Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Železnička stanica Lašva 1966.godine.
Lokomotiva JŽ /3-012 na čelu teretnog voza-
Lokomotiva JŽ /3-012 na čelu teretnog voza-
- Prikačeni fajlovi
-
- s-l1600 73 012 Lavsa 1966 Original.jpg (162.16 KiB) Pogledano 2351 put
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
- Prikačeni fajlovi
-
- 189-019-Podlugovi-1934.jpg (175.59 KiB) Pogledano 2276 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
U knjižici "Dodatak redu vožnje za pruge uzanog koloseka", popisane su pruge od "1000 mm" i od "760 mm" (prema stanju od 01.07.1967.).
Ovdje sam postavio taj popis, zbog 4 "ostatka" nekadašnje "Bosnabahn" (pruga br. 100).
Ovdje sam postavio taj popis, zbog 4 "ostatka" nekadašnje "Bosnabahn" (pruga br. 100).
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-203d577d99307f19a98a37f6e2e7bb3d-V.jpg (128.18 KiB) Pogledano 2110 puta
-
- IMG-abaf8124ee876829a4def7068bab6ef3-V.jpg (153.29 KiB) Pogledano 2110 puta
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Evo par fotografija vezanih za prugu Bosanski Brod - Doboj
Pošto na forumu ne vidim uzdužni profil pruge Bosanski Brod - Doboj a ja sam sačuvao posljednji koji je bio u upotrebi do ukidanja pruge,
evo dijela oko Han Marice (Ljupljanice).
Pošto na forumu ne vidim uzdužni profil pruge Bosanski Brod - Doboj a ja sam sačuvao posljednji koji je bio u upotrebi do ukidanja pruge,
evo dijela oko Han Marice (Ljupljanice).
- Prikačeni fajlovi
-
- Uzdužni profil pruge Bosanski Brod - Doboj
- 001.jpg (200.92 KiB) Pogledano 2049 puta
-
- Uzdužni profil pruge Bosanski Brod - Doboj
- 005.jpg (180.9 KiB) Pogledano 2049 puta
Poslednja izmena od zopovac u 29 Apr 2019, 17:51, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Evo i fotografija Han Marice od ove godine uništene u posljednjem ratu.
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG_20190405_112129.jpg (190.41 KiB) Pogledano 2049 puta
-
- IMG_20190405_112334.jpg (210.48 KiB) Pogledano 2049 puta
-
- abc.jpg (192.29 KiB) Pogledano 2049 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Pozdrav "zopovac", hvala na prilozima i odmah pitanja:
1. Koji je to bunker?
2. U jednom starom spisu, blizu Trbuka, spominje se "Šahin Kamen", za koji piše da je "impozantan". Molim za pojašnjenje, o kakvoj kamenoj gromadi je riječ?
3. Kod Vrhovi, također ima Kamen, ali to bi trebao biti: Steinbrücke (kako se jedva razaznaje na starom dokumentu). Postoji li očuvan neki neki stari kameni most tamo i ako postoji, preko koje rijeke se prelazi?
1. Koji je to bunker?
2. U jednom starom spisu, blizu Trbuka, spominje se "Šahin Kamen", za koji piše da je "impozantan". Molim za pojašnjenje, o kakvoj kamenoj gromadi je riječ?
3. Kod Vrhovi, također ima Kamen, ali to bi trebao biti: Steinbrücke (kako se jedva razaznaje na starom dokumentu). Postoji li očuvan neki neki stari kameni most tamo i ako postoji, preko koje rijeke se prelazi?
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Pozdrav "Igor Legaz"Igor Legaz napisao:Pozdrav "zopovac", hvala na prilozima i odmah pitanja:
1. Koji je to bunker?
2. U jednom starom spisu, blizu Trbuka, spominje se "Šahin Kamen", za koji piše da je "impozantan". Molim za pojašnjenje, o kakvoj kamenoj gromadi je riječ?
3. Kod Vrhovi, također ima Kamen, ali to bi trebao biti: Steinbrücke (kako se jedva razaznaje na starom dokumentu). Postoji li očuvan neki neki stari kameni most tamo i ako postoji, preko koje rijeke se prelazi?
1.Tog "bunkera" se sjećam još iz 1966 godine, tada sam pohađao 6 razred o.š. u jednoj od zgrada na željezničkoj stanici koja je davno porušena. Bio
je preuređen u poslovne prostorije, a vjerovatno je bio izgrađen kada i ostali na pruzi do Doboja (isti i danas postoje).
3. Stanice Kamen i mosta se ne sjećam ali u gornjem uzdužnom profilu u km 221+630 (stacionaža od Sarajeva) iza stanice Kamen prema
Bosanskom Brodu ucrtan je propust ili most raspona 10,00 m.
Spremam se da ovog proljeća/ljeta obiđem trasu pruge od Doboja do Dervente a možda i do Bosanskog Broda i tada će slijediti slike.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Podatak o "Steinbrücke" već je objavljen u ovoj temi. Doduše, piše "Steinbrucb", ali ja to shvaćam kao pogreška u štampanju (ima još pogrešaka u pisanju naziva stanica).
Eventualan naziv "Steinbrücke", nije morao biti po nekom kamenom mostu, koji pripada željezničkoj pruzi. Mogao je biti neki stari kameni most u selu. Naselje se i danas zove Kamen.
Eventualan naziv "Steinbrücke", nije morao biti po nekom kamenom mostu, koji pripada željezničkoj pruzi. Mogao je biti neki stari kameni most u selu. Naselje se i danas zove Kamen.
- Prikačeni fajlovi
-
- bbbrodsa1.jpg (45.15 KiB) Pogledano 2028 puta
-
- bbbrodsa2.jpg (134.06 KiB) Pogledano 2028 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Čitajući postove iz ove teme, zapazio sam da pisci nekih postova, nisu bili sigurni kakav je kolosijek bio na mostu između Slavonskog Broda i Bosanskog Broda, u XIX. st.... članak je bio prikazan na udruženju austrijskih inženjera i arhitekata 20.2.1892., a autor je Franz Pfeuffer, poznati austrijski stručnjak, koji je proveravao između 1888 i 1891 mostove u BiH.
Franz Pfeuffer je 1892. napisao da se radilo o normalnotračnoj međustaničnoj vezi ("normalspurige Verbindungsbahnlinie"), od 3 km (preko mosta na Savi, duljine 484.58 m).
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-6b25b06db9abe14016a868d95896e0e3-V.jpg (231.94 KiB) Pogledano 2025 puta
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Igor Legaz napisao:Čitajući postove iz ove teme, zapazio sam da pisci nekih postova, nisu bili sigurni kakav je kolosijek bio na mostu između Slavonskog Broda i Bosanskog Broda, u XIX. st....
Franz Pfeuffer je 1892. napisao da se radilo o normalnotračnoj međustaničnoj vezi ("normalspurige Verbindungsbahnlinie"), od 3 km (preko mosta na Savi, duljine 484.58 m).
Tek 1915.godine je povezan uzanom prugom Bosanski Brod i Slavonski Brod. Na samom drumsko-železničkom mostu preko Save ubačena još jedna šina između šina normalnog koloseka.
To je urađeno više radi putničkog saobraćaja, tako da je se iz Slavonskog Broda moglo direktno putovati ka Sarajevu. Iza stanične zgrade Sl.Broda napravljeni su peroni sa dva uzana koloseka.
Što se tiče teretnog saobraćaja ostalo je sve po starom jer se u stanici Bos.Brod isključivo obavljao pretovar sa normalnog na uzani kolosek i obrnuto. Možda se u stanici Sl.Brod vršio istovar uglja i drva i nečeg ostalog što je služilo za potrebe stanovništva samog mesta.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta