Stranica 7 od 62
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 11 Okt 2013, 11:22
od PECELJ
Godina je 1953. :

Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 11 Okt 2013, 11:42
od PECELJ
Zlatno doba uzanih pruga na ovim prostoruma.
Motorni vozovi su uglavnom išli za Dubrovnik i Titograd.
Postojao je i jedinstven voz u polasku iz Sarajeva, gde se u Gabeli odvajao deo i nastavljao za Ploče, u Humu odvajao deo i nastavljao za Trebinje i Titograd
a u Uskoplju jedan deo je odlazio za Dubrovnik a ostatak za H.Novi i Zeleniku.
U povratku je dolazilo do sabiranja kompozicija.

- IMG_0003.jpg (164.99 KiB) Pogledano 2987 puta

- IMG_0005.jpg (164.09 KiB) Pogledano 2987 puta
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 11 Okt 2013, 11:48
od PECELJ
Postojali su i vozovi lokalnog tipa na releciji Hum-Uskoplje-H.Novi-Zelenika :

- IMG_0007.jpg (162.5 KiB) Pogledano 2986 puta
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 11 Okt 2013, 12:03
od PECELJ
Red vožnje u periodu 1966.-1976.godina :
Uzana pruga između Sarajeva i Gabele više ne postoji (uveden normalni kolosek od Sarajeva do Ploča)
i vozovi ka jugu polaze iz Čapljine. Tu se i vrši presedanje.

- table87.jpg (158.83 KiB) Pogledano 2986 puta
1968.godina :
Te godine u junu mesecu prestao je sobraćaj na deonici Uskoplje-Zelenika.

- redvoznje_1968.jpg (89.46 KiB) Pogledano 2986 puta
Izvor podataka za redove vožnje : razni forumi i Internet
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 12 Okt 2013, 12:58
od PECELJ
Kada je polovinom 1968.godine ukinut saobraćaj na pruzi Uskoplje-Zelenika, pristupilo se razmontiranju koloseka.
Ovo je prikaz tih radova u Herceg Novom :

- 395_001.jpg (67.3 KiB) Pogledano 2976 puta

- 288_001.jpg (60.55 KiB) Pogledano 2976 puta
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 12 Okt 2013, 13:02
od PECELJ
Pretpostavljam da se za sečenje pragova i razmontiranje pruge koristila ovakva naprava :

- plug-1.jpg (58.06 KiB) Pogledano 2976 puta
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 19 Okt 2013, 14:41
od ivanjz
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 19 Okt 2013, 16:02
od PECELJ
PECELJ napisao:Pretpostavljam da se za sečenje pragova i razmontiranje pruge koristila ovakva naprava :
plug-1.jpg
Na forumu zeleznice.net, gde sam postavio ovu sliku "pluga", g.Pffaf mi je skranuo pažnju da se to zove "Šinski vuk" i da se koristi u ratne svrhe, što sam i ja znao.
Opet gledajući prvu sliku demontaže u H.Novom, vidi se da su pragovi isečeni. Pretpostavljam da se tako radilo da bi se razmrdaju klinovi kojim je šina pričvršćena za prag i da bi se lakše odvajala šina.
Da li neko zna nešto više o demontažama pruga uzanog koloseka posle prestanka rada ?
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 20 Okt 2013, 20:57
od sdz361
Pecelj je napisao:
Opet gledajući prvu sliku demontaže u H.Novom, vidi se da su pragovi isečeni. Pretpostavljam da se tako radilo da bi se razmrdaju klinovi kojim je šina pričvršćena za prag i da bi se lakše odvajala šina.
Da li neko zna nešto više o demontažama pruga uzanog koloseka posle prestanka rada ?
Prilikom demontaže uzanih pruga pragovi nisu sečeni. Kolosek je vrlo pažljivo demontiran jer se gledalo da se upotrebljivi materijal upotrebi za održavanje preostalih uzanih pruga. Tek pred kraj postojanja ovih pruga, kada je kolosečni materijal mogao da posluži samo za otpad ili staro gvožđe, ponekad su primenjivane malo grublje metode. Jedna od tih metoda je da bager kašikom podignr celo šinsko polje na metar visine a onda radnici sa macolama odvaljuju pragove od šina.
Pruga Zelenika - Uskoplje je vrlo pažljivo demontirana jer je tada još bilo velike potrebe za tim šinama i pragovima. Pragovi na slici nisu sečeni, to se samo tako čini. U stvari fotografija pokazuje demontažu skretnice (vidi se po karakterističnim podložnim pločicama) a na njoj postoje pragovi raznih dužina pa liči kao da su sečeni.
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Poslato: 24 Okt 2013, 21:46
od mali.paja
PECELJ napisao:
Uputstvo za osoblje voza br.636 na ovoj deonici :
img117rs.jpg
Ovo nije nikakvo uputstvo. To je vozni red vlaka 636. Strojovođa je to imao pred sobom otvorno na lokomotivi i to mu je bio podsjetnik gdje je kolika brznia, da li ulazi u skretanje u kojem kolodvoru, gdje i koliko ima stajanje, ukrštavanja itd. Isto takav je imao i vlakovođa (vozovođa). Ovaj vozni red nalazio se u KVR-u (Knjižica voznog reda).