Stranica 87 od 90
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 10 Dec 2022, 13:23
od PECELJ
Železnička stanica Sarajevo Novo 1966.godine.
Lokomotiva serije 72 izvlači kompoziciju za Titograd do Stanice Sarajevo.
Tamo će je preuzeti verovatno lokomotiva serije 85.

- SA.jpg (201.72 KiB) Pogledano 8142 puta
Izvor : francuski časopis iz 63 godine.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 11 Dec 2022, 01:11
od mali.paja
PECELJ napisao: 10 Dec 2022, 13:23
Železnička stanica Sarajevo Novo 1966.godine.
Lokomotiva serije 72 izvlači kompoziciju za Titograd do Stanice Sarajevo.
Tamo će je preuzeti verovatno lokomotiva serije 85.
SA.jpg
Izvor : francuski časopis iz 63 godine.
Lokomotiva izvlači vlak '66. godine a slika je iz časpopisa iz '63.?
Ovo je kraj vlaka. Već je na čelu lokomotiva i čak bih rekao da su 2? Vlak se izvlačio iz kolodvora Sarajevo (stari uzani) i dovlačio do kolodvora Sarajevo Novo. To je sadašnji kolodvor ispod kojeg bio i uzani. Taj dio od uzanog do normalnotračnog kolodvora je napravljen poslije '45. godine. Najvjerovatnije negdje '48 dovršetkom nove normalnotračne pruge Šamac-Sarajevo. Vlak bi se složio u uzanom Sarajevu a manevarka bi ona izvlačila vlak do ispod normalnotračnog kolodvora. Odmah u uzanom kolodvoru bi na vlak sjele 1 ili 2 lokomotive koje bi vukle vlak do Bradine. Manevarka je kod izvlačenja bila sa dimnjakom naprijed dok bi lokomotiv(e)a na drugom kraju bila okrenuta sa tenderom ispred. Po dolazu u kolodvor Sarajevo Novo manevarka bi se otkopčala i vlak je bio spreman za polazak prema Bradini a sada bi lokomotiv(e)a bila sa dimnjakom naprijed i nije više potrebno praviti nikakvu probu kočenja jer je sve napravljeno na uzanom kolodvoru. Na ovoj slici na kraju je poštanski vagon i vidi se završni signal sa strane vagona. Zašto pretpostavljam da su 2 lokomotive na čelu kompozicije? Uspio sam nabrojati nekih 13-14 vagona na slici. Opterećenje 1 lokomotive je nekih 120t. To bi bilo u grubo nekih 6-7 vagona, ovisno o tipu. Antonijević je bio težak oko 20t i da je vlak sastavljen samo od njih to bi bilo 5 vagona. Ovako ima i drugih tipova vagona. Po meni ovaj vlak bi bio u grubo težak nekih 180-200t. Naveo sam težinu Antonijevića dok su drugi tipovi vagona bili teški oko 13-14-15tona. Na ovu težinu potrebno je još dodati težinu putnika koja je bila ugrubo po vagonu nekih 2t. Praktično vlak može vući i jedna lokomotiva ali ipak su 2. U pitanju je putnički vlak pa treba održavati i veću brzinu što se ne bi moglo sa 1 lokomotivom a i kod pokretanja potrebno je dobiti i brže ubrzanje. Prema ovoj slici rekao bih i da će se vlak niz Bradinu prema Konjicu spuštati u 2 dijela.
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 11 Dec 2022, 16:42
od PECELJ
Hvala na objađnjenju g.mali.paja !
Pogrešno napisa godinu. treba umesto 66 da bude 60 !!!
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 12 Jan 2023, 13:28
od PECELJ
Dizel lokomotiva serije 740 na čelu kompozicije ulazi u stanicu BISTRIK iz pravca Sarajeva :

- Bistrik.jpg (216.52 KiB) Pogledano 8325 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 23 Jan 2023, 12:20
od PECELJ
Izgradnja novog mosta na Drini tokom 1925/26.godine u blitini Međeđe.
Stari most nije više mogao izdržati jer su počele da se uzrađuju teže lokomotive i vagoni.

- Izgradnja novog železničkog mosta preko Drine kod Medjedje, 15.VI 1926..jpg (536.53 KiB) Pogledano 8126 puta
Izvor : T.Nikodijević
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 25 Jan 2023, 13:11
od PECELJ
Železnički most preko Drine kod Medjedje, koji su obnnovili borci Druge železničke brigade, oktobra 1945. :

- Železnički most preko Drine kod Medjedje, koji su obnnovili borci Druge železničke brigade, oktobra 1945..jpg (342.12 KiB) Pogledano 8089 puta
Izgled mosta posle ukidanja saobraćaja 1978.godine :

- Železnički most preko Drine kod Medjedje, posle ukidanja Ćire 1974. g..jpg (333.79 KiB) Pogledano 8089 puta
Izvor : T Nikodijević
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 08 Apr 2023, 13:42
od PECELJ
Istočna pruga 1906.godine.
Dve fotografije železničkog mosta na Drini u blizini Međeđe na početku eksploatacije.

- MnD2.jpg (154.42 KiB) Pogledano 7720 puta

- MnD1.jpg (156.48 KiB) Pogledano 7720 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 10 Apr 2023, 14:01
od PECELJ
ISTOČNA PRUGA 1906.GODINE - deonica Dobrun-Vardište.
Radovi na izgradnji pruge kod tunela No12 :

- UntitledT 12 3.jpg (122.43 KiB) Pogledano 7702 puta

- Sarajevo-Ostgrenze_Tunel-12_x3454_zps1ddabbc2 Vis-vard..jpg (410.89 KiB) Pogledano 7702 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 18 Apr 2023, 13:53
od PECELJ
Železnička stanica VIŠEGRAD 1906.godine, na početku eksploatacije :

- Višegrad 1.jpg (143.58 KiB) Pogledano 7668 puta
Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište
Poslato: 21 Apr 2023, 14:16
od PECELJ
Izgadnja mosta i tunela 1906.godine, na pruzi Dobrun - Vardište.

- Tun 4.jpg (185.87 KiB) Pogledano 7639 puta
Izgle d kada je sve biko gotovo :

- Sl.4 Dobrun - Vardište.jpg (224.78 KiB) Pogledano 7639 puta