Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Trieste Campomarzio
Il capolinea iniziale era fissato presso la stazione di Trieste Campomarzio (oggi scalo merci), ma nel 1906 fu arretrato di 792 m alla nuova stazione di Trieste S. Andrea (poi Trieste Campomarzio (vecchia)).
Dal km 0.682 (uscita della stazione di Trieste Campomarzio (scalo merci) al km 3.327 il binario a scartamento ridotto della linea per Parenzo era interposto a quello a scartamento ordinario della linea portuale ed industriale Trieste Campomarzio (vecchia) - Trieste Zaule (poi Trieste Aquilinia).
Il tratto attualmente in territorio italiano, da Trieste Campomarzio (vecchia) al confine di stato (situato poco oltre la stazione di Muggia), presenta un'estensione di circa 12.5 km.
Il capolinea iniziale era fissato presso la stazione di Trieste Campomarzio (oggi scalo merci), ma nel 1906 fu arretrato di 792 m alla nuova stazione di Trieste S. Andrea (poi Trieste Campomarzio (vecchia)).
Dal km 0.682 (uscita della stazione di Trieste Campomarzio (scalo merci) al km 3.327 il binario a scartamento ridotto della linea per Parenzo era interposto a quello a scartamento ordinario della linea portuale ed industriale Trieste Campomarzio (vecchia) - Trieste Zaule (poi Trieste Aquilinia).
Il tratto attualmente in territorio italiano, da Trieste Campomarzio (vecchia) al confine di stato (situato poco oltre la stazione di Muggia), presenta un'estensione di circa 12.5 km.
- Prikačeni fajlovi
-
- Tcm1.jpg (41.74 KiB) Pogledano 3133 puta
-
- Tcm2.jpg (34.74 KiB) Pogledano 3133 puta
Re: Parenzana ili TPC (Trieste – Parenzo - Canfanaro)
Železnička stanica Izola :
Danas je tu obdanište :
Danas je tu obdanište :
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
U prilogu je službena kilometraže.
- Prikačeni fajlovi
-
- ParenzanaKilometraza.jpg (189.86 KiB) Pogledano 3118 puta
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
U prilogu je jedan od najstarijih voznih redova, možda baš iz 1902. godins
- Prikačeni fajlovi
-
- 1902.jpg (78.5 KiB) Pogledano 3118 puta
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
U prilogu je vozni red iz 1904.
- Prikačeni fajlovi
-
- 1904.jpg (147.53 KiB) Pogledano 3118 puta
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Vozni red iz 1914.
- Prikačeni fajlovi
-
- 1914.jpg (152.26 KiB) Pogledano 3118 puta
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Vozni red iz 1930.
- Prikačeni fajlovi
-
- 1930.jpg (228.42 KiB) Pogledano 3118 puta
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Obje fotografije snimljene na teritoriju koji danas pripada Sloveniji. Prema konfiguraciji obale, čini mi se da se je gornja lokacija blizu stanice Koper, a da je donja blizu stanice Semedella.
- Prikačeni fajlovi
-
- Slovenija.jpg (118.33 KiB) Pogledano 3115 puta
-
- Slovenia.jpg (136.08 KiB) Pogledano 3115 puta
-
- Semedella.jpg (116.11 KiB) Pogledano 3115 puta
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Koper (Capodistria) nekoć je bio otok (Kozji otok), kako je to objašnjeno na službenoj web stranici tog grada:
"Zgodba Kopra se je začela pisati že v srednji bronasti dobi, 1500 let pred našim štetjem. Nekoč je Koper bil otok, njegova najstarejša poselitev seže v predrimsko in rimsko obdobje.
Aegida, Capris, Justinopolis, Insula Capraria, Caput Histriae, Capo D`Istria, Koper. To je nekaj različnih pojmovanj mesta, ki so mu številne vladavine in države puščale pečat, spreminjale ime in podobo ter ga skozi čas, od vseh mest Slovenske Istre, tudi najbolj spremenile. Od nekdanjega Kozjega otoka na skalnem otoku (Capris) do gospodarskega središča slovenske Istre je bila dolga pot. Današnja podoba mesta ima vselej korenine v preteklosti. Znati ohraniti sožitje med njima je umetnost.
Rimljani so ga poimenovali Capris, v času papeža Gregorja I., je bil Insula Capraria (Kozji otok), za Bizantince Justinopolis, za oglejske patriarhe Caput Histriae. Šele Benečani so mu nadeli italijansko inačico današnjega imena Koper - Capo d`Istria. Prav Benečani so tu vladali najdlje in to je bil čas gospodarskega in kulturnega razcveta. Zlasti slednjega čutimo še danes. Koper je, ne brez razloga, vključen v Združenje zgodovinakih mest.
Za Koper je bil pomemben tudi zgodovinski čas do 1. svetovne vojne, Napoleonov in Habsburški čas; pa čas krčenja solin, ko je Koper izgubil podobo otoka. Pomemben je čas cestne povezave s kopnim ter morske in železniške s Trstom in Porečom. Čas po 2. svetovni vojni je bil čas velikih političnih sprememb in osnova za razvoj Kopra v gospodarsko središče regije. Središče kjer dobro in vse bolje diha pomorski, navtični, kopališki in športni turizem.
Vrsta kulturnih doživetij bogati mestne ulice in trge. Skozi leto in še posebej v poletnih mesecih. Mladost, ki jo je v mesto prinesel sedež mlade Univerze na Primorksem dodaja Kopru, mestu z bogato preteklostjo, pogumno sedanjostjo in prav takšno prihodnostjo, poseben čar."
Vremenom, Koper (Kopar) je povezivan s Istrom nasipima. U prilogu 1 je fotografija na kojoj se vide dva istaknuta puta na nasipima, koji povezuju nekadašnji Kozji otok s Istrom. S istarske strane ta dva istaknuta nasipa, zaustavljala se "Parenzana". U prednjem planu ove fotografije vidi se zapadni nasip. Na početku zapadnog nasipa (iza onih čempresa kod crkve na fotografiji) bilo je stajalište "Semedella". To stajalište je na karti (prilog 3 u prethodnom postu) označeno kraticom "Fta".
Na početku istočnog istaknutog nasipa (u pozadini fotografije) bila je stanica "Capodistria". Ta stanica je na karti (prilog 3 u prethodnom postu) označena kraticom "Staz".
Udaljenost između stanice "Capodistria" i stajališta "Semedella" 1739 m.
Na fotografiji (prilog 1), vidim šine na rivi, a vide se i dvije drvene kabine za kupače, koje su drvenim mostićima povezane s kopnom.
Na skici (prilog 2) prikazana je Semedella. Crkva (čempresi) je na početku zapadnog nasipa, gdje je bilo stajalište "Semedella".
Uspoređujući fotografiji iz 3. priloga ovog posta s fotografijom iz 1. priloga prethodnog posta (za koju sam napisao "da se mi se čini da je blizu stanice Koper"), sada mogu kazati kako se radi o istoj lokaciji, odnosno kod čempresa pokraj stajališta "Semedella".
"Zgodba Kopra se je začela pisati že v srednji bronasti dobi, 1500 let pred našim štetjem. Nekoč je Koper bil otok, njegova najstarejša poselitev seže v predrimsko in rimsko obdobje.
Aegida, Capris, Justinopolis, Insula Capraria, Caput Histriae, Capo D`Istria, Koper. To je nekaj različnih pojmovanj mesta, ki so mu številne vladavine in države puščale pečat, spreminjale ime in podobo ter ga skozi čas, od vseh mest Slovenske Istre, tudi najbolj spremenile. Od nekdanjega Kozjega otoka na skalnem otoku (Capris) do gospodarskega središča slovenske Istre je bila dolga pot. Današnja podoba mesta ima vselej korenine v preteklosti. Znati ohraniti sožitje med njima je umetnost.
Rimljani so ga poimenovali Capris, v času papeža Gregorja I., je bil Insula Capraria (Kozji otok), za Bizantince Justinopolis, za oglejske patriarhe Caput Histriae. Šele Benečani so mu nadeli italijansko inačico današnjega imena Koper - Capo d`Istria. Prav Benečani so tu vladali najdlje in to je bil čas gospodarskega in kulturnega razcveta. Zlasti slednjega čutimo še danes. Koper je, ne brez razloga, vključen v Združenje zgodovinakih mest.
Za Koper je bil pomemben tudi zgodovinski čas do 1. svetovne vojne, Napoleonov in Habsburški čas; pa čas krčenja solin, ko je Koper izgubil podobo otoka. Pomemben je čas cestne povezave s kopnim ter morske in železniške s Trstom in Porečom. Čas po 2. svetovni vojni je bil čas velikih političnih sprememb in osnova za razvoj Kopra v gospodarsko središče regije. Središče kjer dobro in vse bolje diha pomorski, navtični, kopališki in športni turizem.
Vrsta kulturnih doživetij bogati mestne ulice in trge. Skozi leto in še posebej v poletnih mesecih. Mladost, ki jo je v mesto prinesel sedež mlade Univerze na Primorksem dodaja Kopru, mestu z bogato preteklostjo, pogumno sedanjostjo in prav takšno prihodnostjo, poseben čar."
Vremenom, Koper (Kopar) je povezivan s Istrom nasipima. U prilogu 1 je fotografija na kojoj se vide dva istaknuta puta na nasipima, koji povezuju nekadašnji Kozji otok s Istrom. S istarske strane ta dva istaknuta nasipa, zaustavljala se "Parenzana". U prednjem planu ove fotografije vidi se zapadni nasip. Na početku zapadnog nasipa (iza onih čempresa kod crkve na fotografiji) bilo je stajalište "Semedella". To stajalište je na karti (prilog 3 u prethodnom postu) označeno kraticom "Fta".
Na početku istočnog istaknutog nasipa (u pozadini fotografije) bila je stanica "Capodistria". Ta stanica je na karti (prilog 3 u prethodnom postu) označena kraticom "Staz".
Udaljenost između stanice "Capodistria" i stajališta "Semedella" 1739 m.
Na fotografiji (prilog 1), vidim šine na rivi, a vide se i dvije drvene kabine za kupače, koje su drvenim mostićima povezane s kopnom.
Na skici (prilog 2) prikazana je Semedella. Crkva (čempresi) je na početku zapadnog nasipa, gdje je bilo stajalište "Semedella".
Uspoređujući fotografiji iz 3. priloga ovog posta s fotografijom iz 1. priloga prethodnog posta (za koju sam napisao "da se mi se čini da je blizu stanice Koper"), sada mogu kazati kako se radi o istoj lokaciji, odnosno kod čempresa pokraj stajališta "Semedella".
- Prikačeni fajlovi
-
- Capodistria.jpg (99.85 KiB) Pogledano 3097 puta
-
- Semedella.skica.jpg (222.33 KiB) Pogledano 3097 puta
-
- Semedella.riva.jpg (211.18 KiB) Pogledano 3097 puta
Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Na fotografiji se vide šine uz obalu. U pozadini fotografije je Izola.
- Prikačeni fajlovi
-
- Izola.jpg (79.49 KiB) Pogledano 3096 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta