Slovenija
Re: Slovenija
Hvala Darko !
Kad već pominjete Austriju, evo fotografije kape čuvara pruge u Slovenije za vreme austrougarske vladavine :
Kad već pominjete Austriju, evo fotografije kape čuvara pruge u Slovenije za vreme austrougarske vladavine :
Re: Slovenija
Železnička stanica Ljubljana 1849.godine. Naslikao Stane Kumar.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
PECELJ, pozdravljen,
da, tačno, to je Ljubljana. Naslikao ju je akademski slikar Stane Kumar.
Ja mislim, da je ova slika u Železničkom muzeu Beograd.
Ali ovo sigurno nije Ljubljana iz godine 1849. Ovu godinu stavio je u članak neko, koji ne poznaje dobro situacije na stanici Ljubljana. Sliku je preuzeo iz knjige 100 godina željeznice, jer kod slike nema datuma, pa je nekako povezao sliku sa godinom izgradnje stanice.
Železniška stanica Ljubljana bila je sagrađena 18. aprila 1848.
Otvorenje pruge Celje – Ljubljana bilo je 16. septembra 1849, ali je prvi vlak z vagoni u Ljubljano došao već 18. avgusta 1849.
Ali Ljubljana je bila konačna stanica sve do izgradnje pruge Ljubljana Trst godine 1857.
Iz koje godine je ova slika Staneta Kumarja, moglo bi se ustanoviti po tome, kada je bio izgrađen onaj stolp za vođenje prometa, pa iz toga, koliko je bilo kolosjeka koje godine i jo ponešto...
Možda je godina i na poleđini slike...
Malo bolja fotografija slike Staneta Kumarja iz knjige 100 godina željeznice...

U stvari i nije bolja, pošto sam pretvaro sliku iz pdf-a knjige u Word, pa opet u pdf, pa na kraju u jpg.
Ja sam je stavio na kraju zbog toga, da se vidi, da je stvarno stanica Ljubljana, da ju je naslikao Stane Kumar i da je u Arhivu Željezničkog muzeja Beograd.
Ako ima ko kod kuće knjigu, može dodati ovdje sigurno bolji sken.
pozdrav
Darko
da, tačno, to je Ljubljana. Naslikao ju je akademski slikar Stane Kumar.
Ja mislim, da je ova slika u Železničkom muzeu Beograd.
Ali ovo sigurno nije Ljubljana iz godine 1849. Ovu godinu stavio je u članak neko, koji ne poznaje dobro situacije na stanici Ljubljana. Sliku je preuzeo iz knjige 100 godina željeznice, jer kod slike nema datuma, pa je nekako povezao sliku sa godinom izgradnje stanice.
Železniška stanica Ljubljana bila je sagrađena 18. aprila 1848.
Otvorenje pruge Celje – Ljubljana bilo je 16. septembra 1849, ali je prvi vlak z vagoni u Ljubljano došao već 18. avgusta 1849.
Ali Ljubljana je bila konačna stanica sve do izgradnje pruge Ljubljana Trst godine 1857.
Iz koje godine je ova slika Staneta Kumarja, moglo bi se ustanoviti po tome, kada je bio izgrađen onaj stolp za vođenje prometa, pa iz toga, koliko je bilo kolosjeka koje godine i jo ponešto...
Možda je godina i na poleđini slike...
Malo bolja fotografija slike Staneta Kumarja iz knjige 100 godina željeznice...

U stvari i nije bolja, pošto sam pretvaro sliku iz pdf-a knjige u Word, pa opet u pdf, pa na kraju u jpg.
Ja sam je stavio na kraju zbog toga, da se vidi, da je stvarno stanica Ljubljana, da ju je naslikao Stane Kumar i da je u Arhivu Željezničkog muzeja Beograd.
Ako ima ko kod kuće knjigu, može dodati ovdje sigurno bolji sken.
pozdrav
Darko
Re: Slovenija
Možda je godina 1949? Tipovi lokomotiva ne odgovaraju 1849. godini. Isto tako za 1849 je previše lokomotiva i kolosijeka.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
mali.paja, pozdravljen,
kao uvijek si u pravu.
Ova slika bila je izrađena sa pešačkog prelaza preko pruge Ljubljana-Trst na Dunajski cesti.
Akademski slikar Stane Kumar živio je od 1910-1997. godine.
Ova slika bila je objavljena u knjizi 100 godina železnica Jugoslavije, 1849 - 1949, koja je izašla 1949. godine.
Stane Kumar sudjelovao je na izložbi: Sto let jugoslovanskih železnic godine 1949 u Moderni galeriji, na Velesajmu u Zagrebu in u Beogradu.
Dakle velika verovatnoća je, da je bila slika izrađena 1949 ili koju godinu prije.
pozdrav
Darko
kao uvijek si u pravu.
Ova slika bila je izrađena sa pešačkog prelaza preko pruge Ljubljana-Trst na Dunajski cesti.
Akademski slikar Stane Kumar živio je od 1910-1997. godine.
Ova slika bila je objavljena u knjizi 100 godina železnica Jugoslavije, 1849 - 1949, koja je izašla 1949. godine.
Stane Kumar sudjelovao je na izložbi: Sto let jugoslovanskih železnic godine 1949 u Moderni galeriji, na Velesajmu u Zagrebu in u Beogradu.
Dakle velika verovatnoća je, da je bila slika izrađena 1949 ili koju godinu prije.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
Pozdravljeni,
akademski slikar Stane Kumar slikao je sa ovoga nathoda za pešake na Dunajski cesti u Ljubljani...



Sve fotografije iz 60-tih godina sa foruma vlaki.info: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 6&start=15
pozdrav
Darko
akademski slikar Stane Kumar slikao je sa ovoga nathoda za pešake na Dunajski cesti u Ljubljani...



Sve fotografije iz 60-tih godina sa foruma vlaki.info: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 6&start=15
pozdrav
Darko
Re: Slovenija
Železnički drveni most na reci Muri između Ljutomera i Murske Sobote. Godina je 1923-ća.
Izvor : Ilustrovani list 1923.g.
Izvor : Ilustrovani list 1923.g.
Re: Slovenija
1 Svečanost u žel-stanici Lendava 1971.godine, povodom renoviranja pruge Lendava-Čakovec .
2. Ulazak svečanog voza.
2. Ulazak svečanog voza.
- Prikačeni fajlovi
-
- 1971-3-1024x722 Lendava 71 Cakovec.jpg (186.31 KiB) Pogledano 2357 puta
-
- svečani-vlak-ob-prenovi-proge-leta-1971-1024x718.jpg (141.9 KiB) Pogledano 2357 puta
Re: Slovenija
Varaždinska lokomotiva serije 33. Još kad bi broj znali?Lendava jeste u Sloveniji ali je pruga i kolodvor bio u sastavu ŽTP-a Zagreb. Vuču je obavljala ložionica Varaždin. Rafinerija u Lendavi je u vrijeme nastanka slike bila dio naftne kompanije INA. Na slici su cisterne tovarena pristigle iz kolodvora Deanovec na pruzi D.Selo-Novska. Tada se još crpila nafta u Deanovcu a dans osim zaraslih kolosijeka nema ništa. Varaždinci su sa svojim lokomotivama vukli prazne cisterne iz Lendave do Deanovca relacijom Čakovec-Varaždin-Koprivnica-Dugo Selo-Deanovec i tovareno obrnutim redosljedom. Kada su iz Austrije pristigle lokomotive serije 441 za ŽTP Zagreb prije nego su pruge elektrificirane iste su bile deponirane u kolodvoru Deanovec. Nadam se da se ne ljutite maloj nadopuni teksta?
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Slovenija
Pozdravljeni,
železnička pruga Čakovec-Lendava je duga 21 km, a kod renoviranja u 1971.godini su je usposobili za osovinski pritisak 16 tona.
Kada je raspala Jugoslavija, HDŽ vozio je samo od Čakovca do Muskog Središća, koji je na granici.
Tako je bilo 20 godina, kada su 14.12.2014 počeli voziti vlakovi za osobni promet samo u suboto između Čakovca i Lendave.
Kako je bilo na ponovnom otvorenju pruge za osobni promet 2014.godine:



Oko godine 1920:

pozdrav
Darko
železnička pruga Čakovec-Lendava je duga 21 km, a kod renoviranja u 1971.godini su je usposobili za osovinski pritisak 16 tona.
Kada je raspala Jugoslavija, HDŽ vozio je samo od Čakovca do Muskog Središća, koji je na granici.
Tako je bilo 20 godina, kada su 14.12.2014 počeli voziti vlakovi za osobni promet samo u suboto između Čakovca i Lendave.
Kako je bilo na ponovnom otvorenju pruge za osobni promet 2014.godine:



Oko godine 1920:

pozdrav
Darko
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost