Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Odgovori
Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od Jaguar »

Provjerit ću ovo:
PECELJ napisao:Posle WW I Vardište je pripalo Srbiji
Mislio sam da današnje bosanskohercegovačko naselje Vardište, nikad nije bilo u Srbiji. Od 1463. godine, područje tog naselja sigurno nije bilo u Srbiji, a ne znam je li bilo u sastavu Despotovine

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od Jaguar »

Uzdužni profil pruge dionice

Koran – Stambulčić – Sjetlina – Prača.
 
Prikačeni fajlovi
kota-00.jpg
kota-00.jpg (166.78 KiB) Pogledano 2500 puta
kota-02.jpg
kota-02.jpg (150.8 KiB) Pogledano 2500 puta
kota-01.jpg
kota-01.jpg (199.7 KiB) Pogledano 2500 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8846
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od PECELJ »

Jaguar napisao:Provjerit ću ovo:
PECELJ napisao:Posle WW I Vardište je pripalo Srbiji
Mislio sam da današnje bosanskohercegovačko naselje Vardište, nikad nije bilo u Srbiji. Od 1463. godine, područje tog naselja sigurno nije bilo u Srbiji, a ne znam je li bilo u sastavu Despotovine
Nema potrebe da proveravate. Dokaz je ova karta Kraljevine SHS iz 1922,godine. Jasno se vidi šta je pripadalo Srbiji.
Šta je bilo kasnije u to ne ulazim.
7-Kraljevina_Srba,_Hrvata_i_Slovenaca_-_podjela_na_oblasti_1922.jpg
7-Kraljevina_Srba,_Hrvata_i_Slovenaca_-_podjela_na_oblasti_1922.jpg (206.92 KiB) Pogledano 2491 put

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od Jaguar »

Mislim da pretjerujete, PECELJ. Ne vjerujem da je pok. prof. Mojsije Đerković percipirao Dobrun dalje od srednjovjekovnog obuhvata:

Stari grad Dobrun se sastojao od tvrđave sa župskim dvorom i tri kule (stražarnice). U Srednjem vijeku je bio sjedište crkvene i svjetovne vlasti. Imao je podgrađe u kojemu su boravili dubrovački trgovci.

Ja sam tako shvatio smisao profesorove rečenice u kojoj on navodi da je granica bila kod Dobruna.
Prikačeni fajlovi
Dobrun.jpg
Dobrun.jpg (53.13 KiB) Pogledano 2487 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od mali.paja »

PECELJ napisao:Da je pisac knjige u navedenom delu teksta dodao "u to vreme 1906.godine", sve bi bilo jasno i tačno.

"Kod Stambulčića se izdizala na 939,8 m nadmorske visine, i to je bila ( u to vreme 1906.godine ) najviša tačka pruge na prostoru buduće Jugoslavije građena za javni saobraćaj. Viših nadmorskih visina bile su neke pruge građene kao šumske."
Javni saobraćaj? I sve šumske pruge (privatne) koje nisu bile pod upravom državnih željeznica su morale imati ili bolje reći održavati i prijevoz putnika. Tarife za putničku kartu su morale biti javne. A što je to nego javni prijevoz. A i velika većina tih šumarija je bila državna. Za svaki vozni red se morala dobiti i suglasnost od države. Tko je od državnih institucija to odobravao, pretpostavljam Ministarstvo prometa? I danas kod amenovanja voznih redova svoju suglasnost daje Ministarstvo unutrašnjih poslova (policija) i Ministarstvo financija. Zašto ova 2 ministarstva moraju dati suglasnost? Vjerovatno oni na kraju formalno to potpisuju ali u nekim stvarima susdjeluju u izradi. Policiju se mora tražiti vremena potrebna za preglede kod nekih vlakova (granica). Isto tako je slično i kod carine (kod nas u HR oni potpadaju pod Ministarstvo financija.

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od ivanjz »

Ponovo politika i granice. Zastavi se Jaguar više ili ću ja to uraditi.

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od ivanjz »

Lokomotiva 85-004 u stanici Sarajevo Novo 1963. godine.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
85-004-Sarajaveo-1963.jpg
85-004-Sarajaveo-1963.jpg (61.72 KiB) Pogledano 2407 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od ivanjz »

Višegrad Bikavac. Tunel broj 6 neposredno pre železničke stanice u Višegradu iz pravca Sarajeva.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
VisegradBikavac.jpg
VisegradBikavac.jpg (99.28 KiB) Pogledano 2597 puta

cvijic
Šef stanice
Postovi: 450
Pridružio se: 31 Mar 2012, 17:56
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od cvijic »

Na Bikavcu brdu grada Visegrada...

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od ivanjz »

Fotografija Bistričkog vijadukta iz 1911. godine.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
BistrickiVijadukt-1911.jpg
BistrickiVijadukt-1911.jpg (49.72 KiB) Pogledano 2544 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju