, ovisno o tipu. Antonijević je bio težak oko 20t i da je vlak sastavljen samo od njih to bi bilo 5 vagona. Ovako ima i drugih tipova vagona. Po meni ovaj vlak bi bio u grubo težak nekih 180-200t. Naveo sam težinu Antonijevića dok su drugi tipovi vagona bili teški oko 13-14-15tona. Na ovu težinu potrebno je još dodati težinu putnika koja je bila ugrubo po vagonu nekih 2t. Praktično vlak može vući i jedna lokomotiva ali ipak su 2. U pitanju je putnički vlak pa treba održavati i veću brzinu što se ne bi moglo sa 1 lokomotivom a i kod pokretanja potrebno je dobiti i brže ubrzanje. Prema ovoj slici rekao bih i da će se vlak niz Bradinu prema Konjicu spuštati u 2 dijela.

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 11 Dec 2022, 16:42
od PECELJ
Hvala na objađnjenju g.mali.paja !

Pogrešno napisa godinu. treba umesto 66 da bude 60 !!!

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 12 Jan 2023, 13:28
od PECELJ
Dizel lokomotiva serije 740 na čelu kompozicije ulazi u stanicu BISTRIK iz pravca Sarajeva :

Bistrik.jpg
Bistrik.jpg (216.52 KiB) Pregledano 1286 puta

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 23 Jan 2023, 12:20
od PECELJ
Izgradnja novog mosta na Drini tokom 1925/26.godine u blitini Međeđe.

Stari most nije više mogao izdržati jer su počele da se uzrađuju teže lokomotive i vagoni.

Izgradnja novog železničkog mosta preko Drine kod Medjedje, 15.VI 1926..jpg
Izgradnja novog železničkog mosta preko Drine kod Medjedje, 15.VI 1926..jpg (536.53 KiB) Pregledano 1087 puta
Izvor : T.Nikodijević

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 25 Jan 2023, 13:11
od PECELJ
Železnički most preko Drine kod Medjedje, koji su obnnovili borci Druge železničke brigade, oktobra 1945. :

Železnički most preko Drine kod Medjedje, koji su obnnovili borci Druge železničke brigade, oktobra 1945..jpg
Železnički most preko Drine kod Medjedje, koji su obnnovili borci Druge železničke brigade, oktobra 1945..jpg (342.12 KiB) Pregledano 1050 puta

Izgled mosta posle ukidanja saobraćaja 1978.godine :

Železnički most preko Drine kod Medjedje, posle ukidanja Ćire 1974. g..jpg
Železnički most preko Drine kod Medjedje, posle ukidanja Ćire 1974. g..jpg (333.79 KiB) Pregledano 1050 puta
Izvor : T Nikodijević

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 08 Apr 2023, 12:42
od PECELJ
Istočna pruga 1906.godine.

Dve fotografije železničkog mosta na Drini u blizini Međeđe na početku eksploatacije.

MnD2.jpg
MnD2.jpg (154.42 KiB) Pregledano 681 put
MnD1.jpg
MnD1.jpg (156.48 KiB) Pregledano 681 put

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 10 Apr 2023, 13:01
od PECELJ
ISTOČNA PRUGA 1906.GODINE - deonica Dobrun-Vardište.

Radovi na izgradnji pruge kod tunela No12 :

UntitledT 12 3.jpg
UntitledT 12 3.jpg (122.43 KiB) Pregledano 663 puta

Sarajevo-Ostgrenze_Tunel-12_x3454_zps1ddabbc2 Vis-vard..jpg
Sarajevo-Ostgrenze_Tunel-12_x3454_zps1ddabbc2 Vis-vard..jpg (410.89 KiB) Pregledano 663 puta

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 18 Apr 2023, 12:53
od PECELJ
Železnička stanica VIŠEGRAD 1906.godine, na početku eksploatacije :

Višegrad 1.jpg
Višegrad 1.jpg (143.58 KiB) Pregledano 629 puta

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 21 Apr 2023, 13:16
od PECELJ
Izgadnja mosta i tunela 1906.godine, na pruzi Dobrun - Vardište.

Tun 4.jpg
Tun 4.jpg (185.87 KiB) Pregledano 600 puta

Izgle d kada je sve biko gotovo :

Sl.4 Dobrun - Vardište.jpg
Sl.4 Dobrun - Vardište.jpg (224.78 KiB) Pregledano 600 puta

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poslato: 23 Apr 2023, 10:33
od PECELJ
Posle ratova i rušenja , most je napravljn u ovakvom obliku. I danas postoji !


Sl.4 Dobrun - Vardište 1.jpg
Sl.4 Dobrun - Vardište 1.jpg (272.11 KiB) Pregledano 578 puta