Stranica 10 od 59

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 01 Sep 2014, 00:42
od mali.paja
lozacev sin napisao:
shuca napisao:Nakon viadukta i useka, voz dolazi do ulaznog signala
stanice Sjekose..
Sunce direktno tuce u objektiv...
Sjekose ulaz.jpg
Може ли неко да ми дочара да ли су ови вагони на уском колосеку имали ходник и купеје јер ми то све некако прешироко за оних 76 цм размака на трачницама.Неки дан гледам партизански филм и Бата Живојиновић и Љубиша Самарџић i Заим Музаферија спроводе лажне заробљене Немце у купеју сједе а у ходнику праве швабе.и да ли се из ових вагона а и уопште на уском колосеку могло прелазити из вагона у вагон по средини на саставу где се копчају,као у данашљих на нормалном колосеку
Pretpostavljam da se film zvao DIVERZANTI. Scene sa željeznicom traju oko 12 minuta. Snimano je u stanici Raštelica. Vidi se i nova pruga Ploče-Sarajevo u izgradnji. Lokomotiva u filmu je 83-023. Jedna kratka scena je snimana u Hrvatskoj na Brgatu, malo prije prelaza u Hercegovinu. Malo se u jednoj sceni pjavljuje i lokomotiva 85-o41 ili 042.
Da ti odgovorim na postavljeno pitanje. Naravno da se moglo prelaziti iz jednog u drugi vagon kao kod normalnih. Bilo je vagona sa kupeima i bez kupea. Kod vagona imena ILIDŽANAC klupe su bile uzduž vagona ispod prozora sa jedne i druge strane. U neke vagone se ulazilo kroz 2 vrata na krajevima sa svake strane. Neki su ispred imali malu platformu, kao mali balkončić i ulazilo se kroz 2 vrata na čelu (po 1 vrata sa svake strane). Nisu baš tako uski ti vgoni. Bio sam nedugo u Austriji na uzanoj pruzi između Mariazella i St.Poltena. Završio sam priču na "željeznicama.net" o tome. Tamo voze elektromotorni vlakovi široki malo manje nego normalni.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 01 Sep 2014, 19:53
od lozacev sin
mali.paja napisao:
lozacev sin napisao:
shuca napisao:Nakon viadukta i useka, voz dolazi do ulaznog signala
stanice Sjekose..
Sunce direktno tuce u objektiv...
Sjekose ulaz.jpg
Може ли неко да ми дочара да ли су ови вагони на уском колосеку имали ходник и купеје јер ми то све некако прешироко за оних 76 цм размака на трачницама.Неки дан гледам партизански филм и Бата Живојиновић и Љубиша Самарџић i Заим Музаферија спроводе лажне заробљене Немце у купеју сједе а у ходнику праве швабе.и да ли се из ових вагона а и уопште на уском колосеку могло прелазити из вагона у вагон по средини на саставу где се копчају,као у данашљих на нормалном колосеку
Pretpostavljam da se film zvao DIVERZANTI. Scene sa željeznicom traju oko 12 minuta. Snimano je u stanici Raštelica. Vidi se i nova pruga Ploče-Sarajevo u izgradnji. Lokomotiva u filmu je 83-023. Jedna kratka scena je snimana u Hrvatskoj na Brgatu, malo prije prelaza u Hercegovinu. Malo se u jednoj sceni pjavljuje i lokomotiva 85-o41 ili 042.
Da ti odgovorim na postavljeno pitanje. Naravno da se moglo prelaziti iz jednog u drugi vagon kao kod normalnih. Bilo je vagona sa kupeima i bez kupea. Kod vagona imena ILIDŽANAC klupe su bile uzduž vagona ispod prozora sa jedne i druge strane. U neke vagone se ulazilo kroz 2 vrata na krajevima sa svake strane. Neki su ispred imali malu platformu, kao mali balkončić i ulazilo se kroz 2 vrata na čelu (po 1 vrata sa svake strane). Nisu baš tako uski ti vgoni. Bio sam nedugo u Austriji na uzanoj pruzi između Mariazella i St.Poltena. Završio sam priču na "željeznicama.net" o tome. Tamo voze elektromotorni vlakovi široki malo manje nego normalni.
Hvala malom paji na svim dosadašnjim informacijama.Pajo je doktor za zeleznice

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 02 Sep 2014, 11:46
od PECELJ
Odlazak iz Dubrovnika je pratio popriličan uspon (oko 25-27 promila):
Kod DU  -20.JPG
Kod DU -20.JPG (186.48 KiB) Pogledano 2664 puta

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 02 Sep 2014, 11:48
od PECELJ
Kompozicija u blizini stanice Šumet :
Kod DU u blizini Sumeta  1--20.JPG
Kod DU u blizini Sumeta 1--20.JPG (199.87 KiB) Pogledano 2664 puta
Izvor : A.Horn-Uzane pruge YU

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 02 Sep 2014, 23:13
od lozacev sin
PECELJ napisao:Odlazak iz Dubrovnika je pratio popriličan uspon (oko 25-27 promila):
Kod DU -20.JPG
Никако немогу да схватим како су инжењери пре 100 и више год трасирали пруге по овим камењарима и кањонима јер нису имали ни авион ни хеликоптер ни сателит.Како су одредили е овуда ће мо кад се ни пешке није могло доћи.Треба ту одредити висине и разделити нагиб што равномерније.Иде се рубом планине па се излази на вијадукт па из њега у тунел у кривини.Свака им част.И да ли су постојали тада какви барометри за одређивање висине

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 03 Sep 2014, 01:18
od mali.paja
lozacev sin napisao:
PECELJ napisao:Odlazak iz Dubrovnika je pratio popriličan uspon (oko 25-27 promila):
Kod DU -20.JPG
Никако немогу да схватим како су инжењери пре 100 и више год трасирали пруге по овим камењарима и кањонима јер нису имали ни авион ни хеликоптер ни сателит.Како су одредили е овуда ће мо кад се ни пешке није могло доћи.Треба ту одредити висине и разделити нагиб што равномерније.Иде се рубом планине па се излази на вијадукт па из њега у тунел у кривини.Свака им част.И да ли су постојали тада какви барометри за одређивање висине
I što je najdivnije sve je napravljeno za godinu dana od Gabele do Dubrovnika, Zelenike i Trebinja. To je sve ukupno oko 200km pruge izgrađene ručno. Neki profesori sa fakulteta u Beogradu kažu da ove zidane podzide od kamena su nešto najkvalitetnije napravljeno. Sa izgradnje ove pruge ide anegdota. Pričao mi je jedan pružni desetar. Priča je ta da su na skoro svakoj brdskoj pruzi kao žalili caru ili kralju. Pa za prugu preko Like ili prema Višegradu itd. A to je bilo ne možemo u ovom kamenu grditi. Pita car: Može li kila kamena, kila zlata? Može! E kad je tako onda može i bez zlata. Stvarno je bilo pitanje cara: Može li kilo baruta, kilo kamena? Može! Onda gradite.

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 07 Sep 2014, 14:08
od ivanjz
Železnička stanica Dubrovnik početkom 20 veka.

http://www.google.com

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 12 Sep 2014, 20:19
od ivanjz
Mislim da je ovo fotgrafija sa pruge za Dubrovnik. Lokomotiva 85-026 na čelu voza. Da li neko prepoznaje stanicu?

Izvor: novine "Oslobodjenje"

Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 13 Sep 2014, 11:47
od ivanjz
Kratak film iz železničke stanice u Dubrovniku.


Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik

Poslato: 13 Sep 2014, 14:18
od PECELJ
ivanjz napisao:Mislim da je ovo fotgrafija sa pruge za Dubrovnik. Lokomotiva 85-026 na čelu voza. Da li neko prepoznaje stanicu?

Izvor: novine "Oslobodjenje"
Na trasi Čaplina-Dubrovnik ima 6 stanica sa 3 koloseka. Sa polukružnim kolosecima su Sjeklose, Ravno i Zavala.
Zavala otpada jer ima ogradu do 3 koloseka preva strmini. Sjeklose nije. Ostaje samo stanica Ravno. Kad se pogleda jedna druga slika, biće sve jasno.

Ovo je "iskasapljena" (skraćena sa strane) slika K.Chestera koju je neko postavio na zeleznice.net :
ravno.jpg
ravno.jpg (63.83 KiB) Pogledano 2578 puta
Na originalu se vidi levo još vagona.