Prepoznavanje fotografija
Moderator: alend
Re: Prepoznavanje fotografija
Pitanje lokomotive JDŽ POŽ-11 :
Za lokomotivu Š-83-3 je g.sdz361 svojevremeno pisao na temi o lokomotivama serije 83 :
"Ovo je lokomotiva Podrinjskih okružnih železnica tj. od 1929. godine Železnica Drinske Banovine sa sedištem u Šapcu. 1928. godine ove železnice su nabavile na račun ratne štete nove lokomotive iz Nemačke. Lokomotiva broj 3 je bila istog tipa kao i serija 83 na državnim železnicama. Zato je ova lokomotiva dobilo oznaku Š 83-3. Slovo Š (po Šapcu) je tada bila zvanična oznaka ovih železnica iako one nikad formalno nisu imale naziv "Šabačke". 83 je bila oznaka serije a 3 broj lokomotive. U dokumentima je najčešće pisan samo ovaj broj. Lokomotive Podrinjskih Železnica broj 1, 2 i 4 su bile serije 72. Jedina "šabačka" 83 je proizvedena u fabrici Jung.
Nakon što su okružne železnice 1945. godine pripojene JDŽ lokomotiva je nastavila da nosi isti broj, mada je to ponekad izazivalo zabunu sa lokomotivom JDŽ 83-003. Uzana pruga Šabac - Koviljača je normalizovana tokom 1948. godine pa su šabačke uzane lokomotive poslane u druge ložionice. Š 83-3 je poslana u Požarevac, na drugu bivšu okružnu železnicu. Tu je dugo radila sa svojim originalnim oznakama. Njih je nosila i kad je napravljen ovaj snimak u tovarištu Ladne Vode, na samom kraju pruge. 1963. godine je odlučeno da ova, kao i dve 83 sa Požarevačkih okružnih železnica (П 11 i 12) dobiju uobičajene JŽ brojeve. Njima su dodeljeni brojevi 83-ojki koje su posle 1945. godine ostale u Mađarskoj. Tako je Š 83-3 dobila novi broj 83-043."
U knjzi K.Chestera sam pronašao ovo : Možda ovo rešava našu zagonetku ?
Pogledajte i predhodnu stranicu !!!
Za lokomotivu Š-83-3 je g.sdz361 svojevremeno pisao na temi o lokomotivama serije 83 :
"Ovo je lokomotiva Podrinjskih okružnih železnica tj. od 1929. godine Železnica Drinske Banovine sa sedištem u Šapcu. 1928. godine ove železnice su nabavile na račun ratne štete nove lokomotive iz Nemačke. Lokomotiva broj 3 je bila istog tipa kao i serija 83 na državnim železnicama. Zato je ova lokomotiva dobilo oznaku Š 83-3. Slovo Š (po Šapcu) je tada bila zvanična oznaka ovih železnica iako one nikad formalno nisu imale naziv "Šabačke". 83 je bila oznaka serije a 3 broj lokomotive. U dokumentima je najčešće pisan samo ovaj broj. Lokomotive Podrinjskih Železnica broj 1, 2 i 4 su bile serije 72. Jedina "šabačka" 83 je proizvedena u fabrici Jung.
Nakon što su okružne železnice 1945. godine pripojene JDŽ lokomotiva je nastavila da nosi isti broj, mada je to ponekad izazivalo zabunu sa lokomotivom JDŽ 83-003. Uzana pruga Šabac - Koviljača je normalizovana tokom 1948. godine pa su šabačke uzane lokomotive poslane u druge ložionice. Š 83-3 je poslana u Požarevac, na drugu bivšu okružnu železnicu. Tu je dugo radila sa svojim originalnim oznakama. Njih je nosila i kad je napravljen ovaj snimak u tovarištu Ladne Vode, na samom kraju pruge. 1963. godine je odlučeno da ova, kao i dve 83 sa Požarevačkih okružnih železnica (П 11 i 12) dobiju uobičajene JŽ brojeve. Njima su dodeljeni brojevi 83-ojki koje su posle 1945. godine ostale u Mađarskoj. Tako je Š 83-3 dobila novi broj 83-043."
U knjzi K.Chestera sam pronašao ovo : Možda ovo rešava našu zagonetku ?
Pogledajte i predhodnu stranicu !!!
Re: Prepoznavanje fotografija
Lokomotiva u nepoznatoj stanici. Koliko može da se vidi nosi broj 83-022. Gde je ovo?
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- 83-xx.jpg (134.73 KiB) Pogledano 2232 puta
Re: Prepoznavanje fotografija
Na ovoj slici je lokomotiva 83-158 Mostarka. Dugo se lomim i promišljam za ovu sliku. Nije bilo nenormalno da na lokomotivama serije 83 bude tender od serije 85 jer su bili kompatibilni. Koliko znam u Mostaru su dodavali te dugačke tendere radi vožnje prema Humu/Dubrovniku. Rekao bih da je slika nastala sa sjeverne strane (od pravca Sarajevo) ulaza u Mostar. Negdje u visini ulaznog signala postojao je triangl za okretanje lokomotiva. Mostar je imao električnu okretaljku a triangl se koristio dosta rijetko. To je bilo u slučaju kvara okretaljke. Isto tako prema sjeveru (Sarajevu) bio je i izlazni signal, bolje reći štitni. Sa glavne pruge su se odvajala 2 industrijska kolosijeka. Prvi bliži kolodvoru je išao u vojno skadište a nekih pedesetak metara dalje je bio kolosijek za silos, ustvari pekaru Žitopromet.PECELJ napisao:Pitanje lokomotive JDŽ POŽ-11 :
U knjzi K.Chestera sam pronašao ovo : Možda ovo rešava našu zagonetku ?
Pogledajte i predhodnu stranicu !!!
Re: Prepoznavanje fotografija
ivanjz napisao:Lokomotiva u nepoznatoj stanici. Koliko može da se vidi nosi broj 83-022. Gde je ovo?
http://www.google.com
Ako je lokomotiva 83-022 onda je ona 1939.godine bila stacionirana u ložionici Užice.
Za kasnije, barem ja, nisam našao podatke.
Re: Prepoznavanje fotografija
Lokomotiva je posle rata pripadala ložionici Sarajevo, a uz fotografiju je napisano Bosna.PECELJ napisao:ivanjz napisao:Lokomotiva u nepoznatoj stanici. Koliko može da se vidi nosi broj 83-022. Gde je ovo?
http://www.google.com
Ako je lokomotiva 83-022 onda je ona 1939.godine bila stacionirana u ložionici Užice.
Za kasnije, barem ja, nisam našao podatke.
http://www.google.com
Re: Prepoznavanje fotografija
- Prikačeni fajlovi
-
- Srbija-loko-1.jpg (146.39 KiB) Pogledano 2170 puta
Re: Prepoznavanje fotografija
Na nemačkom forumu železnica postavljene su tri fotografija sa napomenom da se radi o bosanskoj pruzi negde kod Višegrada. Jedna od njih je i ova. Jedno je sigurno da to nije niti jedna stanica na delu pruge Vardište - Užice. Naime sve stanice osim Mokre Gore imale su ovaj ispupčeni deo za osmatranje na desnoj strani, a stanica Mokra Gora je drugačijeg oblika. Verovatno je neka Bosanska stanica. Osim toga seljaci sa šešiširima ne pristaju za ovu prugu. Pre bi moglo da bude negde na relaciji prema Bosanskom Brodu od Doboja.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Nep.jpg (151.31 KiB) Pogledano 2168 puta
Re: Prepoznavanje fotografija
Ponekad se dešava da se postavi slika koja je inversna-kao lik u ogledalu.
Navešću primer jedne slike stanice Valjevo, koju je snimio 1968 Žika Vasić a u vlasništvo su gospodina Milovana Živanovića iz Lajkovca
i koja dosad nije objavljivana a prikazuje ispraćaj zadnjeg voza.
Onom koji poznaje stanicu Valjevo jasno je da je slika "obrnuta".

Možda je to slučaj i sa slikom iz predhodnog posta.
Ja sam posumnjao na stanicu Koran, pa sam na osnovu originala uz pomoć Worda (refleksija) nekako napravio inverznu sliku.
Ima tu neke sličnosti a i slike su iz različitih perioda ? Mislim da sam video i neku našu sliku porušene stanice Koran u WW II.
Original : Inverzna :
Navešću primer jedne slike stanice Valjevo, koju je snimio 1968 Žika Vasić a u vlasništvo su gospodina Milovana Živanovića iz Lajkovca
i koja dosad nije objavljivana a prikazuje ispraćaj zadnjeg voza.
Onom koji poznaje stanicu Valjevo jasno je da je slika "obrnuta".

Možda je to slučaj i sa slikom iz predhodnog posta.
Ja sam posumnjao na stanicu Koran, pa sam na osnovu originala uz pomoć Worda (refleksija) nekako napravio inverznu sliku.
Ima tu neke sličnosti a i slike su iz različitih perioda ? Mislim da sam video i neku našu sliku porušene stanice Koran u WW II.
Original : Inverzna :
Re: Prepoznavanje fotografija
Čak i da je slika invertovana ima još elemenata da to nije stanice sa pruge Vardište - Užice.
1. Skoro sve stanice imale su ogradu sa betonskim elementima
2. Uglovi stanica obojeni su belim fugama.
Zašto sam naveo da je ovo stanica Između Doboja i B. Broda? Pre svega po oblačenju stanovništva. Jugoslovenska vojska je vodila borbe upravo na delu između B. Broda i Dervente na početku rata 1941, godine sa ustašama koji su uveliko preuzimale vlast. Stanica nije pogođena avionskom bombom jer bi razaranje bilo daleko veće, već granatom. Na stanici se nalazi zastava verovatno NDH kada je ovaj vojnik prolazio i snimio iz voza ovaj kadar.
[url]http://www,google.com[/url]
1. Skoro sve stanice imale su ogradu sa betonskim elementima
2. Uglovi stanica obojeni su belim fugama.
Zašto sam naveo da je ovo stanica Između Doboja i B. Broda? Pre svega po oblačenju stanovništva. Jugoslovenska vojska je vodila borbe upravo na delu između B. Broda i Dervente na početku rata 1941, godine sa ustašama koji su uveliko preuzimale vlast. Stanica nije pogođena avionskom bombom jer bi razaranje bilo daleko veće, već granatom. Na stanici se nalazi zastava verovatno NDH kada je ovaj vojnik prolazio i snimio iz voza ovaj kadar.
[url]http://www,google.com[/url]
-
- Ložač
- Postovi: 135
- Pridružio se: 23 Avg 2013, 00:58
- Kontakt:
Re: Prepoznavanje fotografija
Ајде да проверимо да ли није Бишња јер веома личи.Та станица постои и дан данас од Добоја а пре Дервенте око 5 км и у њој станује избеглица из Бос Петровца.Има слика овде на форумуivanjz napisao:Čak i da je slika invertovana ima još elemenata da to nije stanice sa pruge Vardište - Užice.
1. Skoro sve stanice imale su ogradu sa betonskim elementima
2. Uglovi stanica obojeni su belim fugama.
Zašto sam naveo da je ovo stanica Između Doboja i B. Broda? Pre svega po oblačenju stanovništva. Jugoslovenska vojska je vodila borbe upravo na delu između B. Broda i Dervente na početku rata 1941, godine sa ustašama koji su uveliko preuzimale vlast. Stanica nije pogođena avionskom bombom jer bi razaranje bilo daleko veće, već granatom. Na stanici se nalazi zastava verovatno NDH kada je ovaj vojnik prolazio i snimio iz voza ovaj kadar.
[url]http://www,google.com[/url]
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju