Stranica 41 od 82

Re: Slovenija

Poslato: 01 Sep 2018, 12:38
od PECELJ
Hvala Darko !

Kad već pominjete Austriju, evo fotografije kape čuvara pruge u Slovenije za vreme austrougarske vladavine :
2099191 cuvar pruge u SL.jpg
2099191 cuvar pruge u SL.jpg (68.04 KiB) Pogledano 2704 puta

Re: Slovenija

Poslato: 06 Sep 2018, 13:09
od PECELJ
Železnička stanica Ljubljana 1849.godine. Naslikao Stane Kumar.
2061833 LJU 1849 s.kumar.jpg
2061833 LJU 1849 s.kumar.jpg (174.88 KiB) Pogledano 2663 puta

Re: Slovenija

Poslato: 07 Sep 2018, 23:18
od železocestnik
PECELJ, pozdravljen,

da, tačno, to je Ljubljana. Naslikao ju je akademski slikar Stane Kumar.

Ja mislim, da je ova slika u Železničkom muzeu Beograd.

Ali ovo sigurno nije Ljubljana iz godine 1849. Ovu godinu stavio je u članak neko, koji ne poznaje dobro situacije na stanici Ljubljana. Sliku je preuzeo iz knjige 100 godina željeznice, jer kod slike nema datuma, pa je nekako povezao sliku sa godinom izgradnje stanice.


Železniška stanica Ljubljana bila je sagrađena 18. aprila 1848.
Otvorenje pruge Celje – Ljubljana bilo je 16. septembra 1849, ali je prvi vlak z vagoni u Ljubljano došao već 18. avgusta 1849.

Ali Ljubljana je bila konačna stanica sve do izgradnje pruge Ljubljana Trst godine 1857.


Iz koje godine je ova slika Staneta Kumarja, moglo bi se ustanoviti po tome, kada je bio izgrađen onaj stolp za vođenje prometa, pa iz toga, koliko je bilo kolosjeka koje godine i jo ponešto...

Možda je godina i na poleđini slike...

Malo bolja fotografija slike Staneta Kumarja iz knjige 100 godina željeznice...

Slika

U stvari i nije bolja, pošto sam pretvaro sliku iz pdf-a knjige u Word, pa opet u pdf, pa na kraju u jpg.
Ja sam je stavio na kraju zbog toga, da se vidi, da je stvarno stanica Ljubljana, da ju je naslikao Stane Kumar i da je u Arhivu Željezničkog muzeja Beograd.

Ako ima ko kod kuće knjigu, može dodati ovdje sigurno bolji sken.


pozdrav
Darko

Re: Slovenija

Poslato: 08 Sep 2018, 00:26
od mali.paja
Možda je godina 1949? Tipovi lokomotiva ne odgovaraju 1849. godini. Isto tako za 1849 je previše lokomotiva i kolosijeka.

Re: Slovenija

Poslato: 08 Sep 2018, 02:13
od železocestnik
mali.paja, pozdravljen,
kao uvijek si u pravu.

Ova slika bila je izrađena sa pešačkog prelaza preko pruge Ljubljana-Trst na Dunajski cesti.

Akademski slikar Stane Kumar živio je od 1910-1997. godine.
Ova slika bila je objavljena u knjizi 100 godina železnica Jugoslavije, 1849 - 1949, koja je izašla 1949. godine.

Stane Kumar sudjelovao je na izložbi: Sto let jugoslovanskih železnic godine 1949 u Moderni galeriji, na Velesajmu u Zagrebu in u Beogradu.
Dakle velika verovatnoća je, da je bila slika izrađena 1949 ili koju godinu prije.

pozdrav
Darko

Re: Slovenija

Poslato: 08 Sep 2018, 09:54
od železocestnik
Pozdravljeni,

akademski slikar Stane Kumar slikao je sa ovoga nathoda za pešake na Dunajski cesti u Ljubljani...

Slika

Slika

Slika

Sve fotografije iz 60-tih godina sa foruma vlaki.info: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 6&start=15

pozdrav
Darko

Re: Slovenija

Poslato: 21 Sep 2018, 13:14
od PECELJ
Železnički drveni most na reci Muri između Ljutomera i Murske Sobote. Godina je 1923-ća.
Most Mura Ljutomer -Murska Sobota 1923.jpg
Most Mura Ljutomer -Murska Sobota 1923.jpg (203.74 KiB) Pogledano 2466 puta
Izvor : Ilustrovani list 1923.g.

Re: Slovenija

Poslato: 29 Okt 2018, 12:11
od PECELJ
1 Svečanost u žel-stanici Lendava 1971.godine, povodom renoviranja pruge Lendava-Čakovec .

2. Ulazak svečanog voza.

Re: Slovenija

Poslato: 29 Okt 2018, 23:52
od mali.paja
Varaždinska lokomotiva serije 33. Još kad bi broj znali?Lendava jeste u Sloveniji ali je pruga i kolodvor bio u sastavu ŽTP-a Zagreb. Vuču je obavljala ložionica Varaždin. Rafinerija u Lendavi je u vrijeme nastanka slike bila dio naftne kompanije INA. Na slici su cisterne tovarena pristigle iz kolodvora Deanovec na pruzi D.Selo-Novska. Tada se još crpila nafta u Deanovcu a dans osim zaraslih kolosijeka nema ništa. Varaždinci su sa svojim lokomotivama vukli prazne cisterne iz Lendave do Deanovca relacijom Čakovec-Varaždin-Koprivnica-Dugo Selo-Deanovec i tovareno obrnutim redosljedom. Kada su iz Austrije pristigle lokomotive serije 441 za ŽTP Zagreb prije nego su pruge elektrificirane iste su bile deponirane u kolodvoru Deanovec. Nadam se da se ne ljutite maloj nadopuni teksta?

Re: Slovenija

Poslato: 31 Okt 2018, 12:54
od železocestnik
Pozdravljeni,

železnička pruga Čakovec-Lendava je duga 21 km, a kod renoviranja u 1971.godini su je usposobili za osovinski pritisak 16 tona.
Kada je raspala Jugoslavija, HDŽ vozio je samo od Čakovca do Muskog Središća, koji je na granici.
Tako je bilo 20 godina, kada su 14.12.2014 počeli voziti vlakovi za osobni promet samo u suboto između Čakovca i Lendave.

Kako je bilo na ponovnom otvorenju pruge za osobni promet 2014.godine:

Slika

Slika

Slika

Oko godine 1920:

Slika

pozdrav
Darko