Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Napisao sam da je 10.10.'47. pruga data u javni promet. E sad može biti da je pruga i prije bila izgrađena. 10.10. pruga je potpala pod upravu JDŽ-a. Može biti da je prije bila pod privatnom upravom. Tako za prugu Ustiprača-Foča postoji podatak o otvorenju '39.godine a Foča-Miljevina '62. iako je stvarno ranije otvorena. Godine 1962. prugu je na upravljanje preuzeo ŽTP Sarajevo od Foče prema Miljevini. Prije je bila to pruga pod upravom rudnika.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Krivo sam jednu rečenicu napisao. Prug(e)a nije imala vezu sa ostalim uskotračnim prugama kolosijeka 760mm.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Nisam upoznat sa situacijom na prugama kojima je upravljao Beograd kao ni sa vrstama i kaloričnim vrijednostimaglja u Srbiji. Na forumu u Hrvatskoj sam pisao već 2 puta o uglju i vodi u Hrvatskoj i BiH. To su bila izvješća iz prve ruke jer sam poznavao dosta strojovođa parne vuče a i sam sam još dežurao dok su vozile parnjače. U mom kolodvoru je čak bila i stacionirana aktivna parna lokomotiva serije 11 a kasnije serija 33. Jedanput sam u prometnom uredu sasuo kantu uglja Šlezera u peć pa se ona sirota sva napuhnula od topline.Hum napisao: 11 Apr 2023, 15:47 Џаба је понављам питања.
Разочаран сам. Мислио сам да сте "енциклопедија" за парне локомотиве.mali.paja napisao: Koliko se vode trošilo ovisilo je i o vrsti uglja kojim se lokomotiva ložila i o kvaliteti vode. Naprimjer u Istri na normalnoj pruzi dosta je voda bila nekvalitetna, tvrda. Na pruzi prema Dubrovniku na stanici Hum kao i prema Nikšiću voda je bila loša. Nikšić je imao dobru vodu. Mostar je imao dobru vodu.
Kako sam prethodno napisao nisam konkretno upoznat sa situacijo tamo i bilo bi glupo da nagađam.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Nisi spomenuo Srbiju točno, jedino ako je ŽTP Beograd možda bio u Austriji, Hrvatskoj, Bih itd. Lokomotive su iz Zrenjanina dolazile na ispomaganje. Gdje je Zrenjanin?
Pruga za Split o kojoj pišeš je trebala biti normalnog kolosijeka. Kod izgradnje novog baznog tunela Ivan koji je izlazio u stanicu Bradina je napravljen sa profilom za normalnotračne vagone. Isti je iskorišten i danas služi na normalnoj pruzi Sarajevo -Ploče. Jedina promjena je na južnom izlaznom portalu koji je pomjeren prema zapadu možda dvadesetak metara. Kako je taj tunel bio za standarde vagona profila iz dvadesetih, tridesetih godina prošlog stoljeća i danas ima problema da ne mogu svi vagoni proći kroz njega. Problem je bio i kod elektrifikacije. Radi toga je trebalo prugu dodatno produbljivati, ukopavati. Kada se danas pojave pošiljke koje zadiru u profil isključuje se napon i vagoni se prevlače sa dizel vučom.
Kod planirane pruge prema jugu i moru ista je trebala izlaziti u Bileći i spajati se sa prugom do Nikšića i Huma. Radi toga je Bileća i napravljena ne kao prolazni kolodvor nego su vlakovi morali mijenjati smjer. Na Humu je postojala čak i veza pruge Nikšić-Hum sa prugom Hum-Uskoplje-Dubrovnik/Zelenika tako da eventualno vlak hipotetski iz Beograda nije trebao mijenjati smjer vožnje nego je odmah mogao direktno skrenuti.
Pruga za Split o kojoj pišeš je trebala biti normalnog kolosijeka. Kod izgradnje novog baznog tunela Ivan koji je izlazio u stanicu Bradina je napravljen sa profilom za normalnotračne vagone. Isti je iskorišten i danas služi na normalnoj pruzi Sarajevo -Ploče. Jedina promjena je na južnom izlaznom portalu koji je pomjeren prema zapadu možda dvadesetak metara. Kako je taj tunel bio za standarde vagona profila iz dvadesetih, tridesetih godina prošlog stoljeća i danas ima problema da ne mogu svi vagoni proći kroz njega. Problem je bio i kod elektrifikacije. Radi toga je trebalo prugu dodatno produbljivati, ukopavati. Kada se danas pojave pošiljke koje zadiru u profil isključuje se napon i vagoni se prevlače sa dizel vučom.
Kod planirane pruge prema jugu i moru ista je trebala izlaziti u Bileći i spajati se sa prugom do Nikšića i Huma. Radi toga je Bileća i napravljena ne kao prolazni kolodvor nego su vlakovi morali mijenjati smjer. Na Humu je postojala čak i veza pruge Nikšić-Hum sa prugom Hum-Uskoplje-Dubrovnik/Zelenika tako da eventualno vlak hipotetski iz Beograda nije trebao mijenjati smjer vožnje nego je odmah mogao direktno skrenuti.
-
- Šef stanice
- Postovi: 444
- Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
- Kontakt:
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
postovanje g-dine hum.nazalost tu vam nisam od velike pomoci.pogledacu porodicni album gde ima par fotografija kancelarije sefa stanice bijeljina gde moj otac sedi za radnim stolom ,ali mislim da tog sata nema.znam samo za stonu lampu koja je stajala na sluzbenom stolu.moracu moje angazovati da se fotografije postave,jer sam ja tehnicki nepismen za te stvari.verujte da sam potpuno nezainteresovan .pozdrav
-
- Šef stanice
- Postovi: 444
- Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
- Kontakt:
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
postovanje.dvoje mladih pored zatvorenih vagona serije g,sirina koloseka 1435mm.
-
- Šef stanice
- Postovi: 444
- Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
- Kontakt:
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
bosanska raca da ili ne,ali je jako lepo videti na fotografiji lokomotivu serije 71,nekada vodeca serija u lozionici bijeljina stara.mislim da ih je bilo 7 ,do dolaska lokomotiva serije 83.
-
- Šef stanice
- Postovi: 444
- Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
- Kontakt:
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
ovo nije bijeljina.predhodna fotografija lokomotive serije 71 jeste u bosanskoj raci.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Ovo bi trebalo biti u uniformama poslije '45.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Kako možeš tvrditi da forum "željeznice.net ne postoji"? Ja imam na tom forumu skoro 12 500 postova. Skoro svaki dan se tamo javljam.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Ahrefs [Bot] i 5 gostiju