Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Hum
Šef stanice
Poruke: 341
Pridružen: 27 Nov 2021, 17:56

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poruka od Hum »

Недостаје аргумент за тврђење да је на првој слици станица Сарајево. Ништа не значи ако се само напише: "у то будите потпуно сигурни".
colicdusan325 piše: ... što se tiče fotografije, u pitanju je stanica Sarajevo ... u to budite potpuno sigurni ...
Аргументи за Сарајево би могли да буду, на пример, овакви:

* На другој слици лево се види ограда од фабрике "Васо Мискин Црни", а у позадини је иста она шумица, која се види у позадини прве слике.

* На трећој слици испред стрехе је иста она расветна бандера, која се на првој слици види иза браника локомотиве.
Prilozi
5.jpg
5.jpg (127.81 KiB) Pregledano 1102 puta
7.jpg
7.jpg (101.73 KiB) Pregledano 1102 puta
8.jpg
8.jpg (396.09 KiB) Pregledano 1102 puta

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8135
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poruka od PECELJ »

Dežurna partija mašinovođa i ložača ložionie VIŠEGRAD 1956. g.

Lokomotiva je JŽ 85-029-

Dežurna partija ložionie Višegrad, 1956. g..jpg
Dežurna partija ložionie Višegrad, 1956. g..jpg (151.59 KiB) Pregledano 869 puta
Izvor : T.N.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8135
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poruka od PECELJ »

Parna lokomotiva JŽ 83-017 u ložionici VIŠEGRAD , 1974. godine :

Parna lokomotiva 83-017 u ložionici Višegrad, 1974. g.jpg
Parna lokomotiva 83-017 u ložionici Višegrad, 1974. g.jpg (54.3 KiB) Pregledano 763 puta
Izvor :T-N.

colicdusan325
Šef stanice
Poruke: 434
Pridružen: 03 Apr 2012, 19:26
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poruka od colicdusan325 »

a tender od lokomotive serije 85.

mali.paja
Direktor železnice
Poruke: 1855
Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poruka od mali.paja »

Ja bih tekao da je slika ipak malo mlađa ili starija? Mlađa je u odnosu na prošlo vrijeme jer bi ovo bilo negdje '77 možda i kasnije. Starija je jer je 3-4 godine više od '74. Zašto to TVRDIM? Dana 01.05.1975. vozio sam se vlakom iz Ustiprače do Foče. Vlak je vukla lokomotiva 83-017 sa malim dvoosovinskim tenderom. Ja i društvo smo ostali u Foči a lokomotiva je produžila sa vlakom prema Miljevini. Imam i brojeve tih vlakova. Dok smo mi u Foči na stanici sjedili i čekali vlak natrag došla je milicija i legitimirala nas. Bio je jedn mladi milicaja, ugodan i pristojan. Moje društvo je imalo tada pismeno odobrenje od ŽTP-a Sarajevo da možemo slobodno slikati od Sarajeva do Višegrada. Kako nam vozni red nije odgovarao da idemo u Višegrad skrenuli smo prema Foči. Naime nismo išli u Višegrad jer nam nije odgovarao vozni red, ne bi se mogli isti dan vratiti. Morali smo prespavati tu noć u Sarajevu kako bi ujutro 02.05.1974. krenuli rano prema Dubrovniku sa vlakom broj 741, Kozara (Ljubljana-Ploče). Od ŽTP-a Zagreb imali smo besplatne karte do Dubrovnika a za Višegrad/Foču smo trebali iste kupiti. Kako smo bili na knap transferom (tramvaj) prema Alipašinpm Mostu polaznom uskotračnom kolodvoru i slikanjem odlučili smo karte kupiti kod konduktera. Uglavnom iste nismo kupili nego smo kondukteru nešto dali i on nas je pustio da se vozimo. Već sam napisao da milicajac bio kulturan i mi smo čekali motorni vlak iz Sarajeva kojim se natrag vraćamo. U međuvremenu se sa Miljevine spustio vlak koji je vukla lokomotiva 83-017. Za ovj MOT 802 iz Foče do Sarajeva smo kupili uredno karte i bila je obavezna rezervacija. Dosta brzo smo stigli u Sarajevo i vlak nije stajo puno, uglsvnom je bio kao neki poslovni. Pruga prema Dubrovniku je ukinuta '76. a do Višegrada je radila još ako se ne varam do '78.? Nakon ukidanja pruge lokomotiva 83-017 je dobila veliki tender kako bi mogla duže raditi kod trganja ukinute pruge. Sa strane se na lijevoj strani slike vidi i kako su vagoni bez osovina i kako se režu. Nakon zavrešenog trganj, paranja pruge lokomotiva 83-017 je sa velikim tenderom trunula na livadi. Onda se netko sjetio da bi bilo dobro za vožnju na Šarganu imati i lokomotivu serije 85 sa velikim tenderom. Onda su lokomotivu 83-017 otpremili u Čačak a od tamo uzeli lokomotivu 83-005 i sa ovim velikim tenderom otpremili u Šinovoz-Zrenjanin. I na žalost nestade veliki tender i lokomotiva 85-005.
Umjesto lokomotive 83-017 u Višegradu je završila normalnotračna lokomotiva serije 125 gdje i dans stoji i na kojoj uzgajaju cvijeće. Najdivnije je da u Višegradu nije bilo nikad normalne pruge.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8135
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poruka od PECELJ »

Telegrafisti železničke stanice VIŠEGRAD.

,Snimljeno 1960. godune.

Telegrafisti stanice Višegrad, 1960. g..jpg
Telegrafisti stanice Višegrad, 1960. g..jpg (146.59 KiB) Pregledano 557 puta
Izvor : T.N.

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8135
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poruka od PECELJ »

Parna lokomotiva serije JŽ 85-008 na čelu kompozicije u stanici SARAJEVO :


Parna lokomotiva serije 85-018 na stanici Sarajevo..jpg
Parna lokomotiva serije 85-018 na stanici Sarajevo..jpg (71.13 KiB) Pregledano 277 puta
Izvor : T.N..

Korisnikov grb
PECELJ
Uber minister
Poruke: 8135
Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Poruka od PECELJ »

Pruga kroz DEBELO BRDO u Sarajevu. Snimljeno 1905.godine.

Ako neko zna lokaciju, verovatno pre stanice Bistrik ?

589_001 Sarajevo bahn strecke railway line from Debelo Brdo used 1905.jpg
589_001 Sarajevo bahn strecke railway line from Debelo Brdo used 1905.jpg (542.4 KiB) Pregledano 52 puta
Izvor : ebay

Pošalji Odgovor

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je na vezi

Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 8 gostiju