Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Sve o prugama uskog koloseka u Hrvatskoj
Odgovori
Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Trieste Campomarzio


Il capolinea iniziale era fissato presso la stazione di Trieste Campomarzio (oggi scalo merci), ma nel 1906 fu arretrato di 792 m alla nuova stazione di Trieste S. Andrea (poi Trieste Campomarzio (vecchia)).


Dal km 0.682 (uscita della stazione di Trieste Campomarzio (scalo merci) al km 3.327 il binario a scartamento ridotto della linea per Parenzo era interposto a quello a scartamento ordinario della linea portuale ed industriale Trieste Campomarzio (vecchia) - Trieste Zaule (poi Trieste Aquilinia).
Il tratto attualmente in territorio italiano, da Trieste Campomarzio (vecchia) al confine di stato (situato poco oltre la stazione di Muggia), presenta un'estensione di circa 12.5 km.
Prikačeni fajlovi
Tcm1.jpg
Tcm1.jpg (41.74 KiB) Pogledano 3133 puta
Tcm2.jpg
Tcm2.jpg (34.74 KiB) Pogledano 3133 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8864
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Parenzana ili TPC (Trieste – Parenzo - Canfanaro)

Post od PECELJ »

Železnička stanica Izola :
izola5.jpg
izola5.jpg (176.62 KiB) Pogledano 3104 puta
Danas je tu obdanište :
Izola 1995.jpg
Izola 1995.jpg (148.92 KiB) Pogledano 3104 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

U prilogu je službena kilometraže.
Prikačeni fajlovi
ParenzanaKilometraza.jpg
ParenzanaKilometraza.jpg (189.86 KiB) Pogledano 3118 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

U prilogu je jedan od najstarijih voznih redova, možda baš iz 1902. godins
Prikačeni fajlovi
1902.jpg
1902.jpg (78.5 KiB) Pogledano 3118 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

U prilogu je vozni red iz 1904.
Prikačeni fajlovi
1904.jpg
1904.jpg (147.53 KiB) Pogledano 3118 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Vozni red iz 1914.
Prikačeni fajlovi
1914.jpg
1914.jpg (152.26 KiB) Pogledano 3118 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Vozni red iz 1930.
Prikačeni fajlovi
1930.jpg
1930.jpg (228.42 KiB) Pogledano 3118 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Obje fotografije snimljene na teritoriju koji danas pripada Sloveniji. Prema konfiguraciji obale, čini mi se da se je gornja lokacija blizu stanice Koper, a da je donja blizu stanice Semedella.
Prikačeni fajlovi
Slovenija.jpg
Slovenija.jpg (118.33 KiB) Pogledano 3115 puta
Slovenia.jpg
Slovenia.jpg (136.08 KiB) Pogledano 3115 puta
Semedella.jpg
Semedella.jpg (116.11 KiB) Pogledano 3115 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Koper (Capodistria) nekoć je bio otok (Kozji otok), kako je to objašnjeno na službenoj web stranici tog grada:

"Zgodba Kopra se je začela pisati že v srednji bronasti dobi, 1500 let pred našim štetjem. Nekoč je Koper bil otok, njegova najstarejša poselitev seže v predrimsko in rimsko obdobje.

Aegida, Capris, Justinopolis, Insula Capraria, Caput Histriae, Capo D`Istria, Koper. To je nekaj različnih pojmovanj mesta, ki so mu številne vladavine in države puščale pečat, spreminjale ime in podobo ter ga skozi čas, od vseh mest Slovenske Istre, tudi najbolj spremenile. Od nekdanjega Kozjega otoka na skalnem otoku (Capris) do gospodarskega središča slovenske Istre je bila dolga pot. Današnja podoba mesta ima vselej korenine v preteklosti. Znati ohraniti sožitje med njima je umetnost.

Rimljani so ga poimenovali Capris, v času papeža Gregorja I., je bil Insula Capraria (Kozji otok), za Bizantince Justinopolis, za oglejske patriarhe Caput Histriae. Šele Benečani so mu nadeli italijansko inačico današnjega imena Koper - Capo d`Istria. Prav Benečani so tu vladali najdlje in to je bil čas gospodarskega in kulturnega razcveta. Zlasti slednjega čutimo še danes. Koper je, ne brez razloga, vključen v Združenje zgodovinakih mest.

Za Koper je bil pomemben tudi zgodovinski čas do 1. svetovne vojne, Napoleonov in Habsburški čas; pa čas krčenja solin, ko je Koper izgubil podobo otoka. Pomemben je čas cestne povezave s kopnim ter morske in železniške s Trstom in Porečom. Čas po 2. svetovni vojni je bil čas velikih političnih sprememb in osnova za razvoj Kopra v gospodarsko središče regije. Središče kjer dobro in vse bolje diha pomorski, navtični, kopališki in športni turizem.

Vrsta kulturnih doživetij bogati mestne ulice in trge. Skozi leto in še posebej v poletnih mesecih. Mladost, ki jo je v mesto prinesel sedež mlade Univerze na Primorksem dodaja Kopru, mestu z bogato preteklostjo, pogumno sedanjostjo in prav takšno prihodnostjo, poseben čar."

Vremenom, Koper (Kopar) je povezivan s Istrom nasipima. U prilogu 1 je fotografija na kojoj se vide dva istaknuta puta na nasipima, koji povezuju nekadašnji Kozji otok s Istrom. S istarske strane ta dva istaknuta nasipa, zaustavljala se "Parenzana". U prednjem planu ove fotografije vidi se zapadni nasip. Na početku zapadnog nasipa (iza onih čempresa kod crkve na fotografiji) bilo je stajalište "Semedella". To stajalište je na karti (prilog 3 u prethodnom postu) označeno kraticom "Fta".

Na početku istočnog istaknutog nasipa (u pozadini fotografije) bila je stanica "Capodistria". Ta stanica je na karti (prilog 3 u prethodnom postu) označena kraticom "Staz".

Udaljenost između stanice "Capodistria" i stajališta "Semedella" 1739 m.

Na fotografiji (prilog 1), vidim šine na rivi, a vide se i dvije drvene kabine za kupače, koje su drvenim mostićima povezane s kopnom.

Na skici (prilog 2) prikazana je Semedella. Crkva (čempresi) je na početku zapadnog nasipa, gdje je bilo stajalište "Semedella".

Uspoređujući fotografiji iz 3. priloga ovog posta s fotografijom iz 1. priloga prethodnog posta (za koju sam napisao "da se mi se čini da je blizu stanice Koper"), sada mogu kazati kako se radi o istoj lokaciji, odnosno kod čempresa pokraj stajališta "Semedella".
Prikačeni fajlovi
Capodistria.jpg
Capodistria.jpg (99.85 KiB) Pogledano 3097 puta
Semedella.skica.jpg
Semedella.skica.jpg (222.33 KiB) Pogledano 3097 puta
Semedella.riva.jpg
Semedella.riva.jpg (211.18 KiB) Pogledano 3097 puta

Jaguar
Šef stanice
Postovi: 337
Pridružio se: 27 Jan 2017, 14:44

Re: Trieste Campomarzio (vecchia) - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)

Post od Jaguar »

Na fotografiji se vide šine uz obalu. U pozadini fotografije je Izola.
Prikačeni fajlovi
Izola.jpg
Izola.jpg (79.49 KiB) Pogledano 3096 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašanje pruge uskog koloseka U Hrvatskoj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta