Ovdje je opisana Vrbanjathalbahn prema istoku:PECELJ piše:Šumske železnice u okolini Teslića
Malo onih stanovnika današnjih Šipraga koji se sjećaju da je prvi val europizacije i intenzivnijeg razvoja stigao prilikom obimnih radova na izgradnji uskotračne željezničke pruge ("štreke"). Primarna namjera austrijskih vlasti je bila da, uz posredovanje Zemaljske vlade u BiH, intenzivira eksploataciju šumskog blaga i ostalih prirodnih resursa. Pruga je dolazla iz Kotor-Varoša, a na području Šipraga se račvala u nekoliko pravaca. Uz Demićku je išla do pod Dunića stijena (825 m n/v), a uz Crkvenicu do Griča (823 m n/v). Od Kruševa Brda su išla dva kraka: uz Vrbanju i Bobovicu. Trasa uz Vrbanju, od Čudnića je vodila preko Kilavca do "Čekrka", a zatim – nakon transporta lokomotive ( pomoću "čekrka" , u klancu išmeđu Šepirica i Jasena) – do Riječica (1300 m n/v). Odvojak uz Bobovicu je prolazio kroz selo Bobovice, pa između Palike i Pašinca do Srebrenog brda (prema Meokrnju), tj. do ušća potoka Krna (921 m n/v)
https://mojkotorvaros.blogspot.com/2016 ... e.html?m=1
Skica, koju ste postavili, g. Pecelj, očigledno se odnosila na neostvarenu zamisao da se tunelom povežu Usorathalbahn i Vrbanjathalbahn.
Pruga na skici kroz Kotor Varoš, također nije ostvarena.
Na fotografiji se vidi vlak na mostu kod vodopada Bobas u Kotor Varoši koji vozi prema Obodniku