Stare razglednice, fotografije

Stare razglednice, fotografije, stanice, dokumenta...

Moderator: alend

Odgovori
Korisnikov avatar
miladinb
Ložač
Postovi: 94
Pridružio se: 31 Mar 2012, 08:52
Kontakt:

Re: Stare razglednice, fotografije

Post od miladinb »

Željeznička stanica Banja Luka nekada.

Slika

Korisnikov avatar
presa
Šef stanice
Postovi: 378
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:15
Lokacija: Мали Борак
Kontakt:

Re: Stare razglednice, fotografije

Post od presa »

Još jedna stara razglednica železničke stanice u Beloj Crkvi.

Slika

http://www.google.com

zokivoz
Šef stanice
Postovi: 422
Pridružio se: 29 Maj 2012, 11:18

Re: Stare razglednice, fotografije

Post od zokivoz »

Zupčasta lokomotiva 97-004 u stanici Donji Vakuf.

Slika

zokivoz
Šef stanice
Postovi: 422
Pridružio se: 29 Maj 2012, 11:18

Re: Stare razglednice, fotografije

Post od zokivoz »

Stanica Donji Vakuf.

Slika

nedimp
Kondukter
Postovi: 53
Pridružio se: 31 Mar 2012, 08:55
Kontakt:

Re: Stare razglednice, fotografije

Post od nedimp »

Nekadašnji kolodvor u Donjem Vakufu.

Slika

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Stare razglednice, fotografije

Post od mali.paja »

zokivoz napisao:Stanica Donji Vakuf.

Slika
Lokomotiva UNRRA broj 8 i 32 su svoj put na JŽ započele na pruzi Split-Sinj. Tamo su ostale negdje do sredine druge polovice pedesetih godina, kada su zamjenjene lokomotivama 83-017 i 83-176. Lkomotiva UNRRA broj 8 nakon toga dospijeva u ložionicu Mostar. Lokomotiva broj 32 završava u Drvaru. Mostar je imao 6 lokomotiva serije UNRRA. Uglavnom su te lokomotive bile na manevri. Bile su vozne lokomotive na sabirnomanipulativnom vlaku Mostar-Ploče. Vlak je kretao iz Mostara oko 18.00 sati da bi stigao drugi dan u Ploče dopodne. Na putničkim vlakovima uglavnom nisu bile. Osim Mostara znale su biti i na ispomaganju po ostalim ložionicama pod upravom Mostara. Tada svim ložionicama od Konjica uključivo pa do Titograda, Zelenike i Dubrovnika Mostar je da tako kažem bila glavna ložionica ili možda bolje reći tu je bila uprava. To su bile ložionice: Konjic, Jablanica, Čapljina, Dubrovnik, Zelenika, Trebinje, Bileća, Nikšić i Titograd. Pretpostavljam da je i ložionica Bar pripadala Mostaru. Jedna je lokomotiva bila na ispomaganju u Bileći krajem pedesetih godina. Lokomotive nisu baš bile omiljene strojnom osoblju pogotovo ložačima. Imale su dosta nisko ložište a i sam su znale još malo sjesti. Zašto nisu bile omiljene? Dosta se vatra gušila radi niskog ložišta, što je pogotovo bilo problematično zimi kada je bilo i snijega nabitog između kolosijeka. Lokomotiva u Bileći je znala biti na jednom lokalu koji je od pravca Trebinja ujutro dolazio. Kada je bio snijeg nije mogla vlak od 4-5 vagona uzvući u Bileću. Tada bi taj vlak znala izvlačiti u dva dijela. Iz Sarajeva je došla posebna komisija da to provjeri. Nisu vjerovali da se to događa. Negdje imam sliku lokomotive UNRRA broj 8 u Dubrovniku. Kada pronađem postavit ću je.
Nešto malo i o lokomotivama 83-017 i 83.176. Lokomotiva 83-017 u Split je došla iz statusa ložionice Višegrad. Vozila je službeno posljednji putnički vlak na pruzi Split-Sinj. Teretni promet je još neko vrijeme funkcionirao. Ukidanjem SINJSKE RERE lokomotiva 83-017 je dospijela u Bileću. Tamo se kratko zadržala da bi otišla u Jablanicu, gdje je najčešće bila na potisku. Tada je na uzanoj pruzi bio najveći rad. Osim redovitog prometa dosta je bilo materijalnih vlakova za izgradnju normalnotačne pruge prema Pločama. Po ukidanju uzane pruge za Ploče lokomotiva se vraća u ložionicu Višegrad gdje je ostala do kraja pruge. Bila je u Višegradu posljednja lokomotiva pod parom. Kod paranja uzane pruge bila je materijalna lokomotiva koja je skupljala tračnice. Samo tada je dobila veliki četvoroosovinski tender kako bi morala što manje uzimati vodu. Njen orginalni tender je bio mali dvoosovinski. Nakon toga je dosta dugo stajala u Višegradu da bi na kraju završila kao spomen lokomotiva u Čačku. Tender bi trebao biti još u Šinovozu, radi osposobljavanja za vožnju po Šarganu. Samo to se nekako i previše odužilo.
Lokomotiva 83-176 od kud je dospijela u Split nisam mogao utvrditi. Uglavnom nakon ukidanja pruge Split-Sinj završava u Mostaru. Sada je spomen lokomotiva ispred tvornice ĐĐ u S.Brodu. Da li je odmah dospijela u S.Brod ili je još jedno vrijeme vozila na drugim prugama nakon ukidanja uzane pruge za Ploče nisam još ustanovio.
Nadam se da nisam bio predugačak?

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Stare razglednice, fotografije

Post od ivanjz »

Odličan tekst kao i uvek mali.paja!

Evo fotografije Unrine lokomotive broj 32 snimljene 1950. godine na
nepoznatoj lokaciji, koju navodi mali.paja.

Slika

sencica

Re: Stare razglednice, fotografije

Post od sencica »

Одличан текст Малог Паје којим је пропратио слику члана Зокивоз. Мада мислим да је дотичну слику локомотиве Унра 8 требало поставити у Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka.

Korisnikov avatar
jagafoto
Vozovođa
Postovi: 288
Pridružio se: 01 Apr 2012, 21:24
Kontakt:

Re: Stare razglednice, fotografije

Post od jagafoto »

Stanica Požarevac na staroj razglednici:

Slika

Korisnikov avatar
miladinb
Ložač
Postovi: 94
Pridružio se: 31 Mar 2012, 08:52
Kontakt:

Re: Stare razglednice, fotografije

Post od miladinb »

Fotografija iz željezničke stanice Pazarić za vrijeme I svjetskog rata.

Slika

Zanimljivo je da je na slici lokomotiva serije 91 koja je tada bila nova i vjerovatno je i bio razglog slikanja sa ovom lokomotivom.

Odgovori

Povratak na “Razglednice, fotografije sa motivima železnica, železničke stanice”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Ahrefs [Bot] i 1 gost